Nokia 6700 slide

Nokia 6700 slide

Smartphone, Mobiltelefon - Symbian OS - 3G - Bluetooth - Bildskärm: 2.2 tum - 110 g

Recension av "Nokia 6700 slide"

publicerad 2010-10-21 | Malibu
Medlem sedan : 2009-11-23
Tack till alla som läser! Jag försöker hinna med att läsa tillbaka så ofta jag kan :)
Fördelar Snygg, lättsam, bra kamera
Nackdelar Halt skal
exceptionell
Design
Funktioner
Batteritid

"Nokia 6700 Slide -En enkel, behändig och söt mobil"

En helt okej bild från min skogspromenad. Ellerhur?! :)

En helt okej bild från min skogspromenad. Ellerhur?! :)

Nokia 6700 Slide

Vad får man med i förpackningen?
  • Nokia 6700 slide-telefon
  • Nokia Anslutningskabel CA-101D
  • Nokia Minneskort MU-37 (2 GB microSD)
  • Nokia Stereoheadset WH-101

Vikt (med batteri): 110 g
Volym: 52 cm³
Display-storlek: 2.2"

Minne
Internminnet går upp till 60 MB, men man kan öka på det med att skaffa ett större minneskort.

Batteriet
Samtalstid (maximalt): Ca. 4 timmar
Passningstid (maximalt): Ca. 300 timmar
Musikuppspelningstid (offlineläge, maximalt): 29 timmar

Batteriet brukar hålla ca. 3 dagar för mig och jag är ingen storpratare. Jag tycker det är på gränsen till för kort. På äldre telefoner drogs det kanske inte lika mycket batteri eftersom det inte fanns lika många saker man kunde göra med mobilen då. Men det är ju bara till att ladda. Inga problem med det.

Och såklart finns även detta:

Kalender och kontakter med stöd för platsangivelse
Att göra-lista
Aktiva anteckningar
Inspelning
Miniräknare
Klocka
Enhetsomvandlare
Inbyggd handsfree-högtalarenhet
Automatiskt svar med headset eller bilmonteringssats
Svara med valfri knapp
Samtal väntar, parkera samtal, vidarekoppling
Samtalstimer
Talande ringsignaler
Förbättrad röststyrd uppringning
Snabbuppringning
Logg över uppringda, mottagna och missade samtal
Konferenssamtal med upp till 3 deltagare

Musikspelare
FM-radio
Nokia Ovi Kartor

Kameran

En av de viktigaste funktionerna enligt mig är kameran. Jag ville ha en skaplig kamera och det fick jag. Ibland blir bilderna lite sådär, men många gånger lyckas jag att få till riktigt bra bilder. Det beror ju lite på ljussättning och om objektet (mitt barn) håller sig stilla vid fotografering. Man fick ju även med en usb-kabel, så nu lägger jag in bilderna på datorn hur lätt som helst. Det kunde jag inte göra med min förra mobil så nu är jag helt lyrisk över det. Det går även fort att få fram kameran eftersom jag har den på genvägar och sen är det bara att trycka på knappen. Blixten är väldigt skarp, fast så är det väl med dom flesta kameror. Blixt som blixt, bländad blir man. Än så länge kör jag på autofokus, men kanske ska våga mig på nåt annat så småningom. Kul att man kan göra om bilderna till svartvita eller min favorit Sepia.

Kamera-info:

5-megapixelkamera (2 592 x 1 944 pixlar) med Carl Zeiss-optik
Stillbildsformat: JPEG, EXIF
Autofokus
Blixt med dubbla lysdioder
Zoom upp till 8x (digital)
Sekundär kamera för videosamtal (VGA, 640 x 480 pixlar)
Vitbalanslägen: automatiskt, soligt, glödlampa, lysrör
Tagningslägen: stillbild, sekvens, självutlösning, video
Färgalternativ: normal, gråskala, sepia, negativ
Särskild avtryckarknapp
Liggande bildformat (horisontellt)
Bildredigering i telefonen
Direktanslutning till kompatibla fotoskrivare

Videokameror

Att ha en videokamera med sig är också en rolig funktion tycker jag. Även där spelar ljuset roll, men det blir bra filmning, helt okej ljud. Och man kan filma långa klipp. Det begränsas bara av det tillgängliga lediga minnet som finns. Det finns även möjlighet att ha videosamtal, men det är inget jag har några planer på att prova.

