Youtube.se > Recensioner

Läs 31 recensioner | Skriv recension | Ställ en fråga

1-15 av 31 recensioner om Youtube.se   ordna efter: Användbarhet | Produktbetyg | Datum
Youtube en hemsida att gilla både att titta på och lägga upp film
Skriven av Sagoalvan

Fördelar: Man får massa inspirriation att göra saker.
Nackdelar: Jag förstår inte hur man lägger på eget ljud på filmerna.

You Tube Jag gillar verkligen att kolla på You Tube man kan hitta så fantastiska saker där som hur man knyter skosnören roligt , eller bygger Origami eller ritar. Det finns massa filmer där och alla som lägger upp videofilmer på sina saker är väldigt snälla som låter en ta del i hur man målar sina naglar eller stylar sitt hår. På You Tubes hemsida kan du söka efter vad du vill sedan kan du hitta fler och andra roliga saker vidare från det ... Läs recension

25-01-2012
Youtube - en hemsida med videoklipp/musik.
Skriven av nattaabjorklund

Fördelar: gratis att använda samt bli medlem,
Nackdelar: åldersgräns på vissa klipp och att det kan hacka ibland.

Youtube är en hemsida där man kan ladda upp videoklipp som är upp till 10 minuter. Man kan lägga upp hur många klipp som helst. Youtube finns över hela världen. VAD GÖR JAG FÖRST? Det första du ska göra är att öppna din webbläsare(alltså internet). Där du skriver "www.youtube.com". HUR BLIR JAG MEDLEM? När du är inne på hemsidan klickar du på skapa konto. När du har gjort det är det första du ska skriva in din: E-postadress: ... Läs recension

05-05-2011
Youtube - Riktigt bra sida
Skriven av shakke

Fördelar: gratis, enkelt att ladda upp videos och titta på andras
Nackdelar: INGA

Information Youtube är en internet sida som öppnades 2005 där du som medlem kan ladda upp videoklipp. Sidan grundades utav Chad Hurley, Steve Chen och Jawed Karim som alla tidigare varit anställda på företaget PayPal. I oktober 2006 köpte Google för aktier till ett värde av 1,65 miljarder dollar. 2008 kom även en svensk version av hemsidan. Typ: Dotterbolag till Google Huvudkontor: San Bruno, San Mateo, Kalifornien, USA Bransch: Internettjänster Anställda: ... Läs recension

03-09-2010
Youtube.se - Bra om du vill synas
Skriven av tarzan90

Fördelar: Gratis, mycket filmer och musik
Nackdelar: Man kan hitta saker man egentligen inte vill se

...det mesta tycker jag att youtube.se är en bra sida. Jag rekommenderar denna sida. http://www.youtube.com/watch?v=AjFj5rbi-c En film jag gjort med min katt som huvudperson. ... Läs recension

12-11-2010
Superb sididé!
Skriven av Leyo

Fördelar: Mycket stort utbud av klipp, Lättnavigerad, Lätt tillgänglig

Youtube Youtube är en välkänd internetsida skapad februari 2005 av Chad Hurley, Steve Chen och Jawed Karim. Redan i november 2007 så köptes sidan av Google för 1,65 miljoner dollar. Youtube använder Adobe Flash Player teknologi för att visa videoklippen. Layouten och Sökfunktionen Layouten på Youtube tycker jag är bra gjord, det är lätt att navigera på sidan och den känns inte rörig trots alla olika videoklipps symboler som syns överallt. ... Läs recension

25-07-2010
Fylld med filmer från hela världen - på gott och ont
Skriven av Kaelen

Fördelar: Alla olika videoklipp om allt möjligt
Nackdelar: Det finns en hel del onödigt

YouTube YouTube skapades 2005 av Chad Hurley, Steve Chen och Jawed Karim, som alla då jobbade på PayPal. Drygt ett och ett halvt år senare köptes företaget upp av Google för 1,65 miljarder dollar. YouTubes slogan är "Broadcast Yourself", och det summerar väl även själva konceptet med YouTube, dvs. alla har möjlighet att göra sin röst hörd och sända filmer, videoklipp och annat. Sidan är alltså en webbplats fylld med videoklipp som laddas upp ... Läs recension

11-08-2010
En sida som bjuder på gratis underhållning
Skriven av Vildis

Fördelar: Gratis, det stora utbudet och dess variation
Nackdelar: ----

Youtube har blivit en välkänd internetsida där man kan kolla på olika videoklipp. Det kan vara allt från officiella musikvideor, klipp från olika filmer och tv-serier till folk som själva visar upp sig där de gör olika saker (mimar till en låt, dansar, åker skateboard etc). Det har gjort YouTube till en av de mest populära hemsidorna världen över. Den största gruppen som besöker hemsidan består av ungdomar. Youtube grundades i februari 2005 i ... Läs recension

27-06-2010
Enkel och bra idé i en enkel och bra förpackning
Skriven av svanmagnus

Fördelar: man kan hitta de mest varierande filmklippen
Nackdelar: Egentligen inga, kanske 10 minuters gränsen (men förstår varför den finns)

