SEB.se

Recension av "SEB.se"

publicerad 2011-10-24 | kuligheter
Medlem sedan : 2010-04-10
Familjens blogg :http://sagoalvan.blogspot.se/
Fördelar Lätt att förstå sidan, man kan kontakta Internetbanken lätt.
Nackdelar -
Navigering
Design
Funktionalitet
Inspiration
Pålitlighet

"SEB, Internetbanken och lån samt hur man gör en kund nöjd."

SEB.se bio checkar

SEB.se bio checkar

SEB

Jag tittade på Tv programmet Pengarna på bordet häromkvällen och fick veta att Svenska Handelsbanken tätt följt av H& M är det företag som folk har mest förtroende för i Sverige.

Tänkte nu berätta om hur jag känner för SEB.

Jag är precis som med min handling i affärer en kund som inte håller troget på en enstaka
Bank. Man skulle kunna säga att jag konkurrens utsätter banker, affärer och även försäkringsbolag bara med att jag själv hela tiden väljer var jag tycker att jag får bäst villkor.

Så jag har inte allt i SEB, men jag är nöjd med dem de delar jag har och tänkte berätta om dem.

Det var så att vi skulle köpa hus och då varken frugan eller jag hade några som helst lån gick vi runt på olika banker för att höra om lånelöfte. Ingen bank nobbade oss och vi fick snabbt lånelöfte på samtliga fyra storbanker i Sverige dvs SHB, Swedbank, Nordea och SEB. Nu blev det ju inte alls svårt att se var vi fick bästa villkor. Det var faktiskt bara Swedbank som ville att jag skulle ha mitt lönekonto hos dem för att villkoren skulle gå igenom men de hade sämre ränta och det är jag glad över för jag finner Nordeas personkonto enkelt.

Så vi valde SEB, och vi delade upp huslånet i flera delar med olika bindningstider för att
sprida risken att räntan kanske skulle gå upp vid omläggningen.
Dags för låneomläggning

Så var det dags för låneomläggning, detta kunde man göra direkt från Internetbanken men då jag var lite osäker ringde jag och de sa då att de skickar ut en lapp med som jag och frugan skulle skriva på. I god tid har vi skickat alltsammans, men när draggningen gick blev det inte rätt.

Vad hade hänt? Jo de hade av misstag lagt på amortering så då drogs inte lånet. På telefonen i och ringde, nejdå de ordnar. Men så igen blev det något fel så jag ringde upp igen då de strulat till det. Jag fick frågan om jag ville ha två biocheckar som kompensation för strulet- ja tack( vad svarar man på sånt :- ) ).

Så jag har inget annat än förtroende för banken då de relativt snabbt rättade till sina misstag och även kompenserade mig för olägenheten att behöva ringa dem, mycket hedervärt.

Internetbanken

Fler och fler banker gör som SEB, de lägger ner sina kontor och ökar på kundtjänsten på telefon och hoppas att alla kan göra det mesta via Internet.

Behöver man verkligen ha ett fysiskt kontor att gå in på? Självklart vill man prata med en bankman kanske öga mot öga när man exempelvis ska göra sin livs affär som ett husköp betyder men ärligt hade jag lätt kunnat ta det över telefonen egentligen, men det är ju lättare att vara inne på ett kontor i just det fallet då man ofta är två om huslån.

Och visst kan det behövas kontor när man ska fixa legitimation, men i övrigt kan jag tycka att jag kan ringa eller använda Internet.

Just SEB:s hemsida finner jag väldigt bra för den är så enkel att navigera. För att logga in behöver man en såkallad Digipass- de är också en märklig anledning till att behålla några kontor och det är att man gärna vill ha Digipassen direkt i handen.

När man är inne på sina konton går det att kolla ex statistik på sina konton på Internetbanken, man kan även göra överföringar mellan sina konton, du kan se värdepapper och lån. Det är mest lånen jag tittar på.

På en flik går det att komma till kundservice och där kan man skicka säkra meddelanden till banken. Här gick jag in en dag för att bara öppna extra sparkonton till mina barn, väldigt enkelt och jag kan se deras konton i min kontovy.

Nöjd ?

Jag är mycket nöjd över den service jag fått av SEB och hur enkelt det är att använda Internetbanken för att se saldo och transaktioner på mina konton samt lånen.

Faktsikt gjorde detta med att SEB skickade mig biocheckarna att jag har större förtroende för dem nu och känner mig mer nöjd. Inte bara fixade de felet de gav mig även lite plåster på såren.
Rekommenderas

Ja och kolla särskilt upp dem när du ska söka lånelöfte för huslån, du kan spara mycket pengar.

Den här inlägget har blivit läst 1543 gånger och utvärderats till

• Fiskelyckan publicerad 2011-10-31
    Exceptionell
  • froggo2 publicerad 2011-10-27
    Väldigt bra service tycker jag, bio liksom! :)
  • universum777 publicerad 2011-10-25
    Bra! Jag har också SEB!