Diamantrecension

Endless Lash Mascara - Riktigt bra!

5  15-01-2012

Fördelar:
Fransarna blir långa, klumpar ej

Nackdelar:
Inga

aamaziing

Om mig: Hästar och resa, det är livet :)

Medlem sedan:14-11-2010

Den här recensionen har betygsatts av 21 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell

Oriflame

Robert och Jonas af Jochnick och Bengt Hellsten grundade Oriflame i Sverige år 1967. Idag finns Oriflame i över 60 länder. De tillverkar och säljer kosmetika- och skönhetsprodukter, så som mascara, ansiktsvatten, parfymer, body lotions och schampon m.m.

Endless Lash Mascara

Oriflame Endless Lash Mascara är en mascara som gör fransarna längre och med färg som håller hela dagen. Den finns både i svart och brunt och jag har använt den svarta. Borsten är i plast och mascaran är lätt att applicera. Mascaran är oftalmologiskt testad, vilket innebär att den har genomgått tester så att den inte ska ge allergier eller irritation kring ögonen. Alltså kan även de med lite känsligare hy kring ögonen använda denna.

Ingredienser
Aqua, stearic acid, hydrogenated cetyl olive esters, oryza sativa cera, triethanolamine, butylene glycol, cera carnauba, helianthus annuus seed wax, acacia senegal, pvp, cyclopentasiloxane, pvp/eicosene copolymer, silica, cyclohexasiloxane, cera alba, synthetic wax, shorea robusta resin, imidazolidinyl urea, dimethicone, rhus verniciflua peel cera, methylparaben, disodium edta, hydroxyethylcellulose, hydrogenated myristyl olive esters, ceteareth-20, phospholipids, panthenol, tocopheryl acetate, propylparaben, bht, phenoxyethanol, peg-12 dimethicone

Mascaran är i en avlång, rundad förpackning som är svart med rosa detaljer. Även all text är rosa. Den ser inte jättelyxig ut, men den är helt okej. Man skruvar av korken och så sitter själva borsten och skaftet i korken. Mascaraborsten är cirka två centimeter lång och ganska smal, medan skaftet är uppskattningsvis cirka 15 centimeter långt och behändigt att hålla i.

På förpackningen står det vilken typ av mascara det är på flera olika språk (engelska, ryska, ungerska, polska, lettiska), vilket land den är tillverkad i (Polen), vilken färg det är, hur mycket den innehåller (8 ml), hur länge den håller och konsumentkontakt. När man har öppnat mascaran och börjat använda den ska man förbruka den inom sex månader.

Konsumentkontakt: www.oriflame.com

Vad tyckte jag?

Inte en mascara jag skulle köpt i vanliga fall
Jag använder bara smink i från märket Bare Escentuals, då det passar mig och min hud väldigt bra, plus att de har så mycket roligt att välja bland. Hur kommer det sig då att jag har använt denna mascara från Oriflame? Jo, jag blev bjuden på ett event och fick en goodiebag som innehöll denna mascara. Från början tänkte jag ge bort den till en kompis då jag ändå trodde att den skulle vara kass, men vilken tur att jag behöll den, för den var riktigt, riktigt bra!

Att applicera
Den här mascaran är väldigt behändig och enkel att använda, då mascaraborsten är jämnsmal hela vägen och jag kommer åt bra överallt. Jag brukar bara dra nedifrån och upp några gånger och sedan är det klart. Att komma åt i ögonvrån är inga problem alls. Många mascaror kan jag tycka kräver lite väl mycket jobb för att få det jämnt och snyggt, men Endless Lash Mascara är både enkel att använda plus att den inte är det minsta tidskrävande.

Resultat
Jag lägger alltid mest fokus på ögonen när jag sminkar mig och för mig är det jätteviktigt med en bra mascara. Den ska göra fransarna långa, kolsvarta och separera dem snyggt. Exakt detta gör Endless Lash Mascara. Mina fransar blir kolsvarta, långa och inga fransar klibbar ihop sig, utan de är snyggt separerade och det ser ut som om jag har massor med ögonfransar. Den klumpar inte det minsta och jag är absolut jättenöjd med den här mascaran!

Hållbarhet
Nu menar jag inte mascarans livslängd, utan hur bra den håller under dagen. Jag upplever att mina ögonfransar ser exakt likadana ut på kvällen som när jag applicerade den på morgonen. Det står faktiskt inte om den är vattenfast eller ej, men om det till exempel ösregnar ute så blir jag inte svart under ögonen. När jag ska ta bort den på kvällen använder jag en eye make-up remover från Bare Escentuals, och då är det inga problem att få bort allt.

Plastborsten är bäst!
Mascaror som har plast- eller gummiborste passar helt klart mig bäst har jag märkt. De klumpar aldrig, gör fransarna längre och separerar dem snyggt. Borstar som är gjorda av mjukare material, så som hår, passar sällan mig. Jag tycker det är svårare att applicera med sådana borstar och oftast blir det klumpigt. För mig tar det väldigt lång tid på morgonen (då man oftast inte har så mycket tid) att få det jämnt och snyggt. Nej, plast- och gummiborstar är min grej!

Slutord

En riktigt bra mascara som passar mig utmärkt! Gör mina fransar långa, kolsvarta och separerade. Är enkel att använda och snäll mot huden då den inte irriterar kring ögonen. Doftar ingenting.

Köpa?

Mascaran innehåller 8 ml och kostar 155 kronor på www.oriflame.com
Bilder på Oriflame - Beauty Endless Lash Mascara
Oriflame - Beauty Endless Lash Mascara pc120009_178842857 - Oriflame - Beauty Endless Las
Här har jag använt Endless Lash Mascara :)

JanneRafiki

Välskrivet :)

D_booy

D_booy

20-01-2012 12:24

Precis som vanligt är det väldigt bra skrivet och genomgående. Och jävlar vad söt du är :D

Den här recensionen av Oriflame - Beauty Endless Lash Mascara har fått betyget:

1. JanneRafiki