Videokamera-info

5-megapixelvideokamera med Carl Zeiss-optik
Upp till 4x digital zoom
Vitbalanslägen: automatiskt, soligt, glödlampa, lysrör
Färgalternativ: normal, gråskala, sepia, negativ
Videobelysning

Spel som ingår:
Bounce 2
Jag har aldrig provat det spelet, och kommer nog inte göra det heller.

Miljövänlig!

Det är ju aldrig fel med en miljövänligare mobil!

Energisparläge
Sensor för omgivande ljus
Påminnelse om att dra ur laddaren
Fri från en massa miljöskadliga ämnen
Förpackningen är 100 % återvinningsbar
Enheten är upp till 80 % återvinningsbar
I användarhandboken finns en grön sida med miljötips

Design

Det finns många läckra färger att välja på när man köper en noka 6700; petroleumblå, lila, rosa, röd, lime, rå aluminium.
Jag valde såklart rosa. En skarp och härlig färg. Materialet beskrivs som en robust, elegant metallic-yta. Jag gillar designen. Men telefonen kan kännas lite hal, Jag måste oftast använda båda händerna när jag svarar, annars kan man glida till och först svara, sen råka stänga igen slideluckan så man lägger på. Men övning ger väl färdighet. Jag har hört vissa klaga över den lilla skärmen, men det är inget jag stör mig på. Jag jämför ju såklart med min tidigare telefon som hade en exakt lika stor skärm, så det är inga problem för mig.

Musik och ljud

•Lyssna på musik från din musiksamling eller via FM-stereoradion var du än befinner dig.
•Hantera din musik och rippa musikspår från din kompatibla dator med Nokia Musik Manager.
•Sök på Nokia Music Store och ladda ned spår direkt till din telefon eller dator.

Jag fick ladda ner Rihannas album gratis i samband med köpet. Jag gillar ju henne så det var kanon. Det är det enda albumet jag har, men förhoppningsvis ska det bli flera. Ljudet från högtalarna är helt okej. Jag var ute och promenerade i skogen utan hörlurar och körde Rihanna på högsta volym för att skrämma bort alla björnar, älgar och tjädrar. Funkade utmärkt!

Sammanfattning

Jag är inte direkt någon telefonnörd. Jag var inte ute efter den senaste mobilen och jag vågar mig inte på någon touch-telefon. Jag är ganska gammalmodig. Därför tycker jag den här telefonen passar mig. Den är enkel att navigera med. Det jag saknar i knappväg är en "tillbaka-knapp". Det kan vara både bra och dåligt att man liksom fastnar i det man håller på med när man stänger igen telefonen. Skönt att ha kameran redo, men ibland blir det drygt att behöva stänga ner allt genom att trycka på knappar hit och dit (dagens i-landsproblem).

Jag tycker att den här telefonen har ALLT som jag behöver. En kamera som är bra, videokamera, man kan sms:a och mms:a och lyssna på musik med bra ljud och så har den en riktigt snygg look. Och framför allt så kan man ringa med den!! Vissa verkar glömma att det är det som är grundtanken med en telefon.

Jag har inte haft min Nokia så länge, men jag hoppas verkligen den kommer hålla ett tag, för jag gillar den och framför allt färgen! Jag köpte min för 1800 kr på El-giganten. Absolut prisvärd. Rekommenderas!

Den här inlägget har blivit läst 3323 gånger och utvärderats till
exceptionell

• Fenis_y_Gogledd publicerad 2010-11-24
    Mycket informativ text
  • Kvasthulda publicerad 2010-11-24
    Bra!
  • sparks publicerad 2010-11-08
    Jättebra, funderar på denna, har du någon uppfattning om hur tålig den är? har du tappat den eller spillt något på den?

