Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm

Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm

Boende - Hotell - Lilla Nygatan 25, 11128 Stockholm

Recension av "Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm"

publicerad 2008-10-28 | evyhagberg
Medlem sedan : 2004-11-18
Fördelar Mysigt, bra läge
Nackdelar Vet faktiskt inga
Service
Standard/Kvalitet
Familjevänlighet

"Rica hotell i Gamla stan"

Frukostmatsalen

Frukostmatsalen

Jag och min man bodde på det här hotellet i två nätter för ett par år sedan. Vi tog tåget till Stockholm central och promenerade sedan till hotellet, perfekt!

Hotellet ligger mitt i gamla stan i Stockholm, vilket måste vara stans bästa läge enligt mig. Små mysiga gränder och strosa runt i och massor med små butiker, barer och cafeér precis runt hörnet.

1700-tal skriker det nästan om hela hotellet och dess inredning. Tunga, tjocka gardiner hänger för de höga fönstren och på väggarna hänger tavlor med kungligheter på.

Om jag inte minns fel så är helt hotellet rökfritt, vilket ju är jättebra. Finns inget värre än ett inrökt hotellrum, blä! Rummen var rena, fräscha och rymliga. Underbart sköna sängar!!

Det finns ingen restaurang eller bar på hotellet, men det gör absolut ingenting eftersom man ändå hellre strosar omkring och provar gamla stans krogar och barer.

En frukostmatsal fanns dock, där en mysig hotellfrukost serverades på morgonen. Vem klarar sig utan en sån när man väl bor på hotell?
:-)

Ska ni till Stockholm och vill bo på ett mysigt hotell så kan jag absolut tipsa er om att checka in på Rica i Gamla stan!

Den här inlägget har blivit läst 3697 gånger och utvärderats till

• Futurex publicerad 2009-05-23
    Jag blev riktigt sugen att bo hotellet efter ha läst recensionen. Verkar mysigt att bo mitt i gamla stan.

Produktinformation : Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm

Boende - Hotell - Lilla Nygatan 25, 11128 Stockholm