Håkan Hellström - Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg > Recensioner

Läs 6 recensioner | Skriv recension | Ställ en fråga

1-6 av 6 recensioner om Håkan Hellström - Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg   ordna efter: Användbarhet | Produktbetyg | Datum
En härlig skiva på Göteborgska!
Skriven av Elisabeth87

Fördelar: Mycket musikalisk med bra texter.
Nackdelar: Rösten är en sådan röst som man antingen hatar eller älskar.

...bara gått framåt för bandet. Håkan Hellström är en 36 årig kille som är frontfigur, sångare och även låtskrivare i bandet. Tidigare har Håkan Hellström en rad med olika projekt bakom sig, bland annat var han basist i bandet Broder Daniel år 1998, Broder Daniel känner man nog främst igen med att det är de som står för stor del av filmmusiken i "Fucking Åmål". I samband med att Håkan Hellström slog igenom med sitt första album så blev deras musik en ... Läs recension

16-05-2010
Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg.
Skriven av schkog

Fördelar: Underbar artist, väldigt bra låtar.
Nackdelar: Lite få låtar.

Håkan Hellström För mig är Håkan Hellström en väldigt begåvad artist. Han har inte den bästa rösten kanske men hans texter berör verkligen. Jag har köpt alla hans skivor och det finns inte en enda låt som är dålig. Vissa är mindre bra men INGEN är dålig. Jag tror att precis alla kan lyssna på denna underbara man. Låtarna på skivan och vad jag tycker om dom 1. Känn ingen sorg för mig Göteborg. Detta är enligt mig den allra bästa ... Läs recension

12-08-2009
Känn ingen sorg för Hellström!
Skriven av b4bygirl

Fördelar: Originellt
Nackdelar: Passar kanske inte alla

Håkan Hellström är en popsångare som slog igenom år 2000 med låten "Känn ingen sorg för mig Göteborg". Sverige jublade och både vuxna och barn föll för den charmige lille prinsen från Göteborg. "Känn ingen sorg för mig Göteborg" släpptes 2000 och blev därmed Hellströms första album. Albumet innehåller låtar som Nu kan du få mig så lätt, Ramlar och En vän med en bil. Albumet innehåller sammanlagt 10 originella låtar och har sålt i över 80 000 exemplar ... Läs recension

02-09-2007
Göteborgs stolthet - med all rätt
Skriven av cocokaka

Fördelar: Originell, äkta, mycket Håkan
Nackdelar: Egentligen ingen, men kan uppfattas som skrikig/hetsig

...skivan är vacker, för att Håkan är vacker. Jag ska inte dryga ut texten med en kärleksförklaring för Håkan, jag är själv inget av hans stora fan, men jag beundrar honom. Att han vågar vara annorlunda, gå emot strömmen, vågar tro. Jag uppskattar att det som egentligen inte är vackert kan bli vacker. Att en falsk röst kan bli vacker, att dåligt hopsatta toner kan bli vackra, att enkla ord kan bli vacker poesi. Det vackra är det som egentligen inte är ... Läs recension

10-06-2009
En skiva för Sverige i tiden
Skriven av DrIda

Fördelar: Håkans finurliga texter
Nackdelar: Håkan sångröst

...på Tv4 morgon och ser Håkan Hellström sjunga live. Alla tanter klagade på falsksång men jag kunde inte slita ögonen från denna läckerbit. Håkan var precis vad jag behövde. Jag hade börjat lyssna sönder mina Lars Winnerbäck album och behövde mer musik som var lyrik. Jag tycker musiken är fantastisk, jag irriterar mig inte på att Håkan sjunger falskt (men jag vet att vissa stör sig på det). Jag lyssnar och analyserar texterna och älskar det. Det ... Läs recension

16-05-2007
Jag förstår det inte
Skriven av sasselisass

Fördelar: Jag vet inte
Nackdelar: Jag förstår det inte

...folk blev som tokiga när Håkan Hellström musik spelades. Personligen har jag aldrig förstått mig på Håkan Hellström och hans musik. Killen kan inte sjunga och han rabblar bara upp en massa text utan takt och ton. Jag ska vara ärlig och erkänna att jag inte lyssnat speciellt mycket på denna skiva eftersom jag inte förstår tjusningen. Jag retar mig bara på honom och tycker att han beter sig som ett barn. Fast det är väl tur att vi har olika musiksmak ... Läs recension

26-10-2007

Det Kommer Aldrig va över för Mig - Håkan HellströmDet Kommer Aldrig va över för Mig - Håkan Hellström

Svenskt - Releaseår: 2013 Zoomfaktor - Label: Stranded Rek