Vilken är den bästa filmen att se på hösten och varför? > Recensioner

Läs 12 recensioner | Skriv recension | Ställ en fråga

1-12 av 12 recensioner om Vilken är den bästa filmen att se på hösten och varför?   ordna efter: Användbarhet | Produktbetyg | Datum
Disneyklassikerna lyser upp den gråa höstdagen
Skriven av aamaziing

Fördelar: Disneyklassikerna är färgglada, vackra och betydelsefulla

...seger när det kommer till vilken film som är bäst på hösten. De är givetvis lika bra på vintern, våren och sommaren, men på hösten fungerar de som terapi för mig när jag är deppig och hängig. De gör vardagen lättare med alla färger, sånger och glada karaktärer. Vad hade jag gjort utan Disney? ... Läs recension

20-10-2011
Bästa höstfilmerna
Skriven av zeelita

Fördelar: myspys hemma
Nackdelar: ruskväder ute

På hösten kryper mörkret närmre och allt ute bli ruggigare och känns öde. På sommaren kan vilket kråkslott som helst se vackert ut i morgonsolen, allt är ljuvt och lätt. Alla är öppna och sociala medan hösten innebär tillbaka till allvaret och verkligheten. Det finns något dystert över världen om hösten, något som omsluter likt den stickande dimman om morgonen. Solen kommer aldrig för att stanna och mörkret smyger sig fram allt tidigare om dagarna ... Läs recension

20-10-2011
Skriven av tarzan90

Fördelar: --
Nackdelar: --

Vilken genre är bäst att se på hösten? Jag tycker att skräckfilmer och thrillers är de genrer som passar bäst på hösten, eftersom att mörkret ger en annan stämning än om det skulle vara ljust och strålande solsken utomhus. Mörkret gör att filmen blir läskigare och jag tycker att man grips med i handlingen på ett helt annat sätt. Jag tror att även romantiska filmer skulle passa bra i höstmörkret och kylan. Man kan mysa ner under en filt och ... Läs recension

19-10-2011
Äventyrs och Komedi filmer är bäst på hösten!
Skriven av norga

Fördelar: Många - man har kul och slappnar av.
Nackdelar: Inga

Pirates of the Carribbean och Harry Potter Jag skulle rekommendera äventyrs filmer som Harry Potter, Pirates of Carribean, Indiana Jones och många andra bra filmer som passar utan tvekan till höstens mörker. Liksom de filmer tycker jag att hösten passar bra för att utforska allt som man är intresserad av. Även när det gäller val av filmer till hösten, mitt förslag är att välja blandade titlar och genrer. Det är bra att börja med en äventyrs ... Läs recension

16-10-2011
Skräm upp dig själv med skräcken!
Skriven av emmamagnin

Fördelar: Du blir skrämd, du kan skräma andra, du kan trycka dig intill pojkvännen av rädsla
Nackdelar: Jag hatar hösten rent allmänt, kylan!

...bättre. Så det här med vilken film som blir en riktig höstfilm för mig är egentligen inte så svårt. Det ligger helt klart hos skräckfilmerna, men det finns ett riktigt brett utbud utav skräckfilmerna. Vissa är helt värdelösa och vissa är bättre. Det ska vara en riktigt läskig, ingen fjollig. Några skräckfilmer En skräckfilm som länge varit en film vi sett inom familjen är Nightmare on Elm street och för mig blir det en klassiker. Filmen ... Läs recension

17-10-2011
Det finns en och annan som man kan se om och om igen.
Skriven av sjubarnsmamma

Fördelar: Spännande och mysigt

Det var en svår fråga. Det finns många filmer att välja mellan och jag kan inte bara välja en. Jag väljer att skriva om en genre och ta ut några filmer ur den gruppen. Thriller samt deckare är de bästa filmerna att se nu när höstmörkret sakta sänker sig. Jag gillar spänning och filmen ger en helt annan känsla när det är mörkt, blåsigt och även lite regnigt ute. Det viner runt knuten och regnet slår mot rutan samtidigt som det händer något spännande ... Läs recension

