Kärlek i en påse- OLW:s nyhet Cheez Hearts,för dig & din pojkvän!

5  21-01-2013

Fördelar:
Väldigt goda, lena och perfekt form= hjärtan !

Nackdelar:
Fastnar som andra ostbåge/ ostkroke produkter i tänderna .

Sagoalvan

Om mig: ****Det är trevligt att vara viktig men viktigare att vara trevlig! **** Kuligheter är min pappa. ...

Medlem sedan:04-05-2010

Den här recensionen har betygsatts av 13 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
Hjärtformade ostbågar från OLW

220 g

Såg dessa på vår Hemköpsaffär- klart jag inte kunde motstå att köpa dem, fick lite pengar av min mormor i julklapp så det känns som jag hade råd med dessa plus att det alltid är kul att prova lite nya produkter såklart.

Jag tycker det är roligt när företag som OLW förnyar sina produkter och dessa osthjärtan känns ju väldigt nya med sin utforming, ostbågar/ostkrokar i nya kläder.
Det syntes direkt när jag gick bland chips och snacks hyllorna på Hemköp att det kommit en ny produkt. Jag har hört att affärer har god koll på var i affären man tittar och på vilken höjd och hylla och här var de verkligen rätt placerade för mig. De var lite under maghöjd och låg helt i mitten av snackshyllan.

Påsarna tilltalade direkt med sin ljusblå helt annorlunda färg än alla andra snacks. Jag såg direkt att det var hjärtan och de blev helt klart mitt val för helgen. Min pojkvän blev riktigt glad med för han såg det lite som en kärleksgest att jag kom med <3 hjärtan till honom.

Vi hällde upp i en skål och resten av hjärtana tog jag en gummisnodd om så de ska hålla sig fräscha och la i min skolväska. När jag kom hem från skolan idag blev jag så sugen på dem igen att jag var och tog flera stycken, riktigt goda är de och jag gillar storleken på hjärtana. Bara kasta in ett hjärta i taget i munnen och crunscha sönder dem. Hjärtana är spröda och lite luftiga, jag gillade verkligen smaken med som hade mild ost smak över sig och de kändes överlag väldigt milda. Även min pojkväns småsyskon gillade hjärtana som vi bjöd dem på då de var så nyfikna på mig och ville komma in i hans rum.

Jag tycker att de här ostbågarna förlåt hjärtana är riktigt goda. Jag gillar också hur lena de är på utsidan och smulningsfaktorn är bara liten även om man är Missen som också varit produkt testare idag och han älskade de nya Cheez Heartz. Missen fick äta halva hjärtat i taget, men han har ju lite mindre mun än mig.

En annan sak är att de har en ljus gul färg som gör intrycket av att man slipper så många färgämnen som jag annars sett på ostbågar utomlands. Doften är av svag ost och jag gillar att de smakar rätt salt om osthjärtana.

Nackdelen med alla slags ostbågar är att de fastnar i tänderna och de gör även dessa.

Ingredienser

55% majsmjöl
vegetabilisk olja
12% ostpulver (ost, färgämne E160c)
mjölkpulver
stärkelse=potatis
salt
druvsocker

Allergiinformation
Om du är laktos intolerant behöver du ta din Laktas medicin då de innehåller lite
mjölk.

Konsumentkontakt

077 - 111 10 00
Inköpsställe och pris

Hemköp cirka 20 kr

Som ni ser har jag redan planterat och fått en påse att börja växa i Sagoalvsträdgården och den är alltså då ljusblå med ett gult hjärta och de nya osthjärtana heter Cheez Heartz och den texten står också i ljusblått.
På den ljusblå ytan finns också flera hjärtan i ljusgul färg.

En förpackning fylld av kärlek!

Rekommenderas

Ja helt given på Alla hjärtans dag exempelvis !

Och eftersom min pojkvän gillade dem också kommer jag helt klart plocka några påsar till honom från Sagoalvsträdgården på Alla hjärtans dag.
Bilder på Olw Cheez Heartz
Olw Cheez Heartz

universum777

universum777

25-01-2013 20:25

Mycket bra skrivet! Härlig bild!

25-01-2013 08:42

Tillbaka med betyg