Novotel Göteborg, Göteborg

Novotel Göteborg, Göteborg

Boende - Hotell - Budget - Klippan 1, 414 51 Göteborg, Sverige, Klippan 1, 41451 Göteborg, Västergötland

Recension av "Novotel Göteborg, Göteborg"

publicerad 2011-05-01 | Ottisen
Medlem sedan : 2010-10-25
29 årig trebarnsmamma =) Jag försöker ägna en stund om dagen åt Ciao, och läser/ betygsätter så mycket jag hinner =) Just nu är det massa annat som tar min tid men jag gör mitt bästa :-/
Fördelar Billigt, underbar frukostbuffé, barnvänligt och bra service.
Nackdelar -
Service
Standard/Kvalitet
Familjevänlighet

"Superbra barnvänligt hotell i Göteborg till bra pris, Novotel."

Framsidan på hotellet.

Framsidan på hotellet.

Novotel Hotell i Göteborg, 4 stjärnor

Hotellet ligger i hamnen, Klippan, precis vid färjeterminalen och Älvsborgsbron. Själva byggnaden är ett gammalt bryggeri,Carnegie Porter, som nu tjänar som hotell med 151 rum. Det var lätt att hitta hit så länge man lade sig i rätt filer på motorvägen. Tycker att läget var jättemysigt, vi hade ett rum mot vattnet och det var kul att se lite annorlunda trafik utanför fönstret i form av färjor och båtar. In till centrum är det cirka 4 km, men kollektivtrafiken är bra så det är inga problem att ta sig dit. Till slottsskogen var det cirka 2 km, smidigt att gå även med barn i släptåg. För hotellets gäster finns det gratis parkering precis utanför entrén.

Området där hotellet ligger är mysigt med vattnet, bryggan, båtarna och framförallt de gamla byggnaderna. Området r ett kulturreservat.

Rummen

Vi bodde i ett familjerum, två vuxna och tre barn. Det fanns en dubbelsäng, en bäddsoffa, tv, skrivbord och en ganska stor toalett med badkar. Hallen var också ganska stor, vi fick plats med barnvagnen där utan att den var i vägen eller något sådant. En minibar, vattenkokare, hårtork, strykbräda och strykjärn och safetybox fanns också på rummet, likaså en intressant faktabok om Göteborg och framförallt området där hotellet låg.
Servicen

Personalen i receptionen var väldigt trevlig och snäll, barnen bjöds på godis och vi fick checka in redan vid 11 eftersom vårt rum var klart. Städningen var bra, fräscht och fint på rummet när vi kom dit.
Maten

Frukostbuffén var en av de bättre jag ätit, massor att välja bland och den var välfylld och med fräscha grönsaker och frukter också. Det finns restaurang och bar också, dessa besökte dock inte vi denna gång, men det fanns barnmeny och en varierad alá carte meny med olika prisklasser. Restaurangens läge var väldigt fint, som en inglasad teras ut mot vattnet på andra våningen i hotellet.

I anslutning till restaurangen finns också ett lekrum för barnen, med x-box, tv och leksaker. Perfekt när barnen ätit upp och tröttnar på att sitta stilla vid bordet.
Priser

Priset på rummet var bra. Två barn under 16 år fick bo gratis med två betalande vuxna så det tycker jag är klart godkänt. Hotellet kändes inte heller som ett budgethotell bara för att priset var bra.
Mina åsikter

Jag är mycket nöjd med min vistelse på Novotel i Göteborg och kommer absolut ha det i åtanke nästa gång det är dags för en minisemester på Väskusten. Det var väldigt barnvänligt.

Den här inlägget har blivit läst 4034 gånger och utvärderats till

• aamaziing publicerad 2011-05-01