Packard Bell Store & Play 3500

Packard Bell Store & Play 3500

Recension av "Packard Bell Store & Play 3500"

publicerad 2007-12-20 | onnors
Medlem sedan : 2007-12-17
Inget för mig
Fördelar Jag tycker om den rena designen
Nackdelar Ej autouppspelning av musik och bilder. Usel fjärrkontroll.

"Mediaspelare utan uppspelning"

Har haft denna mediaspelare i en vecka nu. Jag är långt ifrån nöjd.
Negativt:
Fjärrkontrollen lever sitt eget liv och tydligen använder den sej av samma frekvens och kod som min dvd för att när jag ska spola fram så startar min dvd. - Mycket störande.
Vidare saknar spelaren autouppspelning av musik.
Bildfunktionen saknar bildspelsfunktion, vilket är enerverande eftersom fjärrkontrollen fungerar när den själv vill. Dessutom
är det nästan omöjligt att läsa vad det står på knapparna
Enl Packard Bell stödjer Store & Play även HD uppspelning 720 och 1080i men jag har provat med ett antal olika format och inte fått den att spela upp eller ens läsa filen/filerna.
Trots att den stödjer mpeg2 kan den ej läsa eller hitta filen.
Vidare har den en blå lysdiod i framkant som e ortoligt stark och bländar vid placering intill tv´n.

Positivt: Jag tycker om den rena designen.

Synd att PB inte lagt ner mer jobb på mjukvaran och skickat med en fjärrkontroll värd namnet.
Det finns visserligen tredjepartsprogram som kan fungera bättre(Izak firmware)men lägger jag in det i spelaren, upphör garantin att gälla. Packard bell har ej heller någon uppdatering att erbjuda på sin hemsida.
Kommer att kräva ett återköp.
Inköpt hos JME Data AB, Lund.

Den här inlägget har blivit läst 4100 gånger och utvärderats till

• JanneRafiki publicerad 2007-12-20
    En negativ recension kan vara väl så värdefull som en positiv.

Produktinformation : Packard Bell Store & Play 3500

Intern lagring / Kapacitet: 150

Märke: Packard Bell

Tillverkarens garanti: 1 års garanti, 2 års garanti

Inkluderade tillbehör: Effektadapter, AV-kabel, USB-kabel, fjärrkontroll , effektadapter, AV-kabel, USB-kabel, fjärrkontroll

Produktbeskrivning: Packard Bell Store & Play 3500 - digital AV-spelare

Typ av enhet: Digital AV-spelare

Dimensioner (BxDxH): 16.5 cm x 16.5 cm x 5.2 cm, 16.5 cm x 16.5 cm x 4.8 cm

Viktigaste egenskaper: Digital ljudspelare / spelare digitalljud, digital fotovisare, extern hårddiskfunktion, digital videospelare

Stödda TV-standarder: NTSC, PAL

Stillbildsformat som stöds: JPEG

Fjärrkontroller: Fjärrkontroll

PC-gränssnitt: Hi-Speed USB

Uppspelningsformat för video: MPEG-4, DivX, XviD, MPEG-2, MPEG-1, AVI, VOB, ISO, MPEG-4, DivX, XviD, MPEG-2, MPEG-1, WMV

Ljudformat som stöds: WAV, WMA, Ogg Vorbis, MP3, AC-3, WAV, WMA, AAC, Ogg Vorbis, MP3, AC-3, WMA, AAC, Ogg Vorbis, MP3, AC-3, WAV, WMA, AAC, Ogg Vorbis, MP3

Hårddisk: 320 GB, 250 GB, 500 GB, 750 GB

Max temperatur vid drift: 40 °C

Luftfuktighet vid drift: 10 - 90%

Diverse

Nätdel

Inmatning: AC 120/230 V ( 50/60 Hz )

Tillverkarens garanti

Service och support (specifikationer): Begränsad garanti - 1 år, Begränsad garanti - 2 år

Service och support: 1 års garanti, 2 års garanti

Systemkrav

Operativsystem: MS Windows XP, MS Windows 2000, MS Windows 98 SE, MS Windows Millennium Edition

Programvara

Medföljande programvara: Packard Bell Data Secure 2.0, Norton AntiVirus (Trial), Styrrutiner, Packard Bell Data Secure 2.0, Norton AntiVirus (Trial), Styrrutiner, Norton AntiVirus (Trial)

Anslutningar

Anslutningar: Hi-Speed USB - USB Type B ¦ SPDIF-utgång - minihörlurskontakt 3,5 mm ¦ Utgång för ljud/video ¦ Infraröd

Video

Digitalt ljud