Recension av "Mountain Dew Fridge Mate"

publicerad 2017-03-18 | cheguevara20
Medlem sedan : 2017-02-11
Fördelar speciell och perfekt smak, Törstsläckande, Förpackningen, Titeln och Loggan.
Nackdelar Finns ingen koffeinfri variant.
inte betygsatt

"Den bästa och mest underskattade läsken på svensk marknad"

Sedan min uppväxt så har Coca cola, fanta, Sprite och pepsi alltid varit mina primära storfavoriter och alltid trott att det inte fanns bättre läsk därute. Detta förändrades totalt när jag tog en klunk av mountain dew för första gången och blev extremt förälskad i smaken och själva läsken. Det som gör läsken mycket godare än de flesta är att läsken inte är lika mycket stark i kolsyran som alla de andra och att man känner en speciellt söt smak som kommer överens med citrusen vilket jag inte upplever med sprite och 7up då jag tycker de två smakar mycket mindre söt på grund av det höga kolsyrahalten. Det som gör drycken speciell är att den blir extremt god och svalkande om du dricker den kallt eller med is.

Förpackningen, loggan och själva titeln på läsken gillar jag eftersom enligt min åsikt så visar det att läsken inte är bara en vanligt läsk utan mer som en läsk som är perfekt för folk inom sport och träning på grund av koffeinet och det svalkande smaken som gör en pigg.

Största nackdelen är att det inte finns en variant utan koffein eller åtminstone mycket mer mindre men annars har jag inga problem med att dricka läsken utan jag är lite mer försiktig med denna läsk än dem andra och inte dricker den flera gånger i veckan.

En burk på Ica maxi kostar circa 6.90 kr och en flaska circa 11,95 kr men tycker det borde vara 1 eller 2 kr billigare. Vet inte dock om det finns affärer där ute som säljer den mer billigare.

Den här inlägget har blivit läst gånger och utvärderats till
inte betygsatt

Produktinformation : Mountain Dew Fridge Mate