Tag en paus i julstressen se Nk:s julskyltning i Stockholm

5  10-12-2010 (15-12-2010)

Fördelar:
Gratis och ger julstämning .

Nackdelar:
Man måste parkera i ett p - hus en bit ifrån .

Sagoalvan

Om mig: ****Det är trevligt att vara viktig men viktigare att vara trevlig! **** Kuligheter är min pappa. ...

Medlem sedan:04-05-2010

Den här recensionen har betygsatts av 24 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
NK julskyltning

Här är det speciellt att gå varje år, de sätter upp olika julskyltning varje år och jag är inte ensam med att fotografera ( ha ha även pappa och brorsan- fast det var även flera andra än vi! ) .

Det är helt gratis att gå och titta på den maffigt uppbyggda julskyltningen som är i flera fönster. I hela december varje år flockas det folk kring fönstrena. Det är ju meningen att man ska gå in på NK såklart och handla. Vi gick bara innanför dörrarna i gatuplanet där pappa köpte en blomma till mamma på blomsterhandeln.
Hitta hit

Vi parkerade i garaget som tillhör Gallerian och promenerade hit. Det ligger precis i ena ändan av Kungsträdgården på Hamngatan. NK:s klocka syns från långt håll och om du går förbi kommer du ned till Norrmalmstorg där man tar spårvagn till Skansen på sommaren.
Övrigt

Är du ändå här kan du gå in på NK, öppet tider :

Lördag 11/12, 10.00-20.00.
Söndag 12/12, 12.00-20.00.
Lördag 18/12, 10.00-20.00.
Söndag 19/12, 10.00-20.00.
Måndag 20/12 till torsdag 23/12, 10.00-21.00.
Julafton, 10.00-14.00.
Juldagen stängt.
Annandag jul, 12.00-17.00.
Nyårsafton, 10.00-17.00.
Nyårsdagen stängt.
Övriga dagar måndag-fredag, 10.00-20.00. Lördag, 10.00-18.00. Söndag, 12.00-17.00.

Jultomten på NK ( hittat på deras hemsida vi såg inte jultomten)

Tomtens tider i varuhuset.
Tomten träffas på Plan 4, NK:s barnplan, fredag-söndag till och med den 12 december. Den 13 december till och med den 23 december finns Tomten i varuhuset dagligen.

Till och med 12/12.

Vardagar: kl. 12.00-17.00.
Lördagar: kl. 11.00-16.00.
Söndagar: kl. 12.00-16.00.

Lucia på NK

Ljusgården kl. 12.30 kommer ett stort Lucia tåg dit.

Julskyltningen 2010

Den är inspirerad av att två tomtenissar skulle hitta de finaste färgerna därför finns det ett fönster från Kina med den röda vackra färgen, guld från Egypten, havsblått från Indiska oceanen, lila_ från Indien och slutligen _ grönt_ från oss i Sverige.

En av bilderna ser uppoch ner ut men det är bara för att det är Kina, pandan ska hänga i taket uppoch ner för tomtenissarna har grävt sig till Kina- klart allt är uppoch ner då !

På NK:s hemsida kan man se en hel saga läst av jultomten hur det gick till.
Rekommenderas

Ja ta en paus i julstressen och titta på den vackra julskyltningen. Jag har lagt upp lite foton men det är inte riktigt samma sak som att stå där själv och titta.

Jag fick vänta en stund till att få bilden av vilkanen då den inte pyrde ut rök hela tiden utan med lite jämna mellanrum.

Jag rekommenderar alla att ta sig en titt på Nk: julskyltning. Jag är redan nyfiken på vad de ska hitta på nästa år !

Bilder på NK:s julskyltning, Stockholm
  • NK:s julskyltning, Stockholm nkjulfönster11 - Nk :s julskyltning , Stockholm
  • NK:s julskyltning, Stockholm nkjulfönster3 - Nk :s julskyltning , Stockholm
  • NK:s julskyltning, Stockholm nkjulfönsterladdauppciao - Nk :s julskyltning , St
  • NK:s julskyltning, Stockholm nkjulfönster10 - Nk :s julskyltning , Stockholm
NK:s julskyltning, Stockholm nkjulfönster11 - Nk :s julskyltning , Stockholm
Nk :s julskyltning , Stockholm

29-01-2011 18:26

Denna har jag missat igen, men nu satt betyget :-)

LindaLinnros

LindaLinnros

25-01-2011 20:19

Bra recension:)

30-12-2010 13:45

Får återkomma i morgon och ge betyg. Mina är slut för dagen

Den här recensionen av NK:s julskyltning, Stockholm har fått betyget:

1 recension
Köp nu för endast 795,00 kr
Hotel Lilla Radmannen, Stockholm Hotel Lilla Radmannen, Stockholm
Boende - Hotell - Rådmansgatan 67, 11360 Stockholm
Den här produkten har ännu inte recenserats. Betygsätt nu
Köp nu för endast 807,50 kr
Grand Hotel Saltsjöbaden, Saltsjöbaden Grand Hotel Saltsjöbaden, Saltsjöbaden
Boende - Hotell - Medel - Hotellvaegen 1, Saltsjöbaden, 13383 Stockholm, Hotellvägen 1, 13383 Saltsjöbaden, Sverige, Se-133 83 Saltsjobaden, Stockholm, Sverige
6 recensioner
Köp nu för endast 1 100,00 kr