Recension av "Red Bull Sugarfree"

publicerad 2013-06-23 | aamaziing
Medlem sedan : 2010-11-14
Hästar och resa, det är livet :)
Fördelar God smak, få kalorier
Nackdelar Onyttig
exceptionell

"Red Bull Sugarfree - Jättegod, men ger mig ej vingar"

Red Bull

1984 grundades företaget Red Bull österrikaren Dietrich Mateschitz. Red Bull är energidrycker som finns både som vanlig och sockerfri, och det har på senare år även kommit lite olika smaker (blåbär, tranbär, lime, cola). Red Bull finns idag i över 160 länder världen över och är en mycket populär energidryck. Man kan ofta se Red Bull som sponsorer till olika sportevenemang.

Slogan
Ingen har väl missat deras slogan "Red Bull ger dig vingar"?

Red Bull Sugarfree

Red Bull Sugarfree är en koffeinhaltig taurindryck precis som den vanliga Red Bull, fast utan socker (innehåller sötningsmedel). Den innehåller 3 kalorier per 100 ml. Denna energidryck hjälper till att öka koncentrationsförmågan och reaktionsförmågan, piggar upp och hjälper den mentala prestationsförmågan att vara på topp. 250 ml Red Bull Sugarfree innehåller 80 mg koffein.

Red Bull Sugarfree rekommenderas ej för barn, gravida och ammande. Energidrycken ska konsumeras i måttliga mängder.

Ingredienser
Vatten, Surhetsreglerande Medel (Natriumcitrater, Magnesiumkarbonat, Syra (Citronsyra), Kolsyra, Taurin (0,4%), Sötningsmedel (Acesulfam K, Aspartam), Koffein (0,03%), Glukuronolakton, Inositol, Vitaminer (Niacin, Pantotensyra, B6, B12), Aromämnen, Förtjockningsmedel (xantangummi), Färgämnen (Sockerkulör, Riboflavin).

Innehåller en fenylalaninkälla.

exceptionell

• ensanna publicerad 2013-06-28
    Mycket bra!
  • aamaziing publicerad 2013-06-24
    Haha, jag känner ingen skillnad alls :D
  • tough-fluffy publicerad 2013-06-24
    Jag har nog aldrig hört om någon som tycker att Red Bull och Red Bull sugarfree smakar exakt likadant, och det gör dem verkligen inte, men om du nu tycker det så är det så för dig.^^ Håller inte med, men du får ett högsta betyg av mig eftersom det var riktigt bra skrivet!

Produktinformation : Red Bull Sugarfree

Energy