Re:member (Mastercard)

Re:member (Mastercard)

re:member är ett modernt kreditkort som fungerar på fler än 25 miljoner ställen över hela världen.

Recension av "Re:member (Mastercard)"

publicerad 2010-01-27 | fiaeklund
Medlem sedan : 2010-01-15
Bra
Fördelar Bra att ha kreditkort vid oförutsedda utgifter
Nackdelar Hög ränta
användbar
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Kreditkort med bra tilläggstjänster"

Fakta re:memberkortet:
re:member kreditkort är ett MasterCard kort.
MasterCard gäller på fler än 28 miljoner ställen runt om i världen - inget annat kort är mer accepterat.

Med re:member
•handlar du tryggt och säkert både i butik och på internet. Allt debiteras i efterhand så att du kan kontrollera alla dina köp innan du betalar.

•kan du lägga upp en räntefri delbetalning på 6, 12 eller 24 månader. En administrationsavgift på 57 kr/månad tillkommer. Ingen ränta eller andra avgifter.

•kan du utnyttja betalningsfri månad två gånger per år. Dessa månader behöver du inte betala din faktura.

Jag har ett re:member mastercard-kort.
Enligt mitt tycke (observera MITT tycke) är det alldeles för enkelt idag att få ett kreditkort.
Jag skaffade det när jag var i lite ekonomisk knipa och ville ha pengar snabbt.
Vad jag inte tänkte på då var räntan, som nästan är 20%.
Det är ju hutlös hög ränta tycker jag!
Vissa kan tycka att hantera kredit är en "enkel" sak, men enligt mig är det en sista utväg om man inte har kapital till att köpa det man vill ha utan måste köpa på avbetalning.

Vad kortet har som är bra är "övriga tjänster" såsom
Prisgaranti
Avbeställningsskydd
Köpskydd
Självriskskydd
Olycksfallsskada

Jag råder ingen att skaffa kreditkort men re:member är ett bra alternativ om man måste.

Den här inlägget har blivit läst 2048 gånger och utvärderats till
användbar

• tyara publicerad 2010-02-14
    bra rec
  • fiaeklund publicerad 2010-01-29
    Tack för kritiken. Jag har nu ändrat lite i recensionen.
  • terrestrial_alchemist publicerad 2010-01-28
    Recensionen innehåller nästan inga fakta, mest åsikter utan underbyggnad. Skriv hellre vilka villkor man måste uppfylla för att kunna använda det här kortet, istället för att tjata om att det är för lätt. Jag gillar inte heller recensionens tilltal, som om läsaren var helt okunnig om enkla saker som rör privatekonomin.

Produktinformation : Re:member (Mastercard)

Hemsida: www.remembercard.se

Sub Name: Re:member - Hemsida: www.remembercard.se