Santa Maria Tex Mex Mini Tortilla

Santa Maria Tex Mex Mini Tortilla

Tortillabröd

Recension av "Santa Maria Tex Mex Mini Tortilla"

publicerad 2010-06-16 | jessicak44
Medlem sedan : -0001-11-30
Bra
Fördelar Goda
Nackdelar För små

"Santa Maria Tex mex mini tortilla- Lite för mini..."

Santa Maria Tex Mex Mini tortilla

Vissa föredrar att äta sin tacos med nachochips och andra vill äta dom med tortillas och vissa föredrar tacoskal.
Personligen tröttnar jag ganska fort och byter tillbehör nästan varje gång jag äter tacos. Ena gången gör jag en klassisk nachotallrik och nu sist köpte jag dessa mini tortillas.

Dessa tortilla innehåller 200g och det är 8 st i varje förpackning. Storleken är den samma som ett tacoskal och är "ett nytt alternativ för alla tacoälskare" enligt Santa Maria själva.

Smaken är den samma som en klassisk tortilla (bakat av vete) men storleken är som sagt lite mindre.

Smaken är det absolut inget fel på utan de smakar som en tortilla skall göra. Däremot tycker jag att dessa är alldeles för små för att fylla med taco tillbehör.
Den varma köttfärsen har en tendens att rinna igenom när man äter tortilla och det får inte plats så mycket i dessa små.
Jag gör inga onormalt stora tacos men vill åtminstone ha köttfärs, ost, sallad, majs, tacosås och creame fraiche i mina och fast jag tar lite av varje blir det inte bra.

Kan hända att jag gör för stora men husomhelst blir det kladdigt!
Ett annat mer användbart område skulle kunna vara till quesadillas för där passar dom ypperligt!

Dessa tortillas är förpackad i en plastförpackningen. Det är lätt att hela påsen går sönder då man öppnar den då plasten är hård. Äter du inte alla på en gång går det bra att frysa om dom. Förpacka dem noga med en extra fryspåse.
På påsen är det en bild med snyggt upplagda tacos och visst kan man få dem så där aptiliga ut, problemet är att efter en tugga är allt en enda sörja!

Vill dock inte vara allt för negativ, då du faktiskt kan använda dom till tacos. Men gör dem små så blir det mindre kladd. Själv kommer jag nog köpa de större tortillas nästa gång!

Pris:

Ca 12-13kr
Tillgänglighet:

Finns i de flesta matvaruaffärer
Näringsvärde/100g:

Energivärde: 1250kJ/300kcal
Protein: 8 g
Kolhydrat: 51 g
Fett: 7 g

Den här inlägget har blivit läst 1271 gånger och utvärderats till

• jessicak44 publicerad 2010-06-16
    Jag har jobbat på O´learys där fryser man alla tortillas :)
  • Savanna publicerad 2010-06-16
    visste inte att de funkade att frysa.

Produktinformation : Santa Maria Tex Mex Mini Tortilla

Tortillabröd