Recension av

Alla recensioner om Nokia E52

Skriv din egen recension

Nokia E52-pålitilig

3  26-11-2009

Fördelar:
D - pad, en stabil telefon

Nackdelar:
menyn, design

Design

Funktioner

Batteritid

ChristinaB

Medlem sedan:06-05-2009

Den här recensionen har betygsatts av 5 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Nokia E52

Denna telefon marknadsförs som en företagstelefon. När man ser på denna telefon så kan mina åsikter variera. Den ser inte riktigt ut som de modernaste av företagstelefoner då smartphones börjar mer och mer att ta över mobilvärlden. Nokian E52 ser mer ut som de klassiska telefonerna vi minns från de tidigare åren. Trots att den ser ut som en äldre telefon så tycker jag ändå den ger en sorts lyxkänsla men sin silvriga touch.
Egenskaper

Denna telefon har en 3,5 mm hörlur ingång vilket är en väldigt bra sak då man kan föra in nästan vilka hörlurar man vill utan att köpa speciella vilket betyder att du kan använda de som kommer med eller de som du har från innan.

Den har en numeriska knappsats och inte ett fullständig keyboard. Detta är ett mal man väljer av vad man föredrar. Knapparna sitter inte för långt ifrån varandra eller för nära varandra så detta fungerar bra.

Den har fyra extra knappar på ovansidan av den numeriska knappsatsen. Dessa är hemknappen, kalenderknappen, smsknappen och bakåtknappen. Detta för att man ska spara tid. Den har ingen joystick då den har en D pad. Detta tycker jag personligen är mycket bättre då joysticks ofta går i sönder. D paden är en 5 vägs D-pad då man också kan trycka på "enterknappen" i mitten. D-paden lyser också om man har missat ett samtal något som jag tycker är super eftersom det är ofta man inte ser om man har ett missat samtal då man inte har tid att ta upp telefonen. Vilket man bidrar till att man inte behöver gå runt en hel dag med flera missade samtal.

När det kommer till Tekniska egenskaper så tycker jag den har allt man behöver. Det enda jag kan tänka mig som drar ner på betyget är att Menyerna tycker jag är lite klyddiga och det tar flera knapptryckningar innan man hittar olika saker. Detta är en stabil mobil för pengarna och gör det den ska men inte så mycket mer.

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Den här recensionen av Nokia E52 har fått betyget:

1. Coccos
  2. JanneRafiki
  3. Lhasa

Nokia 108 Dual SIM Nokia 108 Dual SIM
Mobiltelefon - Bluetooth - Bildskärm: 1.8 tum - 70 g
Köp nu för endast 331,00 kr
Nokia Lumia 735 Nokia Lumia 735
Smartphone - Windows Phone 8 - 4G - Wi-Fi, NFC, Bluetooth - Bildskärm: 4.7 tum - 134 g
Köp nu för endast 114,00 kr
Nokia 106 Nokia 106