Kryddmix

Recension av "Santa Maria Burrito Spice mix"

publicerad 2012-02-20 | Sagoalvan
Medlem sedan : 2010-05-04
Läs mer om mig http://sagoalvan.blogspot.se/
Fördelar God , kryddig och smakrik.
Nackdelar -

"Santa Maria Burrito kryddmix. Sagoalvan lagar mat så det ryker!"

30 g

Då jag tänkt laga lite mer mat i år har jag gjort en lite variant på något jag gillar nämligen Tortillas i ugnen fast här har jag använt Santa Marias Burrito spice mix i köttfärssåsen. Om man som jag tycker att det är lite svårt att få till det med kryddor och inte alls tycker att det är så lätt att blanda färska kryddor hur som helst så är de här kryddpåsarna helt perfekta. Först tänkte jag faktiskt inte säga att jag fuskat när alla tyckte att det var så gott men jag är inte direkt känd för att kunna hålla min familj från sanningen. Det roliga var att de tyckte att jag varit jätteduktig ändå och pappa sa att han tycker bara att det var en jättesmart idé.
Jag gillade verkligen den smakrika köttfärsen som hade smak av både lök, vitlök och paprika. Jag adderade ju till smaken med några riktiga paprikor också, det hela blev underbart gott!

Hur gör man Sagoalvans Burrito tårtor i ugnen ?

Det är jätteenkelt. Stek din köttfärs precis som du brukar men tillsätt inga andra kryddor än Santa Marias Burrito spice mix. Lägg sedan ut mjuka tortilla på en ugnsform. Lägg på lite paprika och lägg på ännu en mjuk tortilla. Toppa härligheten med riven ost(Gouda) som du låter smälta i ugnen på 200 grader i 10 minuter.

Servera med gräddfil och jag kunde inte låta bli att ta tacosås(äääälskar tacosås!!!)
Ingredienser

Protein=11 g
Kolhydrater=65 g
Fett=2,5 g
Övrigt

Skär din Burrito tårta i snygga tårtbitar och servera gärna även med gurkor och majs.

Inköpsställe

Hemköp strax under 15 kronor
Rekommenderas

Ja, och nu när jag börjat laga mer mat kommer det komma maträtter så det bara ryker om det!

Den här inlägget har blivit läst 873 gånger och utvärderats till

• rosochris publicerad 2012-02-21
    Du har missat ett a under rekommenderas, du skriver jättebra så det är svårt även när man lusläser att hitta något fel.

Produktinformation : Santa Maria Burrito Spice mix

Kryddmix