Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm

Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm

Boende - Hotell - Lilla Nygatan 25, 11128 Stockholm

Recension av "Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm"

publicerad 2009-06-10 | matti79aa
Medlem sedan : 2009-05-24
Fördelar Otroligt vacker natur, lugnt och skönt!
Nackdelar Dyrt att äta.
Service
Standard/Kvalitet
Familjevänlighet

"Stockholms Skärgård"

Stockholms skärgård består av 24.000 stycken öar, ja - ni läste rätt. Man kan ta sig ut dit antingen med färja, skärgårdsbåt, egen segelbåt eller varför inte en motorbåt.

En gång om året brukar jag åka dit som jag anser är en av Sveriges finaste och mest underbara platser. Det bor endast 6.000 människor som bor på ca: 1.000 öar, alla de andra är obebodda. Att åka ut med båt till en obebodd ö och ha med sig picknick på en av dessa är något alla borde få uppleva.

I somras besökte jag för andra gången den kända restaurangen Fjäderholmarnas Krog, helt fantastiskt. Det tar ca: 40 min med båt från Stockholm men det är verkligen värt det, gäller dock att man har pengar med sig för det är ganska dyrt. Men doften och smaken av färsk fisk får en nästan att betala vad som helst för att smaka det.

Naturen består av olika typer, den trädbevuxna innerskärgården och den karga och vilda ytterskärgården där man kan få se exempelvis säl och sjöfågel. När man åker här så ser man allt från småöar, fiskarstugor, bryggor, ängar, bondgårdar och stränder. För en tecknare eller en fotograf är detta redan paradiset.

Jag kan varmt rekommendera Stockholms skärgård för alla. Ni blir inte besvikna!

Den här inlägget har blivit läst 2000 gånger och utvärderats till

• Vildis publicerad 2009-06-24
    Du har valt helt fel kategori att skriva om Stockhols skärgård. Recensionen ska egentligen handla om ett hotel i Gamla Stan, Stockholm och inget annat.

Produktinformation : Rica Hotel Gamla Stan, Stockholm

Boende - Hotell - Lilla Nygatan 25, 11128 Stockholm