13-10-2011
Skall vara katastroffilmer eller skräck för mig
Skriven av svanmagnus

Fördelar: Bra stämning ute hjälper en bra stämningsfull film inne
Nackdelar: Har väl egentligen inga speciella filmer för hösten

Vilken är den bästa filmen att se på hösten och varför? Jag kan väl i ärlighetens namn inte säga att jag ser några speciella filmer på hösten men det finns nog filmer som kanske passar bättre på hösten än på andra årstider. Hösten har ju i sina bästa filmstunder en blåsigt regnig stämningen som passar bra för skräckfilmer eller storslagna sci-fi filmer, så jag skall försöka ta ut några att rekommendera. The Day after Tomorrow En riktigt ... Läs recension

27-10-2011
Skräckfilmer och fina familjefilmer är bästa höstmyset
Skriven av Lhasa

Fördelar: Det är härligt med rysare och vem kan motstå en mysig familjefilm
Nackdelar: Inga

Det finns så många filmer som fungerar bra i höstmörkret men jag har en liten plats i hjärtat för skräckfilmer och rysare. Skräckfilmer fungerar inte när det är ljust ute men en höstkväll när det regnar och blåser så kan en skräckfilm som egentligen inte är så skräckig helt plötsligt blir rätt obehaglig. Sen finns det förstås alla klassiska skräckfilmer som till och med kan vara skräckiga i fullt dagsljus. Jag har säkert sett alla massor med gånger ... Läs recension

13-10-2011
Den gröna milen: Vi lämnar sommaren och går mot höst!
Skriven av OskarC

Fördelar: höstfilmer är underbart, älskar att titta på film när det är ruskigt höstväder ute
Nackdelar: Kan bli lite för mycket filmtittande och lite mindre motion!

Den gröna milen är väl den gröna sommarstigen alla går innan hösten kommer Ja, hur tänker jag egentligen när jag väljer att tips om Den Gröna Milen som den bästa höstfilmen? Det finns två anledningar. Den första anledningen är pga att filmen är otroligt känslosam, ganska djup, ruskigt spännande och dessutom så har den allt som en riktigt ruskig höstfilm ska ha. Den andra anledningen är att miljön i filmen påminner mycket om den svenska ... Läs recension

15-10-2011
Bästa filmerna på hösten är filmer man mår bra av att se!
Skriven av emmma88

Fördelar: --
Nackdelar: --

Jag älskar att ligga inne och kolla på riktiga feel-goodfilmer eller serier av olika slag på hösten med tända ljus och en kopp kaffe eller thé (gärna en chokladkaka bredvid också). Jag och min sambo kollar mycket film, det blir då mestadels komedier eller lite olika drama (han gillar skräck och så men inte jag - då drömmer jag mardrömmar flera nätter i sträck). Kollar jag på film själv blir det oftast typ Sex and the city eller liknande filmer. Tänk ... Läs recension

21-10-2011
Några favoriter har man...
Skriven av erkan00

Fördelar: Mysigt och trevligt med en bra film eller serie
Nackdelar: Inga

Några favoriter har man ju...' Egentligen så gillar jag mest att se olika Tv-serier på hösten och då gärna lite deckare. TV-serier som Law & Order, NCIS, På spaning i New York samt Dexter. Men när det gäller filmer så finns det några som man kan se om och om igen. Att man kan tänka sig att se en film flera gånger innebär att man verkligen älskar filmen och att den är bra. Jag har olika filmkategorier. När det gäller krigsfilmer som handlar ... Läs recension

13-10-2011
Skriven av Trullsa87

Fördelar: Finns många mysiag filmer att se på hösten
Nackdelar: inga

Jag tycker hösten verkligen är en filmtittar tid. Det är så mysigt att bara krypa upp i soffan med en filt, tända lite ljus och höra det ruggiga vädret utanför. Just denna höst tänkte jag ägna att se Vänner serien. Jag har köpt nästan alla säsonger och tänkte avnjuta dom avsnitt för avsnitt under hösten och vintern. Varför jag tycker att vänner är en bra serie att se under hösten är att den gör mig glad. När allt börjar bli mörk och kallt vill jag ... Läs recension

13-10-2011