Skandia - Förhalning

1  16-03-2010 (08-06-2010)

Fördelar:
Trevlig personal,  man behöver inte vänta länge för att komma fram till kundtjänst

Nackdelar:
Svårt att säga upp försäkringen för ensamst, otroligt många val innan man får prata med kundtjänst

Rekommenderas: Nej

Mizzyz

Medlem sedan:16-03-2010

Den här recensionen har betygsatts av 18 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget användbar

Jag valde att säga upp denna försäkring pga höjning året efter men det var först när jag skulle säga upp försäkringen som jag upptäckte hur krångligt det var.

En försäkring tecknas för ett år i taget men ändras försäkringen har du som kund rätt att säga upp den.

Eftersom jag är ensamstående behövdes ett personbevis på att jag är ensam vårdnads havare, detta hade varit ok om jag inte vetat sedan flera år tillbaka att detta är papper som är öppet för försäkrings bolag att kolla upp med ett enda samtal som går snabbare än att vänta ut arkiverings tiden.

Detta innebär för min del att det bara tar längre tid att säga upp försäkringen vilket i sin tur vilket innebär att företaget tjänar mer pengar på mig som kund.

Under dessa 2 månader tjänade företaget 300:- extra vilket kan låta väldigt lite men säg på 10 personer så blir det helt plötsligt 3000:- extra och fortsätt dubbla detta.

Det innebär massa pengar för företaget i längden.

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!