Vilken är den bästa boken att läsa på hösten och varför? > Recensioner

Läs 8 recensioner | Skriv recension | Ställ en fråga

1-8 av 8 recensioner om Vilken är den bästa boken att läsa på hösten och varför?   ordna efter: Användbarhet | Produktbetyg | Datum
Bilbo: En hobbits äventyr är mitt val för att skingra höstmörkret
Skriven av Lhasa

Fördelar: En underbar sagovärld, början till ringentrilogin, lättläst
Nackdelar: Inga

Den bok jag först tänker på som jag skulle vilja rekommendera som höstläsning är förstås “Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann”. Nu har den rekommenderats av så många och den ligger redan på allas “Att läsa”-lista vid det här laget. Därför tänker jag föreslå en annan bra och tidlös bok Jag har läst den förrut men eftersom den håller på att bli filmad nu så tänkte jag uppdatera mig så att jag kommer ihåg allt och vad kan väl ... Läs recension

19-10-2011
Hösten är perfekt för att marathonläsa
Skriven av dolphin

Fördelar: Höstmörkret som är mysigt, tända levande ljus, m.m.

Med hösten kommer mörkret, och då åker böckerna fram.. .. i alla fall så är det så för mig, jag vet inte hur det är för er andra. På våren och sommaren läser jag knappt något alls, men så fort hösten kommer så åker böckerna fram och jag läser en efter en efter en.. och så vidare. Jag vet inte riktigt varför det blir så, men det har nog med mörkret att göra. Det är mörkt ute och det är mysigare att tända lite levande ljus och göra ordning en ... Läs recension

14-11-2011
(15-11-2011)
Höstbok
Skriven av Trullsa87

Fördelar: Spännande och tankvärd.
Nackdelar: inga

Jag tycker att boken Gömda( och dess uppföljare) är en perfekt bok att läsa under hösten. Att jag tycker att just den /dom är bra att läsa under hösten är att det verkligen är lätt att fastna i dom och bli berörd. Man vill hela tiden ta upp boken igen och fortsätta läsa hur det går för den förföljda familjen. Och just på hösten kan man behöva saker att längta till och se fram emot, då allt oftas känns mörkt och trist. Men läser man detta längtar man ... Läs recension

13-10-2011
Varför gråter inte Emma? Otroligt gripande och bra bok!
Skriven av emmma88

Fördelar: Välskriven, lättläst och spännande
Nackdelar: svårt att hålla tårarna borta

Jag har just läst ut boken "Varför gråter inte Emma?" som är den otroligt sorgliga och tragiska boken om Emma från Arboga som förlorade sina två barn. Om boken: Varför gråter inte Emma? av Emma Jangestig och Magnus Wennerholm Tillvaron hade äntligen ordnat upp sig för Arbogatjejen Emma. Hon som alltid fallit för fel killar och tidigt blev ensamstående mamma med två barn. Nu hade hon mött en trygg man och de planerade för ett liv tillsammans. ... Läs recension

15-10-2011
Skall vara lång och ta mig bort, i fantasin, från en kylig höst
Skriven av svanmagnus

Fördelar: Höstväder sätter bra stämning för att läsa en spännande bok
Nackdelar: Kan vara svårt att hitta rätt bok

När hösten kryper på och det blir kallt, regn och rusk så gillar jag böcker som kan ta mig iväg från den tråkiga gråa hösten. Det skall vara en bok som drar mig iväg från ett grått Sverige till någon annan plats, den skall vara ganska lång så jag inte kan läsa ut den för snabbt och det skall gärna gå att läsa om den, det är nog mina krav på en höstbok. Vilken bok har jag läst mest på hösten? Förut så brukade jag alltid läsa om Sagan om Ringen ... Läs recension

25-10-2011
Denna bok är perfekt nu i höstmörkret.
Skriven av sjubarnsmamma

Fördelar: Spännande

Jag har en förkärlek till deckare när jag ska läsa en bok. Det ska vara spännande och det helst från början till slut men det är sällan man hittar en sådan bok. Jag har dock hittat en sådan bok som fick mig att tycka att det var spänning från första bladet till sista och det är ovanligt tycker jag. Boken heter Kameleontens skugga och är skriven av Minette Walters. Handling Den handlar om Charles Acland som har varit med i kriget i Irak. ... Läs recension

13-10-2011
Hösten står för sträck läsning av böcker, så är det bara!
Skriven av absolutciiilla

Fördelar: att hitta en bok som ligger en varmt och hjärtat är underbart, mysigt att läsa och dricka te!
Nackdelar: Kan bli lite för mycket läsning och lite för lite annat ....

Anja, tiggarbarn i Moskva Denna bok betyder väldigt mycket för mig då min mormor läste denna för mig när jag var mindre, och sen dess har den alltid varit en av mina favorit böcker. Inte nog med att den är baserad på en sann händelse, den är dessutom extremt spännande, händelserik och man riktigt känner den hemska verkligheten krypa fram ur vrårna. En fantastisk bok att läsa under höstens kalla tider Eftersom att det är en väldigt ... Läs recension

19-10-2011
Deckare när det är mörkt ute..
Skriven av erkan00

Fördelar: Gott att läsa en bok när vädret är dåligt och mörkt ute
Nackdelar: Inga

Deckare när det är mörkt ute.. Det finns så många bra böcker som jag skulle kunna rekommendera till andra. Jag får hjärnstopp när jag ska plocka ut just en bok och därför rekommenderar jag istället en bokgenre. Det finns många bra författare i Sverige och utanför landets gränser som skriver deckare som man nästan garanterat kan sträckläsa. Årstiden då det börjar bli mörkt tidigt och vädret innebär regn och blåst så kan det vara skönt ... Läs recension

13-10-2011