Skämt

Skämt

Sammanvägt betyg (54): Användarnas sammanvägda betyg Skämt

Alla recensioner om Skämt

Skriv din egen recension

Roliga historier, skämt och kuligheter.

5  12-04-2010 (15-12-2011)

Fördelar:
Skratt är alltid kul

Nackdelar:

kuligheter

Om mig: Stolt tvillingpappa till Sagoalvan och Fiskelyckan här. : - ) ( Blogg :http://sagoalvan.blogspot....

Medlem sedan:10-04-2010

Den här recensionen har betygsatts av 57 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
Här nedan följer många roliga historier, skämt och kuligheter

Uppdaterad :-) igen

Hoppas ni som läser blir på gott humör. Roliga historier är ett sätt att glädjas i vardagen och livet ska man inte ta alltför allvarligt på. Ett liv utan sorg är som en tavla utan skuggor ( citerat mig själv från min egen blogg där jag även hämtat de flesta kuligheter nedan ifrån)

Två nya roliga historier jag hört, hur det kan bli även i den Kristna världen :- )

Den var den nybakade unge prästen som kände sig så nervös inför sin första nattvard i kyrkan som han skulle hålla att han knappt kunde prata ordentligt. Inför sin andra nattvard söndagen därpå berättade så den äldre ärkebiskopen hur man kunde göra för att slappna av lite. Ärkebiskopen föreslog följande:-” Nästa gång, ta ett par droppar vodka i ett vattenglas och drick det1”. Du kommer märka att du blir mer avslappnad.

Söndagen därpå gjorde den unge prästen som han hade blivit rådd til och kände genast hur avslappnad han blev. Nattvarden flöt på fint och han stammade inte nåt.

Dagen efter nattvarden kom prästen till kyrkan för att hämta sin personliga bibeln han glömt där då hittade han ett brev från Ärkebiskopen på sitt rum där stod det följande :

”Käre fader, nästa gång ska ni lägga ett par droppar vodka i ett vattenglas, inte ett par droppar vatten i ett vodkaglas.

Jag tänkte berätta om några fel jag lade märke till, så att de inte upprepas nästa söndag: Jo den lilla skålen bredvid altaret är inte en toalett. Försök att undvika att luta er mot statyn som föreställer jungfru Maria och speciellt att krama henne och känna henne på brösten. Budorden är 10, inte 12. Lärjungarna var däremot 12, inte sju. Och ingen av dem var dvärg…”

Det var väldigt fint väder och prästen bestämde sig för att ställa in högmässan och ta en runda golf. Som ursäkt i kyrkan hade han sagt att han var för sjuk för att kunna prata.

Naturligtvis upptäckte Gud prästen på golfbanan. Gud och Sankte Per tittade på prästen där han spelade golf i det vackra vädret. Sankte Per vände sig till Gud,-” Vad ska du göra, ska du låta hans klubbor gå sönder? undrade han.

-”Nej jag har en mycket bättre idé” sa Gud.

Då slog prästen hole in one. Sankte per vände sig mot Gud igen. –”Vad var det där bra för nu blev han ju glad.”
-” Ja ”sa Gud,” det är mycket möjligt men vem ska han berätta det för ?”

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Historien om Tarzan i djungeln

Det var Tarzan som var ute och slängde sig i lianer och så hade han sån otur att han ramlade ner. En djungel doktor tillkallades för det stod riktigt illa till med Tarzan men djungeldoktorn var duktig så Tarzan fick hjälp. Som nytt öga fick Tarzan ett Falköga och som ny arm fick han en gorilla arm och som ja alltså... det mellan benen fick Tarzan en elefant snabel.

Så gick en tid efter Tarzan blivit lagad och Tarzan var ute och slängde sig i lianer igen då djungeldoktorn fick syn på honom och ropade honom till sig. Tarzan gled ned för en lian och stannade en meter ovan marken hängandes i lianen då Djungel doktorn frågade honom hur det går för honom med alla delar. Jo sa Tarzan med Falkögat ser jag jättebra och skarpt, med gorillaarmen är jag så stark att jag kan hänga här i lianen i timmar .

