Skandiabanken

Skandiabanken > Recensioner

Skandiabanken - Hemsida: www.skandia.se mer

Läs 6 recensioner | Skriv recension | Ställ en fråga

SkandiaBanken grundades i oktober 1994 och var en av de första renodlade telefonbankerna, som under årens lopp utvecklades till en Internetbank Alla tjänster erbjuds nu över...
mer...Internet. SkandiaBanken finns sedan år 2000 i Norge och sedan år 2001 även i Danmark. Personlig rådgivning erbjuds via Skandia på ca 50 orter i Sverige. SkandiaBanken är ett helägt dotterbolag till försäkringsaktiebolaget Skandia och har idag ca 500 anställda i Norden.





Var vänlig vänta ....
Betygsätt produkten:  
 
1-6 av 6 recensioner om Skandiabanken   ordna efter: Användbarhet | Produktbetyg | Datum
Användbarhet i sitt esse
Skriven av InvestigatorF

Fördelar: Smidigt, begripligt, enkelt
Nackdelar: Internetbanken efter inloggning är inte så snygg och visar reklam

Aldrig i mina dagar har jag varit med om något så kundorienterat, användarvänligt och smidigt! I samma veva som jag fick veta att min gamla bank drog avgifter från mitt konto utan att redovisa det föll jag för en TV-reklam för Skandiabanken, så jag tittade till deras villkor och tyckte att de var bättre än min gamla bank. Spontant och ogenomtänkt klickade jag på »bli medlem» och snart började det ramla in kodkort och rekomenderade brev, och ... Läs recension

Ciao medlemmar har gett recensionen genomsnittsbetyget väldigt användbar
väldigt användbar

09-12-2008
Försämras fortlöpande
Skriven av idol08

Fördelar: Inloggningen sker utan dosa, vilket är mycket bra för den som loggar in från flera olika ställen
Nackdelar: Användarovänligt, inte stabil funktion, långsam, mycket irriterande reklam

Förr var Skandiabanken fantastisk, men nu jobbar man fortlöpande med att försämra för kunderna. Ja, så känner i allafall jag det. Tidigare hade man fria kontantuttag på kortet i sverige, men det är borttaget. Räntan är lägre än i många andra banker, t.o.m. sämre än storbankerna. Internetbanken var tidigare mycket enkel och snabb att anväda, men de senaste versionerna av banken är buggiga och krångliga. Fokus ligger mest på att visa reklam för ... Läs recension

Ciao medlemmar har gett recensionen genomsnittsbetyget väldigt användbar
väldigt användbar

04-11-2010
Skandiabanken har en bra internetbank, men dålig mobilbank
Skriven av TommyH

Fördelar: Bra internetbank, snabba överföringar, bra ränta
Nackdelar: Dålig mobilbank, dyrt och svårt att sätta in kontanter, dyr kortavgift

Skandiabanken har förmodligen den bästa internetbanken. Mycket enkel att använda med koder istället för krångliga koddosor. Dessutom har man alltid tillgång till sina koder genom att det går att få nya via SMS. Första gången måste man installera ett säkerhetscertifikat på sin dator, men sen går det snabbt och enkelt att logga in på skandiabanken. Det finns dessutom certifikat med olika funktionstid så att man tryggt ska kunna installera det på en ... Läs recension

Ciao medlemmar har gett recensionen genomsnittsbetyget väldigt användbar
väldigt användbar

23-06-2009
(30-06-2009)
En rättvis bank helt enkelt!
Skriven av Jigga11

Fördelar: Inga avgifter
Nackdelar: Dem behöver 1-2 kontor till, ifall uppkopplingen skulle svika hemma.

SkandiaBanken passar utmärkt för dig som har internetuppkoppling hemma och som tidigare skött alla sina bankärrenden hemifrån. Dem har flera ggr tagit hem priset för säkraste internetbank vilket känns rätt tryggt för mig som kund. Det andra är att deras "Allt-i-ett konto" är gratis, det kostar alltså inget för mig som kund och det gillar vi extra mycket, det är ändå kunden som gör allt arbete. Inte nog med att det är gratis du får dessutom ... Läs recension

Ciao medlemmar har gett recensionen genomsnittsbetyget väldigt användbar
väldigt användbar

06-09-2008
Snabbrecension av Skandiabanken
Skriven av Skandalbanken

Skandiabankens driftsäkerhet är under all kritik. Har en aktiedepå och den har ständiga tekniska problem. Deras trader kan man ej lita på, många ggr saknas uppdatering, realtid ballar ur osv. Detta har pågått under ett par år. Deras sk. kundtjänst saknar all kompetens i frågor, ofta får man ett STANDARDSVAR. Ewa Zetterdahl är chef och hon saknar ledarskap för aktiehandeln. Kunden sätts inte i FOKUS utan de har alltid flera ursäkter. Vanligaste ursäkten är att deras leverantörer ej levererar det de önskar. Kunden blir då drabbad och Skandiabanken kompenserar ej. Senast förlorade jag på deras hemmasnickrade javaapplikation 900:- Företaget är KO- och polisanmäld för granskning.

Ciao medlemmar har gett recensionen genomsnittsbetyget användbar
användbar

02-11-2007
Bra ränta och fria uttag
Skriven av christina_classon

Fördelar: Bra ränta, inga avgifter
Nackdelar: Inget

En mycket bra bank vars Allt-i-ett konto erbjuder en hög ränta utan att låsa pengarna på kontot. Man kan flytta och ta ut pengar utan avgifter och det finns ingen gräns för hur många uttag per år man får göra. Allt sköts via internet, vilket jag tycker är bra. Mycket lätt att öppna ett nytt konto, bli kund skaffa säkerhetslösningar etc. Dock kommer pengar som överförts efter kl 14.00 inte in på mottagande banks (annan än Skandiabanken) konto förrän ... Läs recension

Ciao medlemmar har gett recensionen genomsnittsbetyget användbar
användbar

08-07-2007
Sponsrade länkar


Är du tillverkaren/företaget bakom Skandiabanken? Klicka här