Perstorp Ättika 24 %

Perstorp Ättika 24 %

Ättika

Recension av "Perstorp Ättika 24 %"

publicerad 2011-10-16 | jennyS
Medlem sedan : 2010-08-27
Försöker läsa och betygsätta så många som möjligt. Skicka gärna ett meddelande ifall det är någon speciell recension du vill att jag ska läsa. :)
Fördelar Kan användas till många saker
Nackdelar Luktar starkt

"Perstorps ättika"

Perstorps Ättika

Innehåll: 76% vatten och 24% ättiksyra
Vikt 3dl
Pris 16 kronor

Perstorps ättika finner man i en genomskinlig glasflaska med en klarröd kork. Runt om flaskan sitter det en klisterlapp som är vit med röda stora bokstäver där det står "Perstorps Ättika". På framsidan finns det även några varnings texter exempelvis om hur man ska göra ifall man får ättikan i ögonen och hur man förvarar den.

Hur förvarar man ättikan?

Ättikan ska man förvara torrt och svalt, ett bra ställe är exempel i skafferiet. Man ska tänka på att ha den utom räckhåll för barn då ättika är starkt.

Användning

Man kan använda ättikan till miljoner olika saker, allt från städning till matlagning. Jag använder ättikan främst till när jag kokar fisk. Jag häller i ett par droppar i vattnet tillsammans med fisken, detta gör att fisken blir fastare och får en klarare och finare färg, jag tycker även att smaken framhävs på ett annat sätt. Jag använder den även när jag bakar maränger då jag tycker att det kan ta alldeles för lång tid att vispa den. Då har jag i ett par droppar i smeten och vips så går det mycket fortare att få den fast och fin.

Men det jag använder ättikan främst till är när jag städar. Mest badrum och kök, den tar bort kalk och vattenfläckar på nolltid. Det blir strålande rent, det enda tråkiga med att använda ättikan är att det inte luktar så jätte gott, men strålande rent blir det i alla fall.

Så här blandar du ett eget rengöringsmedel:

4dl vatten
1-2msk ättika
Några droppar diskmedel

Spraya sedan på medlet där du vill göra rent och låt det verka en stund. Torka sedan bort det med en fuktig trasa.

Tänk på att INTE använda ättika på marmor, då blir det fula fläckar.

Mina åsikter

Jag älskar verkligen ättika, man kan använda det till i princip allting och eftersom att jag gillar både att laga mat och att städa så finns det alltid 1-2 Perstorps ättika hemma hos mig. Jag brukar köpa mina flaskor på Willy´s och där kostar dem runt 16 kronor vilket är galet billigt. En flaska räcker i ungefär en månad.

Jag tycker verkligen att du ska testa att använda ättika nästa gång du ska städa ditt badrum, spraya på lite i badkaret eller i duschen så försvinner de fula kalkfläckarna på nolltid.

Jag rekommenderar er att köpa Perstorps ättika, den är billig och super bra. Förpackningen är även väldigt fin.

Den här inlägget har blivit läst 2163 gånger och utvärderats till

• Peter_J publicerad 2012-02-23
    Bra tips med grädden! :)
  • forerver publicerad 2011-10-26
    brabra
  • johans89 publicerad 2011-10-16
    jag saknar ju inget här iaf:D

Produktinformation : Perstorp Ättika 24 %

Ättika