Santa Maria Thailand Coconut Milk

Santa Maria Thailand Coconut Milk

Kokosnötmjölk

Recension av "Santa Maria Thailand Coconut Milk"

publicerad 2017-03-18 | cheguevara20
Medlem sedan : 2017-02-11
Ok
Fördelar Ok smak, snygg förpackning
Nackdelar skär sig mycket, stora klumpar av kokosmjölk när man öppnar den, svag kokossmak.
inte betygsatt

"Mycket dålig kokosmjölk"

Jag har varit länge uppväxt med den goda curry grytan pappan brukade göra när jag bodde hemma och sedan jag flyttade till egen lägenhet så har jag fått receptet på den. När min pappa gjorde den så har han alltid haft i en kokosmjölk som jag tror är från eldorado som jag tycker är väldigt god, krämig och gräddig som också gjorde såsen fin och slät men eftersom min närmaste matbutik är ica maxi så fanns det bara santa marias kokosmjölk att välja på men eftersom det var santa maria så kände jag på mig att jag borde ge de en chans och hade stora förväntningar på den men blev extremt besviken. Redan vid öppningen av burken fick jag lite kalla kårar och kände på mig att det inte alls ser ut att vara som kokosmjölk ska vara utan ser mer ut som någon tjock klump av glass så jag fick blanda rubbet och när blandningen blev klar så var det kokosmjölk men kokosmjölket ser mer vattnig och särig än vad eldorado såg ut.

När jag började koka currygrytan med kokosmjölken så såg allt ut som det ska men några minuter efter såg jag att kokosmjölken har skärt sig helt och förstört konsistensen på grytan. Trotts att jag kollat en massor av tips på nätet om hur man ska hindra kokosmjölken från att skära sig så funkar dessa tips ganska dåligt när det kommer till denna kokosmjölk och även då började jag misstänka att det inte är fel på sättet jag tillagar den utan på själva kokosmjölken.

Det var då jag övergav santa marias kokosmjölk helt och vandrade till en asiatisk butik där jag köpte en kokosmjölk från något märke som är okänd i Sverige och som jag tycker är mycket bättre och möjligtvis den bästa kokosmjölken jag haft. Den är krämig, slät, mild och smakar mycket kokos vilket inte santa marias gör.

Vill ni ha någon riktig fin och god kokosmjölk som skär sig mycket sällan så Rekommenderar jag starkt Aroy-D eller Eldorado som är mycket billiga istället för Santa marias som enligt min åsikt inte är värd 14 kr alls.

Den här inlägget har blivit läst 12 gånger och utvärderats till
inte betygsatt