Peugeot Pepparkvarn Hallonröd

Recension av

Peugeot Pepparkvarn Hallonröd

Sammanvägt betyg (1): Användarnas sammanvägda betyg Peugeot Pepparkvarn Hallonröd

Alla recensioner om Peugeot Pepparkvarn Hallonröd

Skriv din egen recension

Hallonröd Peugot

5  09-02-2012

Fördelar:
Snygg, Hållbar och peppar är alltid godast nymalen

Nackdelar:
Lite för dyr för mig med tunn plånbok

Piggelin10

Om mig: Älskar mat, recept, böcker, inredning och mitt sociala liv! "Le mot hela världen och världen ...

Medlem sedan:02-06-2011

Den här recensionen har betygsatts av 9 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell
Pepparkvarn

Jotack, visst är det nödvändigt med en riktig pepparkvarn i hushållet? Iallafall enligt mig som står 364dagar per år vid spisen och två gånger om dagen ibland. Och javisst kan jag peppra ur en vanlig burk som jag gjort i åratal. Fungerar fin fint...Men känslan? Doften? Smaken? Den är inte detsamma som ur en burk jämfört med nymalen!

Jag har haft en superbra elektrisk kvarn som var enkel att använda och jag hade fått den i present. Jag kollade upp den och den var inte gratis...Men så dålig att den gick sönder efter två år. Något med sladdarna som inte var värt att laga. Trist!

Så tillbaka till burkpepparn. Jag har länge önskat mig en redig kvarn som maler bra och har lång hållbarhet. Jag siktade in mig på märket Peugot för de verkade bra men lite dyra så jag fick drömma på. Tills det kom ett erbjudande från campadre , en sida där du erbjuds märkesvaror lite billigare. Den var nersatt i pris och hade specialfärger.

Jag hade inte valt hallonröd om jag hade haft ett fritt val. De färger jag kunde välja på var hallonröd, stålblå och turkos om jag minns rätt. Så jag som fegar med färger tog den skarpt hallonröda till ett bra pris!

När jag fick hem den skulle den slås in i paket utan att jag öppnade paketet för hör och häpna, jag köpte den till mig själv i julklapp! Att jag bara stod ut att inte få se den en månad före jul! Olikt mig att inte ta ur den och snabbt få använda den, men så gjorde jag!

Så glad jag blev när jag öppnade paketet..Shit, så snygg och så behändig och len! Wow...sprang ut och pepprade i köksvasken för att prova. Då såg jag!! Den har 5 malningsgrader!!! Fjuh...vilket lyx! Den minsta graden var lite trög när jag skulle vrida men det var för att den var ny och oanvänd, för nu funkar den smidigt!

Tack mig själv för en fin julklapp!
Peugot Paris Pepparkvarn Hallonröd

Wow så häftig information jag fått om detta företag.
De gjorde alltså pepparkvarnar långt innan de gjorde bilar.
Så tidigt som 1842! Än idag gör de peppar och saltkvarnar, kaffekvarnar likaså och bilar såklart.
Kvarnarna är specialslipade så att varje pepparkorn har sin egen bana ner i kvarnen.
Så de är skapta med full presicion.
Kvarnen är gjord av härdat stål och håller en livstid. Ytterhöljet är av bok-trä.
De tillverkas i Frankrike och i Tyskland.
Själva företaget startades av bröderna Peugot 1810 då de tillverkade sågblad och klockfjädrar i sitt stålverk.Vartefter gjordes även strykjärn, symaskiner och mycket annat med idag förknippar vi dem med bilar och kryddkvarnar.

Du kan hitta dessa kvarnar så gott som överallt! Allt från butiker till web-shoppar och såklart till olika priser beroende på storlek och färger.

Jag har sett att det finns röd lack, svarta, chokladbruna och träfärgade. Så jag fick nog tag på en speciell färg som jag är tacksam över att ha.

Priserna ligger på ca 595-895kr
Mitt Omdöme

Då ni läst allt så förstår ni vad jag tycker?
Jag älskar den!
Jag har använt den sedan julafton och slänger en blick på den varje dag när jag är i köket eller bara går förbi.Mitt annars så vita kök fick en själ av min hallonröda,pampiga kvarn.
Och färgen är svårbenämnd. Hallonröd? Rosaröd? Cerisröd? Vet inte riktigt men snygg är den.
Jag skulle som sagt aldrig ha valt denna färg om det inte hade varit för rabatten som jag fick. Jag vill gärna ha kvalitet till rätt pengar och då satt denna som en smäck!

Jag har blandpeppar i den som består av: Svartpeppar, Rosé, Grön och Vitpeppar. Det fungerar till det mesta.

Dra några varv över parmesanosten och rinlga en citron-olivolja över?
Ett par varv till över din färska pasta? Eller många varv på din ryggbiff?
Man känner sig som en mästerkock bara utav att hålla den i handen och peppra lite.

Klart jag rekommenerar den!
Underbar!

Bilder på Peugeot Pepparkvarn Hallonröd
Peugeot Pepparkvarn Hallonröd Bild2396 - Pegeot Pepparkvarn Hallonröd
Pegeot Pepparkvarn Hallonröd

MadameMim

MadameMim

13-02-2012 09:59

Super och vad fin den är! :)

Lhasa

Lhasa

10-02-2012 18:45

Vilken fin pepparkvarn, den skulle passa i mitt kök.

sjubarnsmamma

sjubarnsmamma