Ginza.se > Recensioner

Läs 27 recensioner | Skriv recension | Ställ en fråga

1-15 av 27 recensioner om Ginza.se   ordna efter: Användbarhet | Produktbetyg | Datum
En toppenbutik med supersnabb leverans
Skriven av TobiasC

Fördelar: Allt
Nackdelar: Finns inga

Om Ginza Med över 40 år i underhållningsbranschen är Ginza en av Sveriges äldsta aktörer. Vi på Ginza älskar allt som har med musik, film, spel och böcker att göra och vi gör allt för att du ska få beställda varor hem så snabbt som möjligt. Trygghet och kundservice har alltid varit våra ledord. Som en av få aktörer har vi en kundtjänst som kan nås med telefon, email och Facebook - allt för att våra kunder ska kunna välja det kommunikationssätt ... Läs recension

31-07-2013
Ginza
Skriven av myrans

Fördelar: Bra utbud, bra priser, bra kundtjänst

Vad är Ginza.se? Ginza.se är en internetbutik som säljer allt från cd skivor, dvd till böcker. Butiken grundades av Hasse Haraldsson. Det började med att han sålde sina egna skivor på annons, och kom på att han ville kunna erbjuda ett brett sortiment till rimliga priser. Han försäljning började sedan i ett garage och har sedan utvecklas. Namnet Giza kommer från låten "Ginza Lights". Utbud Deras utbud består mest av film, musik och böcker. ... Läs recension

09-01-2013
Saknar det BREDA musikutbudet
Skriven av JanneRafiki

Fördelar: Lång erfarenhet. Mer än musik.
Nackdelar: Dålig bredd på CDskivor - Tappat sitt fokus på musik.

Jag är på semester i mitt föräldrahem. I mitt gamla pojkrum hittade jag delar av två gamla SKIVNYTT från Ginza. De har ramlat isär eftersom häftklämmorna har släppt. SKIVNYTT var listor med LP-skivor från F:a Ginza Musik, Fåglum, Nossebro. Jag har beställt backvis med skivor från dessa listor. Direkt efter sidhuvudet i detta gamla SKIVNYTT stå det … "Vi expedierar alla skivor i Sverige. OBS! Även skivor ej upptagna i denna lista. Ange om ... Läs recension

18-07-2007
Bra att beställa ifrån
Skriven av erkan00

Fördelar: Väl fungerande hemsida
Nackdelar: lite dåligt med filmer

Ginza har varit med i branchen nu under lång tid och verkar enligt min uppfattning bli bättre och bättre, något jag märkt under den långa tid jag beställt, först via katalog och nu på internet. LAYOUT & DESIGN Det får betyget väldigt bra, baserat på att den ser bra ut och inger lust att handla på Ginza. FUNKTIONALITET & NAVIGERING Återigen betyget väldigt bra, bra upplagt med kategorier, lätt att hitta det man söker, bra ... Läs recension

18-05-2008
Mitt förstaval när det gäller musik
Skriven av evasweden

Fördelar: Det mesta för alla
Nackdelar: Nej

Denna sida är den första jag tittar på om jag letar efter musik (både gamla skivor och nya). För mig har dom nästan alltid haft vad jag har sökt efter och till mycket bra priser. Servicen är bra och leveranserna mycket snabba. Dom har musik för alla även om du gillar Blues, Country, Dansband, Gospel, Hip Hop, Hårdrock, Jazz eller Klassiskt. Här finns allt för alla smaker. Om jag har saknat någon skiva i mina samlingar så har Ginza till 90% haft ... Läs recension

30-12-2007
Film, musik, ljudböcker och även en mysig filt har jag köpt här.
Skriven av kuligheter

Fördelar: Många billiga artiklar och lätt att söka efter det man letar efter.
Nackdelar: ibland kan en produkt bli slutsåld.

Var hittar jag hemsidan : http://www.ginza.se/StartPage/StartPage.aspx Ginza är ett företag som startade med Hasse Haraldssons önskan om fler skivor ( han kom från en liten ort) Och man kan ju säga att han verkligen lyckats då det finns cirka 30.000 artiklar i deras Internet butik- och det är inte bara musik. Jag har faktiskt köpt en gosig filt där också ( till min frussna fru). Jag handlar rätt ofta på Ginza - det brukar bli några gånger om ... Läs recension

21-04-2010
Ginza har det mesta
Skriven av Vildis

Fördelar: Bra utbud, snabb leveranstid, bra priser
Nackdelar: Brist på information när det gäller vissa produkter.

Jag har personligen varit en kund hos Ginza i åratal. Jag har hittat det mesta som jag har sökt efter, och har aldrig haft problem. Bra utbud, och snabba leveranser. särskilt om varan finns i lager. Jag gillar att det ofta är olika slags kampanjer, där det är extra låga priser. Hemsidan Det är uppdelat i kategorier, för att man lättare ska hitta vad man letar efter. Finns även en bra sökfunktion som man kan använda, om man vet vad man ... Läs recension

23-05-2009
Ett proffsigt och stabilt företag.
Skriven av Dele

Fördelar: Tryggt och smidigt att handla.
Nackdelar: Ont om udda varor.

