Recension av

Alla recensioner om Nokia X3-02

Skriv din egen recension

Nokia X3-02 Touch and Type - Inte den bästa mobil jag haft

3  08-01-2012

Fördelar:
Designen

Nackdelar:
Går inte att bläddra mellan olika ord när man skickar sms

Design

Funktioner

Batteritid

tarzan90

Om mig: Hallå! Har mycket på G så blir inte mycket tid över för detta. Kikar in när jag får tid över. :)

Medlem sedan:04-05-2010

Den här recensionen har betygsatts av 10 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Fakta
  • Pris: Runt 1500 kronor
  • Färger: Svart, blå, grå/silver och rosa
  • Kamera: 5 megapixel
  • Vikt: 78 gram
  • Samtalstid: Cirka fem timmar

Utseende och funktion
Detta är en hyfsat liten mobil med både knappar och pekskärm. Den finns i färgerna svart, blå, grå/silver och rosa. Jag har en svart och tycker att den är rätt snygg. Jag tycker att mobilen är ganska enkel att använda, men jag skulle ändå inte rekommendera den till någon som inte haft mobil innan. I början hade jag problem med att låsa upp knapparna (kanske jag som är osmart) men i informationshäftet som medföljde stod det "tryck på lås upp" och jag tryckte och tryckte men inget hände. Sen kom jag fram till att man ska inte trycka, man ska dra med fingret. En annan sak som är ganska jobbig är att när man ska skicka sms måste man trycka fram varje bokstav, det går inte att bläddra mellan ord (min bror som är tekniknörd har också försökt utan att lyckas lista ut hur man ska göra för att kunna bläddra mellan olika ord). Förutom detta är det en mobil som är lätt att förstå sig på.

Omdöme
Jag tycker att Nokia X3-02 är en fin mobil som är lagom stor. Jag tycker att den har bra batteritid och det är ett bra ljud i den (när man spelar musik t.ex.). Priset tycker jag är helt okej.
Kameran på denna mobil tycker jag är bra. Om det är mörkt (funkar inte om det är kolsvart) i rummet gör den att bilderna blir ljusare så att man ändå ser vad det är man tar kort på. På min förra mobil var det omöjligt att ta kort om det bara var lite mörkt.
Hur hållbar den här mobilen är går nog att diskuteras. Min har redan varit inne på lagning en gång och jag har haft den i fem månader.
Jag är osäker på om jag verkligen rekommenderar denna mobilen till andra. Det finns ju ändå en del att klaga på, dessutom låser mobilen upp sig av sig själv ibland om man har den i fickan. En gång ringde jag tydligen upp mamma utan att jag själv visste om det, som tur ringer jag gratis till henne så det drog inga pengar, men ändå lite irriterande.

Bilder på Nokia X3-02
Nokia X3-02 IMG_0736 - Nokia X3-02 Touch and Type
Nokia X3-02 Touch and Type

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Jämför priser Ordna efter Pris
Nokia X3-02.5 Touch and Type - Mörk Metal

Nokia X3-02.5 Touch and Type - Mörk Metal

Nokia X3-02.5 Touch and Type - Mörk Metal. Alla mobiltelefoner som vi erbjuder ...

mer

1. blondiie
  2. Sagoalvan
  3. schkog

Nokia Lumia 1020 Nokia Lumia 1020
Smartphone - Windows Phone 8 - 4G - Bluetooth, NFC, Wi-Fi - Bildskärm: 4.5 tum - 158 g
Köp nu för endast 4 189,00 kr
Nokia Lumia 1520 Nokia Lumia 1520