Produktinformation : Nokia 6700 slide

Produktbeskrivning: Nokia 6700 slide - råaluminium - 3G GSM - smartphone, Nokia 6700 slide - petroleumblå - 3G GSM - smartphone, Nokia 6700 slide - röd - 3G GSM - smartphone, Nokia 6700 slide - lime - 3G GSM - smartphone, Nokia 6700 slide - svart - 3G GSM - smartphone, Nokia 6700 slide - lila - 3G GSM - smartphone, Nokia 6700 slide - rosa - 3G GSM - smartphone

Typ av produkt: Smartphone

Generationen mobilt bredband: 3G

Serviceleverantör: Inte specificerad

Mobiltelefonitjänster: Videosamtal, Videosamtal, YouTube, Picasa, Ovi Share, Ovi Store, Ovi Contacts, Ovi Files

Formfaktor: Skjutlucka

Dimensioner (BxDxH): 46 mm x 16 mm x 95 mm, 46 mm x 15.9 mm x 95.2 mm

Vikt: 110 g

Färg: Råaluminium, Petroleumblå, Röd, Lime, Svart, Lila, Rosa

Teknik: WCDMA (UMTS) / GSM

Band: WCDMA (UMTS) / GSM 850/900/1800/1900

Inbyggda komponenter: Digitalkamera, Andrakamera, FM-radio, digital spelare, röstinspelare

Upplösning för bakre kamera: 5 Megapixel

Trådlöst gränssnitt: Bluetooth

Bildskärm: LCD-display - färg - 2.2" - TFT, LCD-display - färg - 2.2", Färg - 2.2"

Operativsystem: Symbian OS 9.3 / Series 60 3rd Edition Feature Pack 2

IMS (Instant Messaging Services): Windows Live Messenger (MSN Messenger), OVI Chat, Ja

Digitala standarder för uppspelning: WMA, AAC, MP3, eAAC+, MIDI , MPEG-4, WMV, H.264, H.263

Minneskort som stöds: microSDHC, microSDHC - upp till 16 GB

Taltid: Upp till 240 minuter

Passningstid: Upp till 300 timmar

Sociala nätverk och bloggar som stöds: MySpace, Twitter, Flickr, Facebook, Friendster, VOX

Mobil / Typ: Mobiltelefon

Märke: Nokia

SAR-värde: 1.06 W/kg

Allmänt

MPN: 002P3Q3, 002Q368, 002P3M8, 002R597, 002P3M6, 002R598, 002S9D5, 002R4H4, 002S9D4, 002S967, 002P9N0, 002R8Q4, 002Q4H2, 002P3R0, 002Q4H0, 6700slidePurple, 002R4G8, 002R4F4, 002Q4S7, 002Q4R4, 002R4F2, 002R4D9, 002R775, 002Q3K6, 002Q4B7, 002Q4F5, 002V306, 002S9D3

Typ av produkt: Smartphone

Messaging och Internet

CMS (Cellular Messaging Services): MMS, SMS

E-postprotokoll som stöds: POP3, IMAP4, SMTP

Wap protokollstödd: WAP 2.0

Messaging och datafunktioner: XHTML-läsare, stöd för Macromedia Flash, RSS-feeds

Nedladdningsbart innehåll: Ljudfiler, videofiler, teman, spel, ringsignaler, skärmsläckare, bakgrundsbilder

Kommunikationer

Dataöverföring: GPRS, EDGE, HSDPA, HSUPA

Trådlöst gränssnitt: Bluetooth 2.0 EDR, Bluetooth 2.1 EDR

Kommunikationsfunktioner: Mobil e-postenhet, Internetläsare

Telefonfunktioner

Telefonfunktioner: Högtalartelefon, röststyrning, samtalstimer, konferenssamtal, röststyrd uppringning, vibrerande larm

Polyfonisk ringsignal: Ja

Ytterligare funktioner: Bildeditor, Radio Data Service (RDS), FOTA-programvaruuppdatering (Firmware Over The Air), videoredigerare, dubbel LED-kameralampa

Sensorer: Miljöljussensor

Ringsignalsformat: MIDI, MP3, AAC, WMA

Antal polyfona ringsignaler: 64

Organizer

Administration av personuppgifter: Kalender, kalkylator, påminnelse, stoppur, larmklocka

Mediespelare

Upplösning för stillbilder: 2592 x 1944

Fokusjustering: Automatisk

Digital zoom: 8

Kameraljuskälla: LED-lampa, Dubbel LED-blixt

Upplösning för videospelare: 352 x 288 (CIF), 640 x 480 (VGA)

Digitalvideoformat: 3gp, H.263 video och AMR audio, MPEG-4, WMV, H.264

Egenskaper: Liggande/stående format, videoinspelning, Carl Zeiss-optik