Rica hotell i Gamla stan

4  28-10-2008

Fördelar:
Mysigt, bra läge

Nackdelar:
Vet faktiskt inga

evyhagberg

Medlem sedan:18-11-2004

Den här recensionen har betygsatts av 10 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Jag och min man bodde på det här hotellet i två nätter för ett par år sedan. Vi tog tåget till Stockholm central och promenerade sedan till hotellet, perfekt!

Hotellet ligger mitt i gamla stan i Stockholm, vilket måste vara stans bästa läge enligt mig. Små mysiga gränder och strosa runt i och massor med små butiker, barer och cafeér precis runt hörnet.

1700-tal skriker det nästan om hela hotellet och dess inredning. Tunga, tjocka gardiner hänger för de höga fönstren och på väggarna hänger tavlor med kungligheter på.

Om jag inte minns fel så är helt hotellet rökfritt, vilket ju är jättebra. Finns inget värre än ett inrökt hotellrum, blä! Rummen var rena, fräscha och rymliga. Underbart sköna sängar!!

Det finns ingen restaurang eller bar på hotellet, men det gör absolut ingenting eftersom man ändå hellre strosar omkring och provar gamla stans krogar och barer.

En frukostmatsal fanns dock, där en mysig hotellfrukost serverades på morgonen. Vem klarar sig utan en sån när man väl bor på hotell?
:-)

Ska ni till Stockholm och vill bo på ett mysigt hotell så kan jag absolut tipsa er om att checka in på Rica i Gamla stan!

Bilder på Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm
Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm Rica
Frukostmatsalen

Futurex

Futurex

23-05-2009 19:17

Jag blev riktigt sugen att bo hotellet efter ha läst recensionen. Verkar mysigt att bo mitt i gamla stan.

Jämför priser Ordna efter Pris
Scandic Gamla Stan, Stockholm

Scandic Gamla Stan, Stockholm

...

1 251,00 kr Booking.com 4 Betyg

Fraktavgifter: Okänt, se buti...

Tillgänglighet: Pris för ett dubbelrum per natt.​ Erbjudandet kan ändras beroende på önskat datum.​.​.​.

Besök butiken

Booking.com

Läs mer om den här produkten
Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm - recension av matti79aa Stockholms Skärgård

"användbar" av (20%):
  1. Futurex
  2. Gumsegos

Grand Hotel Saltsjöbaden, Saltsjöbaden Grand Hotel Saltsjöbaden, Saltsjöbaden
Boende - Hotell - Medel - Hotellvaegen 1, Saltsjöbaden, 13383 Stockholm, Hotellvägen 1, 13383 Saltsjöbaden, Sverige, Se-133 83 Saltsjobaden, Stockholm, Sverige
6 recensioner
Köp nu för endast 1 100,00 kr