Hörlurar - Bärbart ljudsystem - Kabelansluten

Recension av "Philips SBC HL145"

publicerad 2010-05-11 | evasweden
Medlem sedan : 2006-09-13
"Tant" från Skåne. Favoritband WILMER X/NISSE HELLBERG.
Fördelar Lätta och smidiga
Nackdelar -
exceptionell
Design
Ljudkvalitet
Funktioner

"Lätta lurar med bra ljud"

Philips SBC HL145

Philips är ett känt märke inom hörlurar och det är definitivt ett märke av kvalitèt.
Dessa hörlurar är till för MP3-spelare eller bärbara CD-spelare.
  • Vikten är på endast 64 gram
  • Sladden är på 1,2 meter
  • Baskanaler
  • 30 mm Högtalarelement
  • Känslighet: 96 dB/mW

Min sammanfattning om Philips SBC HL145

Anledningen att jag köpte nya lurar var inte för att använda dem till en MP3 eller CD-spelare utan jag ville ha nya lurar till datorn.
Min son har använt SteelSeries Siberia under en tid och fått stora problem av dessa. Siberia täcker nämnligen hela öronen och ingen luft kommer in. Detta gjorde att han fick eksem och yttreöroninflammation av dessa (3 gånger på ca 3 månader). Läkaren rekommenderade att han skulle ha andra lurar att skifta emellan. Det skulle inte vara täckande eller sådan snäckor man stoppar in i öronen. Alltså köpte vi dessa Philips till honom.

Priset vi betalade var 99:- på Elgiganten och när jag gör en prisjämförelse så ser jag att man kan få den billigare på andra ställen. Vi köpte dessa på grund av det billiga priset och att de verkade vara helt ok.

Om jag jämför dessa lurar med Siberia så går det naturligtvis inte. Dessa lurar är lätta (de kallas ju också lättviktshörlurar) och sköna att ha på sig och man känner knappt av dem. Ljudet sipprar ut till alla runt omkring en vilket är lite jobbigt om där är andra i rummet. Sladden är kort men det är för att lurarna igentligen är till för annat än till datorn. Nu har vi uttag för lurar på framsidan av datorn där de används så därför funkar denna längd för oss (även om det är precis att man kan röra sig).
Om jag skall jämföra med andra lurar i samma prisklass som vi har eller har haft så ligger dessa faktiskt lite bättre till (på grund av ljudet och att de är så lätta och bekväma att ha på sig).

När man använder de till musik så blev vi ganska imponerade av det klara och rena ljudet som kommer ut. De har en extra basåtergivning i sig och detta ger ett riktigt bra ljud till musiken. De har förstärkt kabelanslutning uppe vid lurarna som skall göra att de håller längre. Detta är tveksamt eftersom de är så lätta så känns de riktigt bräckliga. Vi får se hur länge de håller. De är också väldigt töjbara så att alla kan använda dessa stora som små huvud.

Dessa hörlurar kan rekommenderas till er som lätt får problem med öronen av att ha slutna eller instoppad lurar under längre perioder. De är helt ok utseendemässigt, lätta att ha på sig, sköna och ger bättre ljud än förväntat till det låga priset.

Den här inlägget har blivit läst 1749 gånger och utvärderats till
exceptionell

• oscarozzy publicerad 2010-05-24
    Riktigt bra och Informativt.
  • dojjan32 publicerad 2010-05-23

Typ av hörlurar: Hörlurar - binaural

Hörlursmodell: På örat

Anslutningsteknik: Kabelansluten

Ljudutgångsläge: Stereo

Ljudspecifikationer: Frekvensrespons 18 - 20000 Hz - Sensitivitet 96 dB - Impedans 32 ohm

Bländartyp: Mylar

Impedans: 32 ohm

Bländare: Mylar - 30 mm

Magnetmaterial: Järnoxid

Anslutningar

Anslutningstyp: Hörlurar ( minihörlurskontakt, stereo 3,5 mm )

Diverse

Medföljande kablar: Hörlurskabel - integrerad - 1.2 m