Vad är Youtube? Youtube är en Internetplats där man kan titta på video och även ladda upp egna filmer och dela med sig av dem. Det borde egentligen inte finnas så många TV serie eftersom det bryter mot upphovsrätten men man kan hitta allting från Black Adder till Magnum P.I dubbad till ungerska. Här finns också många egengjorda filmer och nästan alla musikvideo man kan tänka sig. Layouten Tycker den är helt ok. Efter man sökt efter ... Läs recension

20-07-2010
Youtube gratis och bra.
Skriven av kaka33

Fördelar: enorm
Nackdelar: vissa klipp är av dålig kvalité

En bra sida Youtube är en super bra sida som jag verkligen beundrar, den bjuder på massa olika saker. Webbplatsen öppnades i februari 2005. Av tre Pay pal anställda. Deras namn var Chad Hurley, Steve Chen och Jawed Karim. Vad kan man exakt göra när man är inne på Youtube ? Youtube är en videohemsida som alla kan lägga in klipp gratis, det finns massa låtar, trailers, vissa filmer i delar, stand up scener,sport så som fotboll basket ... Läs recension

26-07-2010
Youtube - bättre tidsfördriv på Internet finns inte!
Skriven av Lindaaa87

Fördelar: Bra tidsfördriv, finns jättemånga videoklipp
Nackdelar: Ibland kan man läsa lite olämpliga kommentarer till videoklipp

Youtube är en internetsida som tagit världen med storm de senaste åren. Det är en sida på Internet där man som privatperson kan ladda upp videoklipp från allt mellan himmel och jord med några undantag (exempelvis sexuella videoklipp och allt för våldsamma scener). För att ladda upp ett videoklipp måste man först skapa ett användarkonto på Youtube, vilket är gratis, och när man sedan är medlem kan man också kommentera andras videoklipp. Kvalitén på ... Läs recension

20-11-2010
Youtube en guldgruva?
Skriven av FoZmoZ

Fördelar: Roligt, relativt enkla stora pengar.
Nackdelar: Kan vara lite slött innan man väl kommer igång.

Youtube, youtube, youtube denna extremt världskända hemsidan slår vad om att det inte finns någon i hela världen som inte hört talas om denna sidan. Men till saken om själva rubriken handlar om då jag tyckte denna sidan var en bra plats att dela med sig utav denna informationen då man till viss del är intresserad utav att tjäna pengar online på denna hemsida. (rätta mig om jag har fel) Men Youtube "kändisar" som t.ex NigaHiga, Destorm, Tabby etc ... Läs recension

15-09-2010
Youtube - bra när du söker underhållning
Skriven av Miiichelle

Fördelar: Utbudet, ladda upp egna klipp, gratis, underhållning
Nackdelar: Går inte att kommentera utan att vara medlem

Allmänt Youtube.se är en sida där man kan titta på videoklipp eller skapa ett konto för att själv ladda upp egna klipp. Du kan även prenumerera på en person eller en "youtubekanal" som du gillar, så du inte missar när den personen/kanalen lägger upp nya videor, som du ser direkt. På youtubes startsida så får du listat de populäraste klippen, musik, filmer (trailers), sport, spel och en bra blandning för att bli underhållen. Min Åsikt Det ... Läs recension

28-10-2013
Youtube - bra sida med många videoklipp
Skriven av Isabellesg

Fördelar: Man kan kolla på program, ha eget konto, finns många klipp .m.m.
Nackdelar: många kan kolla på dina klipp ( även fast du inte vill )

Vad är Youtube för något ? Youtube är en sida som man kan skapa sitt egna konto och sedan kolla på videos,lägga in sina egna videor,lägga till videoklipp på dina favoritklipp .m.m. Man måste dock inte ha ett eget konto för att kunna kolla på videoklipp. Det räcker med att bara gå in på sidan, söka vad du vill söka och sedan kolla på klippet du vill. Men om du har ett eget konto, då kan du ta vissa klipp som windows media player eller vls. Du kan ... Läs recension

19-07-2010
Youtube.se - En favorit
Skriven av Someday

Fördelar: Underhållande
Nackdelar: Reklamen

www.youtue.se är en av mina favorit sidor på internet. Det finns ett sånt stort utbud av videos. Man kan kolla på allt från trailers och folk som sjunger - till klipp där man kan lära sig att dansa, spela gitarr, och diverse saker. Något som var rätt så populärt för ett par år sedan var klipp med roliga katter. Webbplatsen öppnades 2005. Om man har en anändare på youtube kan man ladda upp videos, kommentera andras och betygsätta dem. ... Läs recension

05-12-2011
Youtube förstörs långsamt och smärtsamt
Skriven av Johannez

Fördelar: Bra idé
Nackdelar: Förstörd design, kan användas till diskriminerande videor

En bra sida, som tyvärr förstörs Jag kan börja med att säga att dett INTE är en guide till vad youtube är, jag kommer inte ta upp det, då jag tror de flesta vet det, och även finns det redan andra recensioner som tar upp det mycket bra. Jag tänkte bara skriva mina åsikter om denna sida. Jag tycker att det är en väldigt bra idé, man kan hitta vilka videor som helst snabbt, och även lägga upp nya själv. MEN! Min personliga åsikt är att sidan håller ... Läs recension

19-09-2010
1-15 av 31 recensioner  Sida 1 2 3  Nästa sida

Är du tillverkaren/företaget bakom Youtube.se? Klicka här