Det enda problem jag har är då jag hoppar ned på marken för då tar snabeln en grästuva och trycker in i röven på mig ... :-)
Askungen

Askungen har blivit närmare 75 år och sitter ute på verandan på det skamfilade gamla slottet och gungar i sin gungstol med sin katt Bob i knäet. Bob spinner och Askungen kisar mot solen. Plötsligt blir det en skugga som skymmer solen och hon öppnar ögonen och ser att där står ju den gode féen. Hej Askungen säger den gode féen. Och fortsätter - Du har varit så snäll och blid i ditt liv så nu får du önska dig tre saker. Men tänk noga noga efter.

Askungen gungar och klappar Bob över huvudet och funderar. Jo men säger Askungen jag skulle gärna vilja att det gamla slottet återigen lever upp till sina glans dagar och POFF så blir faktiskt slottet skinande och gungstolen byts mot en läcker tron beströdd med diamanter. Både Askungen och Bob liksom flög upp ur gungstolen för att beundra den nya vackra tronen ute på den vackra nu marmor klädda verandan.

Ja mitt kära barn vad önskar du mer. Askungen kände sig inte direkt som "ett kärt barn " då hon ju blivit 75 och prinsen dött för länge sedan. Hennes vackra ansikte var täckt av djupa fåror och klänningen var riktigt solkig och sliten med en och annan söm som gått upp. Då kom hon på att önska sig sin skönhet åter. POFF så var hon så vacker som hon en gång var och håret glänste vackert i solen och hon hade inte en endaste rynka. Katten Bob strök sig mot den vackra siden klänningen som hon nu stoltserade i.

Askungen sökte länge i sitt inre efter sin tredje önskan och fick så syn på Bob så hon frågade om den goda féen kunde göra så att Bob blev en vacker prins. POFF så vart Bob den mest stilige prins man någonsin kunde önska sig. Bob tittade kärleksfullt på Askungen och gick fram till henne. Askungen höll andan för så stilig var han.

Prinsen böjde sig fram sakta och lyfte upp hennes hår och viskade i hennes öra: Nu ångrar du att du lät kastrera mig va ?

Sann historia ?

En kompis berättade denna historia som att den var sann - han hade hört den av någon han litade på och så är de väl med de där Urban legends man vet inte om det är en vandringssägen eller om det verkligen är sant. Historien är underhållande iallafall.

Det ringer på supporten på ett elektronik företag

-Hallå
-Ja hallå vad kan jag hjälpa till med ( eller nåt sånt...)
(Iallafall säger då tjejen i andra ändan)
Tjejen: - Du min skärm bara dog den är svart.
Supporten :- OK men kan du kolla alla sladdar sitter i
till skärmen.
Tjejen: Aaah hur många?
Supporten :- Tre ( och han beskriver var de ska sitta och så )
Tjejen :- Mmmm
Supporten :- Har du kollat att du fått i alla sladdarna i skärmen ?
Tjejen :- Ja alltså jag tror det .
Supporten: OK rör nu på musen .
Tjejen : OK
Supporten :- OK vad händer ?
Tjejen : -Alltså nej det är fortfarande svart.
Supporten :- OK kolla för säkerhets skulle att musens sladd också är i .
Tjejen : -Ok
Supporten hör hur hon stånkar och stönar.
Tjejen :- OK jag tror det men det var svårt.
Supporten : -Ok rör musen igen.
Tjejen OK - NEHEJ det är fortfarande mörkt.
Supporten: Ok ( han känner sig lite dum som måste säga detta ) kolla att datorns kontakt sitter i väggen.
Tjejen :- Ok men jag har lite svårt att hitta där den ska sitta i väggen.
Supporten : -Varför då ?
Tjejen: -Ja alltså det är ju alldeles svart här.
Supporten undrande: Hur menar du då ?
Tjejen : Ja alltså lyset gick förut så det enda ljus jag har är från gatlyktan utanför.
Supporten : OK , har du kvar datorns låda?
Tjejen : -Ja
Supporten :- Bra ta och packa ned hela datorn i den och gå tillbaka med den till affären.
Tjejen :- Ok och vad ska jag säga att felet på datorn är.
Supporten :- Du kan hälsa från mig jag heter Klas och berätta bara att du är för dum för att äga en dator så får du pengarna tillbaka !
Sann historia...

