Pepsodent White Now, gör mig gladare :- )

3  16-02-2012

Fördelar:
Smakar gott, ger ett behagligt lödder .

Nackdelar:
Blå blå är min tandborste nu   :  -  )

Effekt

kuligheter

Om mig: Stolt tvillingpappa till Sagoalvan och Fiskelyckan här. : - ) ( Blogg :http://sagoalvan.blogspot....

Medlem sedan:10-04-2010

Den här recensionen har betygsatts av 13 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
Pepsodent tandkräm White Now

75 ml
Jag kunde inte låta bli att köpa denna tandkräm då jag såg den. Jag vet jag vet jag har sett programmet Plus där de kastade den i soporna. Men med all reklam som gjorts för den kändes det ändå som jag ville testa : - ). Det står ju på reklamen att man får vitare tänder meddetsamma men att effekten är temporär. Jag tvivlar på att den är helt temporär för min tandborste har fått en blå effekt överst. Först tänkte jag att frugan bytt ut min tandborste. Hon gör lite så ibland för att jag ska slippa bli sjuk. Och hon har säkert rätt i det för jag har inte varit borta från mitt jobb för förkylning på över 10 år.

Jag måste säga att det är nästan omöjligt att veta om ens tänder är vitare eller inte efter att man borstat med tandkrämen. Man smilar upp sig i spegeln och jag vet inte men jag tror att det är en placebo effekt av lycka för jag brukade aldrig smila åt mig själv i spegeln tidigare efter att jag borstat tänderna- så nu är det kliniskt bevisat Kuligheter blir gladare av Pepsodent White : - )

Det jag tycker är negativt med tandkrämen är att trots att man borstat ett tag och fått upp ett mycket behagligt blåfärgat lödder är att när man spottar ut i handfatet är det i alla fall någon liten oborstad klump som man får ta och skölja bort efter att man spottat. Jag gillar rinnigare tandkrämer bättre på det viset.
Smaken är som på de flesta andra tandkrämer(barntandkrämer borträknade) mintsmak.
Ingredienser

natriumfluorid 0,32 % = 0,145 %F = 1450 ppm F
Det står inte mer än så på tuben. Kanske att det stod mer på pappförpackningen men den har jag inte kvar.
På internet går produkten i Italien under namnet Mentadent White Now och är gjord precis som Pepsodent White Now av Unilever, här finns en sida med ingredienserna men som alltid med källor kan man ju inte vara helt 100.

Enligt sidan så är det dessa ingredienser:
Sorbitol

Unilever Sverige Ab
020-780044

Inköpsställe och pris

Netxtra 31,90

En mycket onödig detalj är att den här tandkrämen är förpackad i ett ytterhölje, alltså en extra pappkartong runt tandkrämen. Jag vet inte om de tänkt att det ska förhöja lyxfaktorn men jag tycker bara att det är fånigt. Priset skulle säkert vara billigare utan denna yttre förpackning.
Övrigt

Det står att tandkrämen kan orsaka fläckar på vissa tyger och ytor så kanske inte idé att borsta tänderna i vitskjortan : - ).
Rekommenderas

Både ja och nej. Jag gillade smaken och att det löddrar behagligt men jag gillar inte att min tandborste nu är blå längst upp. Jag är i alla fall lite gladare efter att jag borstat tänderna för jag smilar åt mig själv i spegeln efter varje gång : - ).
Angående den vita effekten tror jag visst att tandkrämen ger vitare tänder, fast de gör ju faktiskt de flesta tandkrämer. Huvudsaken är att borsta tänderna minst två gånger om dagen ordentligt i alla fall.

Jag tar rekommenderas ja iallafall :-)

Bilder på Pepsodent White Now
Pepsodent White Now pepsodentvit - Pepsodent White Now
Pepsodent White Now

Camilla1000

Camilla1000

18-02-2012 12:10

Synd att tänderna inte blev så vita av whiteningeffekten.

Piggelin10

Piggelin10