Jag har handlat hos Ginza sedan slutet av 1980-talet och är fortfarande en ständigt återkommande kund. I början fick man fylla i sin order på ett papper och posta det ner till Nossebro, och därefter gå i spänd väntan ett par tre veckor på att paketet skulle komma. Idag funkar det ju givetvis smidigare när man beställer över internet och Ginza är alltid snabba med att leverera. Ett par, tre dagar är väl standard innan man har varorna hemma hos ... Läs recension

19-08-2007
Här finns många kronor att spara!
Skriven av Willesmormor

Fördelar: Rimliga priser,bra kampanjer
Nackdelar: Något snålt sortiment

Ni har väl inte missat ginzas stora prisfest? Nu 2008 fyllde ginza 40 år och det firade dom med en hel filmer/musik till vansinnigt billiga priser. Man fick så klart passa på och fynda hittade en del dvd filmer för så billigt som 10.-/st och att få variation i filmhyllan för tio kroner det är något de. På hemsidan finns det mesta för att få mer nöje i tillvaron, musik,film,spel mm. Jag blev lite förvånad när jag såg att det stod tavlor och ... Läs recension

30-12-2008
Gammal kär musikvän
Skriven av bosa

Fördelar: stort utbud
Nackdelar: frakten

Jag är uppväxt på landet långt från någon välsorterad skivaffär, och när Ginzakatalogen kom till byn var det en stor händelse. Dagens unga lantisar har det lättare, för de har tillgång till allt via nätet. Ginza har lflyttat över till onlineförsäljning även om man fortfarande kan få hem en katalog, och det har fungerat bra. Sidan är lättnavigerad och de har stort utbud. Det finns ofta lockerbjudande och kraftigt nedsatta produkter. Jag tycker att ... Läs recension

29-11-2009
Ginza - klassiskt och bra företag!
Skriven av oscarozzy

Fördelar: Bra leverans, stort utbud av musik, film och spel

Ginza är ett företag som grundades år 1968 av Hans Haraldsson. Företaget säljer främst musik, filmer och datorspel, men har även andra produkter. Information: Ginza använder sig av både postorder (får katalog hem som man kan beställa ifrån) och handel på Internet. Utbudet av musik, film och datorspel är störst på Ginza, men dem har även produkter som ljudböcker, bläck, klockor, tavlor, kläder mm. Går man in på deras hemsida och kollar, så ... Läs recension

16-05-2010
Ginza
Skriven av Ytse_Jam

Fördelar: bra utbud
Nackdelar: nej

Ginza har funnits med länge. Jag minns dom enkla katalogerna man fick hem i början. Nu finns dom till och med på nätet. Jag har handlat härifrån många gånger och jag har för det mesta varit nöjd. VId enstaka tillfällen har något inte varit bra och då har jag bara kontaktat kundtjänst och löst problemet. Dom har ett brett sortiment av filmer, musik, spel och andra tillbehör. Det är enkelt att söka efter det du letar efter. Man kan även söka på olika ... Läs recension

28-11-2007
Ginza.se - bra, men bättre förr
Skriven av Honeybun

Fördelar: Brett sortiment, hyfsade priser
Nackdelar: Lång leveranstid

Om Ginza Ginza grundades 1968 av Hasse Haraldsson i Fåglum då han var 18 år och behövde pengar till sitt körkort. Skivförsäljningen startade hemma i garaget dit kunderna kunde komma i stort sett vilken tid som helst på dygnet. Ginza är en onlinebutik som erbjuder ett brett sortiment till rimliga priser inom bland annat musik, film och spel. Sortiment I sortimentet finns idag förutom musik, film och spel även böcker, tavlor, ... Läs recension

14-06-2010
Pålitliga, rutinerade och prisvärda
Skriven av daha6439

Fördelar: Rutinerade med en bra webbplats
Nackdelar: Inga rariteter säljes längre

Jag har varit kund hos Ginza i säkert 15 år, redan innan de öppnade sin webbutik. Det är det som jag ser som fördelen med Ginza -- de har redan haft en framgångsrik postoderverksamhet, allt fungerar i bakgrunden och webbutiken är bara ett nästa naturligt steg. Till skillnad från konkurrenterna som börjar med en hemsida innan de har rutiner och en organisation på plats... Ginza är pålitliga och relativt snabba och de har en kundtjänst som man faktiskt ... Läs recension

17-07-2007
Ginza.se
Skriven av vippenilletj

Fördelar: Bra utbud och service
Nackdelar: inga?

Ginza är en internetbutik som säljer mycket musik (både album och musik-dvd) och filmer. Vanligen DVD, men en del VHS och blu-ray finns. Det finns olika sorters spel, en del hemelektronik och annat också men bara ett begränsat utbud. Man har som sagt valt att satsa på dvd och musik, därför är deras utbud inom dessa två kategorier mycket större än övriga kategorier. Har inget att klaga på när det gäller hemsidan egentligen. Det brukar vara lätt ... Läs recension

27-11-2009
1-15 av 27 recensioner  Sida 1 2  Nästa sida

Är du tillverkaren/företaget bakom Ginza.se? Klicka här