Jag hörde denna roliga historia men de som pratade var inte så högljudda man kan önska sig så jag fyller i det jag tror de sa, de var två tjejer i kanske 14 årsåldern och plötsligt hörde jag deras konversation.

Tjej 1 :-Åhhh det var så pinsamt
Tjej 2 :- Nej men berätta nu.
Tjej 1 : -Alltså jag ville bara verka ball för jag såg några snyyyggga killar du vet Tomas och kristoffer.
Tjej 2 : -Aaa men berätta då.
Tjej 1: -Ja så jag tog upp mobilen.
Tjej 2 : -För du ville visa den ??
Tjej 1 : -Nej de var ju för långt borta för att se min mobil och vet du den är ju inte så himla ball jag fick brorsans begagnade..
Tjej 2 : -OK jag är med ...
Tjej 1: -Ja jag låtsades ( så bet hon sig i tungan )
Tjej 2 : -Vad då SÄG NU !
Tjej 1 : -Ja jag låtsades att jag pratade med dig.
Tjej 2 : -Vaddårå du snackar ju jämnt med mig.
Tjej 1 . -Ja men jag pratade jättehögt så de skulle höra .
Tjej 2 : -Gör väl inge…
Tjej 1 : -Jo men alltså ( paus igen )
Tjej 2 : -Alltså nu får du berätta innan jag blir tokig på dig.
Tjej 1 : -Ja men jag sa liksom bara att jag vart med mamma och köpt den där blusen vi såg på NK för 3000 kronor.
Tjej 2 -Nämen GUD köpte hon den !
Tjej 1 -Nä.. som jag sa så har vi inte råd med nåt sånt någonsin ...
Tjej 2 :- Lite förbryllad : aaa…
Tjej 1 : -Alltså jag bara skröt så killarna verkligen skulle höra.
Tje 2 : -OK
Tjej 1 : -Och när jag pratade som högst - ja då ringde mobilen.
Tejej 2 :- Nej men vad gjorde du DÅ??
Tjej 1 : -Äh jag sa bara högt att jag måste sluta nu för det ringde på den andra linjen.

Sedan gick tjejerna fnissandes därifrån...

Blondinen är ute och kör rolig historia

Det var en blondin som borstade av all snö från sin bil och satte sig och körde iväg. Hon skulle till stadens shopping centrum och kände sig mycket glad där hon satt och småsjöng i bilen. Så fick hon syn på bilen framför- nej men han tappar nåt så vid röd lysen tutar hon, hoppar ur och stannar och springer fram till lastbils chauffören.

Hej förlåt jag heter Emma och kör bilen efter dig och du tappar massa saker.

Ok tack svarar lastbilschauffören och fortsätter sin resa. Emma skulle egentligen svänga av mot köpcentret men hon är så snäll av sig och då hon ser att lastbilschauffören fortsätter att tappa saker efter sin bil gör hon om samma sak som tidigare och kliver ur bilen vid rödlyset:

-"Hej förlåt det är jag Emma igen och jag kör fortfarande bilen efter dig och du tappar fortfarande massa."

-Ok grymtar lastbilschauffören och lägger till Tack innan han fortsätter att köra.
Lastbilen kör ut på motorvägen och Emma ligger efter, hon kör om honom, blinkar och visar att han måste köra in till sidan.

Emma stormar ur sin bil men innan hon hinner säga något kliver lastbils chauffören ur sin lastbil och möter henne.

Han sträcker fram sin hand och tar henne i hand och säger :
Goddag jag heter Bosse och det är jag som kör sandbilen!

Den smarta blondinen på flyget rolig historia

Blondinen checkade in sitt bagage och gick ombord på flygplanet. Hon hade fönsterplats och satt och tittade ut då en medelålders man satte sig bredvid henne och presenterade sig som Advokat.

Advokaten har tråkigt där han sitter bredvid blondinen och frågar då henne om hon inte vill leka en lek. Blondinen som satt och slumrade till och egentligen bara ville sova sa snällt och artigt- "nej tack". Men advokaten ger sig inte utan börjar förklara leken.

