Pinnacle Studio 12 Plus

Pinnacle Studio 12 Plus

Videoprogramvara

Recension av "Pinnacle Studio 12 Plus"

publicerad 2011-09-12 | JHJH
Medlem sedan : 2011-01-09
Jag är 32år och kommer skriva om saker och websidor som jag stöter på i vardagen. Mycket om betting, tjäna pengar online men även annat. Bloggar på xtrapengar.bloggplatsen.se
Fördelar enkelt, smidigt, många mallar
Nackdelar Bara två videospår
användbar
Funktioner
Service, Support & Dokumentation
Kvalitet

"Studio 12 Plus - Bra för nybörjare men även för proffsen"

Ett mycket bra nybörjarprogram som jag fortfarande använder efter 7 års videoredigering. Men nu har jag det mer som kompliment,
Men dess enkelhet gör att jag använder den när jag ska göra enklare redigeringar eller DVD-menyer.
Layout och navigering är extremt lätt vilket gör att du lär dig snabbt hur du ska göra utan att behöva använda instruktionsboken.

Finns många olika effekter och redigeringmöjligheter. Men tänk efter vad du vill göra med din film innan du köper ett program och kolla att programmet har det du är ute efter. Detta oavsett vilken nivå du ska jobba.

En stor fördel för dig som nybörjare är att det finns många mallar som gör att du lätt kan redigera och göra en snygg film med bara några klick.

Något som är nytt är att 12:an är kompatibelt med både vista och windows 7 samt att de byggt ut mer för HD-redigering

Nackdelar
En nackdel är att du bara kan ha två videospår vilket gör att du inte kan bygga i lager så som man kan göra i mer avancerade program.
En annan nackdel är att många klagar på att pinnacle hänger sig för ofta. Jag upplevde själv det mycket med 10:an men 12:an har jag inte haft några problem med.

Summering.
Enkelt att lära sig, Enkelt att använda. Men jag förstår inte varför de envisas med attt bara erbjuda två videospår - det gjorde att jag gick över till annat program.

Den här inlägget har blivit läst 1261 gånger och utvärderats till
användbar

• JanneRafiki publicerad 2011-09-12
    Jag tycker inte rubriker är speciellt viktigt såvida man inte skriver väldigt långt. Däremot skulle jag gärna se att du skrev mera utförligt. Vad gäller rubriker tycker jag att de ibland blir överdrivet många på Ciao. Här skulle jag gärna se en rubrik men fler än två hade absolut blivit för många (som texten nu är skriven). Nära ett högre betyg, men texten tycker jag är för knapphändigt skriven. Jag får nästan en bra uppfattning om programmet. Mera om dina erfarenheter och en mera beskrivande text skulle jag vilja se för ett högre betyg.
  • OskarC publicerad 2011-09-12
    Bra skrivet, lägg gärna till rubriker och kanske en bild. Det blir mer lättläst och en bild säger mer än tusen ord :)

Produktinformation : Pinnacle Studio 12 Plus

Videoprogramvara