Stockholms Skärgård

5  10-06-2009

Fördelar:
Otroligt vacker natur, lugnt och skönt !

Nackdelar:
Dyrt att äta .

matti79aa

Medlem sedan:24-05-2009

Den här recensionen har betygsatts av 10 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Stockholms skärgård består av 24.000 stycken öar, ja - ni läste rätt. Man kan ta sig ut dit antingen med färja, skärgårdsbåt, egen segelbåt eller varför inte en motorbåt.

En gång om året brukar jag åka dit som jag anser är en av Sveriges finaste och mest underbara platser. Det bor endast 6.000 människor som bor på ca: 1.000 öar, alla de andra är obebodda. Att åka ut med båt till en obebodd ö och ha med sig picknick på en av dessa är något alla borde få uppleva.

I somras besökte jag för andra gången den kända restaurangen Fjäderholmarnas Krog, helt fantastiskt. Det tar ca: 40 min med båt från Stockholm men det är verkligen värt det, gäller dock att man har pengar med sig för det är ganska dyrt. Men doften och smaken av färsk fisk får en nästan att betala vad som helst för att smaka det.

Naturen består av olika typer, den trädbevuxna innerskärgården och den karga och vilda ytterskärgården där man kan få se exempelvis säl och sjöfågel. När man åker här så ser man allt från småöar, fiskarstugor, bryggor, ängar, bondgårdar och stränder. För en tecknare eller en fotograf är detta redan paradiset.

Jag kan varmt rekommendera Stockholms skärgård för alla. Ni blir inte besvikna!

Vildis

Vildis

24-06-2009 22:53

Du har valt helt fel kategori att skriva om Stockhols skärgård. Recensionen ska egentligen handla om ett hotel i Gamla Stan, Stockholm och inget annat.

Jämför priser Ordna efter Pris
Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm

Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm

Detta charmiga hotell ligger i en byggnad från mitten av 1600-talet i Gamla stan ...

mer

1 071,00 kr Booking.com 4 Betyg

Fraktavgifter: Okänt, se buti...

Tillgänglighet: Pris för ett dubbelrum per natt.​ Erbjudandet kan ändras beroende på önskat datum.​.​.​.

Besök butiken

Booking.com

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm har fått betyget:

1. skansen
  2. cocokaka
  3. sporty

"ovidkommande" av (9%):
  1. Vildis

Courtyard by Marriott Kungsholmen, Stockholm Courtyard by Marriott Kungsholmen, Stockholm
Hotell - Ralambshovsleden 50, 11235 Stockholm, Sverige
Den här produkten har ännu inte recenserats. Betygsätt nu
Köp nu för endast 832,00 kr
Grand Hotel Saltsjöbaden, Saltsjöbaden Grand Hotel Saltsjöbaden, Saltsjöbaden
Boende - Hotell - Medel - Hotellvaegen 1, Saltsjöbaden, 13383 Stockholm, Hotellvägen 1, 13383 Saltsjöbaden, Sverige, Se-133 83 Saltsjobaden, Stockholm, Sverige
6 recensioner
Köp nu för endast 1 100,00 kr