Han förklarar entusiastiskt :

"- Jag ställer en fråga till dig och om du inte kan svaret ger du mig 50 kronor och tvärtom. "

Blondinen tittar trött på honom och säger artigt- "nej tack" igen.

Advokaten som absolut inte vill ge sig, säger då:
- Ok, om du inte kan svaret ger du mig 50 kronor, och om inte jag kan svaret, så ger jag dig 1000 kronor.

Advokaten har äntligen lyckats fånga hennes uppmärksamhet och hon förstår att han inte ger sig så hon säger "OK".

Advokaten ställer så den första frågan:
- "Hur långt är det mellan Stockholm och Göteborg?"

Utan att säga ett ord tar blondinen fram sin handväska och fiskar upp en en 50-lapp ur plånboken och räcker advokaten.

- Ok din tur ! säger advokaten.

Blondinen säger då sin fråga:
- Vad är det som går uppför kullen med tre ben och kommer ned med fyra ben?

Förbryllad funderar advokaten länge länge...

Blondinen somnar medan han tänker.

Efter en timme väcker han blondinen och ger henne 1000 kronor som överrenskommet.
- Tack ! säger blondinen och vänder sig om för att somna om.

Advokaten puttar på blondinen och frågar nästan skrikandes:
- Vad var svaret ?

- Utan ett ord tar blondinen fram en till 50-lapp ur plånboken ger den till advokaten och somnar äntligen om.
Dotterns brev rolig historia

Denna historia är kul för så här är min dotter( Sagoalvan här ) , driver med mig och kommer tillbaka från tandläkaren och säger att hon har 4 hål när hon inte hade nåt.
---

Det var en far som febrilt letade efter sin enda dotter och fann tillslut ett brev på hennes säng. På brevet stod - Till den det berör ( ja pappa till dig ! )
Med värsta föraningar slet han upp brevet och läste sakta vad hon skrivit.

Hej Pappa !
Jag är väldigt ledsen att behöva berätta det här för dig men jag har rymt med min nya pojkvän Ahmed. Var inte orolig jag har funnit den sanna kärleken och han är helt underbar - speciellt gillar jag hans söta piercing i tungan, hans snygga tatuering av en orm och hans stora svarta motorcykel!

Men det är inte bara det pappa - Jag och Ahmed ska också ha barn, jag är redan i fjärde månaden. Vi kommer att bli mycket lyckliga i hans husvagn( jag säger inte vilken camping för jag vill inte att du ska hämta mig)

Jag har också förstått att det här med marijuana inte alls är särskilt farligt (snarare tvärtom eftersom det även används inom sjukvården).

Vi hoppas på sjukvården att Ahmed kan få bromsmedicin då han är HIV positiv.

Ni behöver inte oroa er för att babyn kommer sakna nåt för Ahmeds vänner - Andreji och Mr Stanislav är i filmbranschen och har ordnat så att jag ska bli skådespelare!!!

Det är visst väldigt bra betalt, 500 kr per tagning kan du tänka dig !

Självklart så kommer jag och hälsar på dig så att du kan få träffa ditt barnbarn.

Puss och Kram
din dotter Emma

P.S
Pappa, detta var inte sant - jag är faktiskt bara över hos Sandra och kollar på TV. Jag ville bara få dig uppmärksam på att det finns värre saker än, som du uttrycker det,
- ATT SVERIGE FÖRLORAR PÅ SATANS STRAFFAR

Bellman historia fast i min tappning blondin historia

Var på biblioteket med min dotter häromdagen och medan jag väntade på henne stod en bok med Bellman historier i en hylla så de läste jag. Jag kände särskilt igen en men i min version jag hört var det en blondin som varit " tokig " och inte Bellman så här kommer versionen jag hört:

Det var tre personer som kapsejsade med en båt och de hade varit vänner ett tag. Det var en rödhårig tjej, en brunett och en blondin. De simmade till en öde liten ö.

En dag drev en flaska i land och de öppnande den. Ut kom ett rökmoln följd av en Ande som sa att de var och en fick en önskan. Den rödhåriga tjejen började. Hon önskade att hon kom hem. POFF så var hon hemma.

Då frågade anden brunetten vad hon önskade och hon sa samma som den rödhåriga tjejen . POFF så försvann hon hem.

