Montego Bay - Queen Ifrica

Montego Bay - Queen Ifrica

Label: VP

Recension av "Montego Bay - Queen Ifrica"

publicerad 2010-03-23 | lillsanna
Medlem sedan : 2010-03-16
Fördelar Bra texter, skön rytm, bra sångröst
Nackdelar Jag kan inte komma på några nackdelar
Originalitet
Texter
Musik

"Queen Ifrica - En kvinna med underbar röst"

Det här är min recension av Queen Ifricas skiva - Montego Bay

Queen Ifrica är en kvinna som sjunger roots-reggae på både engelska och spanska.
Hon har en unikt djup och smått hes röst som passar jättebra in på hennes låtar.

Det jag gillar med den här skivan är att Queen Ifrica, som många andra reggae-artister, har sin egen låt till samma riddim som många andra har. De välkända riddims som finns med på den här skivan har använts av många andra kända reggae-artister, och just Queen Ifricas versioner är enligt mig bättre de flesta andra versioner av samma riddim.
Jag är helt klart nöjd med den här skivan på grund av de intressanta budskapen i texterna, de underbara "riddimerna" och hennes fantastiska röst.

I en av hennes låtar sjunger hon "read before you sign", och det kan ju vara ett väldigt bra tips, det hon sjunger om är att vara kritisk och hålla ögonen öppna innan man dömer nånting.
I en annan låt sjunger hon om hennes pappa, som tar på henne på fel sätt och behandlar henne helt fel.

Som nackdel kan jag bara komma på att det kan vara svårt att höra vad hon sjunger. Fast det är ändå ingen nackdel, för hennes dialekt är Jamaica-engelsk, precis som många andra reggae artisters, och det passar bra in på hennes röst, "riddimerna" och även texterna.

Den här inlägget har blivit läst 743 gånger och utvärderats till

• naytie publicerad 2010-03-23