Energy

Recension av "Red Bull Sugarfree"

publicerad 2012-12-01 | Sagoalvan
Medlem sedan : 2010-05-04
Läs mer om mig http://sagoalvan.blogspot.se/
Bra
Fördelar Blev piggare grejjade biologin fast jag var supertrött!
Nackdelar Dyra- de kostade nästan 15 kronor/styck men bra betyg är allt som räknas nu!

"Red Bull Sugerfree så grejjade jag biologin!"

Red Bull Sugerfree

250 ml

Jag har sjukt mycket att göra i skolan och ibland pallar man inte riktigt trycket så då har iallafall jag tagit till någon enrgidryck. Jag måste verkligen plugga för efter jul ska jag välja in till gymnasiet så just nu är det bara betyg som gäller och då får man göra lite uppoffringar vad som gäller pengar även om nästan 15 kronor per burk var lite väl men jag ville testa en som var sockerfri och se om det blev någon skillnad. Jag tycker att skillnaden mot att dricka med socker i var att jag blev mer pigg och inte det där spring behovet vilket ju var bra för att springa omkring och läsa Biologiboken hade ju varit lite svårt!

Det är absolut inte så att jag dricker Red Bull eller andra energidrycker ofta utan det är ju om det blir någon kris som i fallet med att verkligen orka plugga.
Jag var inte så där jätteförtjust i smaken på Red Bull sugerfree och jag vet inte om det var just sockersmaken som fattades jag tyckte den var lite tom på smak och jag skulle gärna se att något företag kom på en energidryck som smakar mango- varför måste de alla smaka nästan likadant? Denna som ett urtuggat hubbabubba tuggummi som man fortsatt att tugga på förlänge då man inte hittat någon papperskorg att slänga det i.

Många ser nog det sockerfria som det positiva med drycken och faktiskt exempelvis om man är diabetiker så är ju denna att föredra mot de andra särskilt då smaken (som jag inte tycker är särskilt god) är väldigt lik. Sedan var det ju detta att själva piggheten landar i hjärnan och inte i benen- det var absolut en fördel!

Ingredienser:

020-452550
Inköpsställe och pris

Hemköp cirka 15 kr/ st
Rekommenderas

Ja i undantagsfall om du behöver extrapepp till att klara provet och ja jag kan bekräfta att det gick vägen!

Fast visst sömn är kanske ändå lite bättre för att orka, så God natt från Sagoalvan !

Den här inlägget har blivit läst 1296 gånger och utvärderats till
användbar

• Sagoalvan publicerad 2012-12-04
    Det står faktiskt redan i texten hur det smakar och faktiskt känner man inte lukten så väl när man dricker direkt ur burken. Säger som jag brukar man kan inte vinna alla + hade jag haft mer att skriva hade jag gjort det.
  • sjubarnsmamma publicerad 2012-12-02
    Mina barn får inte dricka energidrycker. De får skapa sin energi på annat sätt. Jag skulle vilja veta hur smaken och doften är. Jag får inte fram det ur din recension. Annars var det bra skrivet.

Produktinformation : Red Bull Sugarfree

Energy