Anden kollade på blondinen och han undrade vad hon ville. Hon tittade sig omkring på den öde ön och sa så : det blev ju så ensamt här nu - jag önskar att de andra inte åkt.

POFF så var de andra tillbaka :-)

Det här är en sann historia, tror jag :-)

Det var iallafall några ryska soldater som precis innan de skulle kliva in i sitt lastflygplan såg en ko stå och beta fridfullt på ängen. Grabbarna var rätt unga men tänkte som så att det skulle vara jättepraktiskt med en ko på flyget för då fick de ju gratis mjölk.

De beslutade sig sonika för att locka med kossan upp i flyget. det gick hur bra som helst. en av soldaterna hade tagit en rejäl knippe med klöver och lockade ombord kon med. Men väl uppe på 20000 fot fick de problem med kossan - hon var inte alls med på noterna längre utan de blev tvungna att putta av henne. Nu bar det sig inte bättre än att hon faktiskt ( sann historia ) landade på ett japanskt fartyg - och sänkte det !!!

Jag undrar vad japanerna på fartyget tänkte när kon kom ned dimpandes...

Lite småroligt bara :

Sonys första produkt var en riskokare.

Tur att de fortsatte sin produktionslinje för utan Sony skulle inte dagens telefoner vara det de är. De kanske bara skulle vara telefoner , men hur kul skulle det vara? Vet ni att man nu säger att män börjar ta över i tal tid i telefoner på grund av att så många män använder mobiltelefon. Jag har också hört att kvinnor använder 7000 ord om dagen och män bara 2000- och om vi då använder så många i mobilen blir det kanske inte så många kvar sedan i privat livet. Å andra sidan måste vi vara superbra lyssnare :-)

Kulighet om tungor.
En giraffs tunga är så lång att den kan slicka sig själv bakom öronen. Förmodligen gör den inte det men den kan. Har ni någon gång sett en giraffs tunga- visst är den lite blå. Varför är den det ?

Mer om tungor

En kameleonts tunga kan i utsträckt läge bli lika lång som kroppen; det vill säga i teorin kan han då slicka sig där bak men det tror jag inte de gör. Fast det gör ju hundar så vem vet. Fast en hund har ju inte lika lång tunga som sin kropp - de böjer ju bara på huvudet :-)

Tror grodor har rätt lång tunga också men det kanske är en sköna av alla tecknade serier man såg som liten ?

Såg ett Tv program att man kan se på sin egen tunga om man har någon brist. Rätt intressant faktiskt.

Ännu mer om tungor :

Krokodiler kan inte räcka ut tungan.

Och nu kan man ju verkligen fråga sig VARFÖR ska de kunna det ? Ska de lipa mot motståndarna innan de attackerar. OCH hur kom man på att de inte kan de. Var någon tillräckligt modig för att dra tag i en krokodils tunga när den gapade ??

Andra kuligheter

Pentagon har 284 toaletter

Först kan man fråga sig varför någon räknat dem ?
Sedan kan man fråga varför så många ? Visst det kanske är en stor byggnad men är inte 284 stycken rätt överdrivet ändå ? Eller kan det vara så att man gör ju så mycket viktigt där så deras tid är så extremt dyrbar att de absolut inte har tid att stå i kö ?

Många toaletter är det iallafall. Och sedan undrar jag om det är sant - för borde inte all information om Pentagon vara hemlig- eller har någon läckt ut den informationen? Då kan man ju fråga sig om det inte fanns viktigare information att läcka än mängden toaletter. Undrar om de räknat med pissoarer - eller de kanske inte finns några där.

Lite övrigt intressant

Det finns över 500 namngivna fobier varav "denrofobi " är en av dem - den är mycket sällsynt och består i att man är rädd för träd.

Måste vara handikappande- även i storstäder finns ju träd ; och det framgår ju inte om man även blir rädd för små träd som Bonsai träd. Låter som en skum sak att vara rädd för- eller har man blivit skrämd av någon film kanske ? Har för mig det funnits träd som lindat sina armar runt folk- kan ju ha varit någon Harry Potter film- det kan alltså betyda att vi kommer få fler med "Denro fobi " än tidigare då Harry Potter är så populär. Vissa filmer som är för barn är inte lämpliga för barn.

