Pharma Nord - Bio-Silica MSM

Pharma Nord - Bio-Silica MSM

Kosttillskott med svavel och kisel för hår, hud och naglar

Recension av "Pharma Nord - Bio-Silica MSM"

publicerad 2010-05-16 | dixxon
Medlem sedan : 2010-05-03
Så då var man tillbax här då, hoppas jag har lite mer tid nu att skriva och att läsa recensioner :) Om det är något ni vill ja ska läsa så hojta till i gästboken :)
Bra
Fördelar Hjälper om man tar dom varje dag
Nackdelar Dyra, tar ett tag innan man märker skillnad
Effekt

"Bra vitamin som tyvärr är lite dyr"

Om produkten

När mina föräldrar gick isär så blev jag otroligt lätt stressad, inre stress och det gjorde att jag tappade en del hår och ja kände även av det på huden och naglarna. Jag tror att jag testade alla tillskott som fanns och jag fann att denna var en av de bättre. Grejen är den att man måste verkligen vara noga med att ta tabletterna och inte hoppa över massa dagar och så. Sen ska man inte tro att detta hjälper direkt utan det tog en månad och mer innan jag märkte någon skillnad. Jag tyckte inte att det håret jag hade blev sån förändring men jag kände att det som kom ut var lite starkare, naglarna blev tjockare efter typ 3 månader och huden "lugnade" ner sig lite.

Så man måste ha tålamod om man vill se att dessa vitaminer ska hjälpa. Jag tycker dessutom att dessa är ganska dyra, visst hjälper dom så är det värt det men när du slutar med tabletterna ett tag så får man liksom börja om sen och då blir det onödiga pengar därför ska man vara noga att ta dom om man vill att det ska hjälpa. När man känner att håret, naglarna och huden är bättre så ska man inte sluta direkt utan ta nån månad till så det håller i sig. Rekommenderat intag är 2-3 tabletter om dagen. Ett paket innehåller 120 tabl. och kostar runt 140 kr. Det bästa är egentligen att ta en tablett vid frukost och en till kvällsmaten. I början tog jag tre sedan trappade jag ner till 2 och sen 1 per dag.

Innehåll

Metylsulfonylmetan (MSM) 750 mg Organiskt kisel (silicum) 1,5 mg
Fyllnadsmedel: mikrokristallinsk cellulosa (E 460), åkerfräkenextrakt,
Konsistensmedel: kiseloxid (E 551), ytbehandlingsmedel: hydroxupropylmetylcellulosa
(E 464), Klumpförebyggande medel: magnesiumstearat (E 470b).

Den här inlägget har blivit läst 2462 gånger och utvärderats till

• mattihp publicerad 2010-05-16