Cigarett tändaren uppfanns före tändstickan... Förmodligen före cigaretten också...

Måste bara säga att jag inte källsökt denna kulighet men den stämmer säkert. Tror också att vi i Sverige var väldigt framstående på tändstickan om jag inte minns fel.

i U.s.a kan man köpa skottsäkra täcken- måste ju komma av alla filmer man ser där och att det verkar så otroligt vanligt med att inneha skjutvapen. Har för mig att jag läst att en stor del av de som förolyckas där gör det med sitt eget vapen. Alltså att när jag står och viftar åt inbrottstjuven med mitt vapen snor han det av mig och jag blir skjuten av mitt eget vapen.

Man kan döda en skorpion genom att hälla vinäger på en. Och som jag alltid undrar- hur kom man på det? Kröp en skorpion upp i salladen just som man höll på att blanda till dressingen och den liksom ilade krympandes iväg därifrån kvidandes : " Jag smälter, jag smälter " . Så nu är det bara att utrusta sig med en flaska vinäger sedan kan man promenera i vilken öken som helst.

Iron Maiden är ett medeltida tortyr redskap. Det är en kista med spikar. Men i dagens tid är det ju rockbandet sonen gillar (Han är Fiskelyckan här).

Ibland fascineras jag av värdelöst vetande men denna kulighet tycker jag faktiskt inte är så värdelös. För den betyder att om jag går i öknen kan jag få både vatten och mat.

i Sahara öknen kan man fånga fisk. Det finns nämligen underjordiska bäckar där det finns fisk i .

Jag vet inte riktigt hur aptitlig fisken är men är man vilse i öknen duger nog allt. De är inte särskilt stora firrarna utan rätt små och så genomskinliga att man ser benen inne i fisken. Jag vet faktiskt inte om vattnet är salt eller sött i de underjordiska bäckarna - har man tur är det sött och då har man ju lite svalkande att dricka också...

Isbjörnar har svart skinn.

Undrar om det har med att göra att de ska tillgodogöra sig alla solstrålar på något skumt sett. Men sedan kan jag faktiskt undra lite hur man kom på att de hade svart skinn. Var det när en eskimå plötsligt fick för sig att nej jag ska inte ta hand om isbjörns fällen jag rakar honom istället... Isbjörnar är rätt coola djur oavsett skinnets färg.
Liten fundering

Om varulvar verkligen fanns, ni vet de där som blir som ylande vargar så fort det är fullmåne, vad skulle hända om man flyttade en sådan person till månen- skulle de vara varulvar jämt då ?
Hjälp på traven att hitta kul samtalsämnen

Ibland riktigt tryter idéerna när man ska samspråka med andra så här kommer lite tips på gångbara ( förhoppningsvis ) samtalsämnen:

Mål i livet som jobb/karriär/kanske en resa
Maträtter recept/ restaurangmat- vad är gott
Utlandsresor resta och sådana du vill göra
TVspel hur , när spela och med vem. Något som är bra.
Dataspel se ovan
Sommarsemester i år , förra året i framtiden?
Fritidsintressen/Hobby några udda talanger
Husdjur katt eller hundmänniska
Barn
Fobier
Bra bok
Bra Film
Bra Musik
Godaste kulglasssmaken (Gillar Romrussin själv)
Dröm resmål vart går resan
Drycker
Bästa Godis

Rekommenderas

Ja roliga historier är ett roligt tidsfördriv, även små kuligheter som :

Sniglar kan sova i 3 år.
Ibland önskar jag att jag kunde sova i 3 år- tänk vad utvilad man skulle vara när man vaknade !

Hoppas min uppdatering av skämt recensionen är till glädje för många : - )

ingbac44

ingbac44

15-12-2011 11:02

Kan inte bli bättre=)

sjubarnsmamma

sjubarnsmamma

15-12-2011 09:54

Tack för ett roligt skratt :-D

Lhasa

Lhasa

14-12-2011 08:20

Tack för ett gott skratt så här på morgonsidan=)

Den här recensionen av Skämt har fått betyget:

1. zwampe
  2. ingbac44