Skandia

Recension av "Skandia"

publicerad 2010-03-16 | Mizzyz
Medlem sedan : 2010-03-16
Inget för mig
Fördelar Trevlig personal, man behöver inte vänta länge för att komma fram till kundtjänst
Nackdelar Svårt att säga upp försäkringen för ensamst, otroligt många val innan man får prata med kundtjänst
användbar
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Skandia - Förhalning"

Jag valde att säga upp denna försäkring pga höjning året efter men det var först när jag skulle säga upp försäkringen som jag upptäckte hur krångligt det var.

En försäkring tecknas för ett år i taget men ändras försäkringen har du som kund rätt att säga upp den.

Eftersom jag är ensamstående behövdes ett personbevis på att jag är ensam vårdnads havare, detta hade varit ok om jag inte vetat sedan flera år tillbaka att detta är papper som är öppet för försäkrings bolag att kolla upp med ett enda samtal som går snabbare än att vänta ut arkiverings tiden.

Detta innebär för min del att det bara tar längre tid att säga upp försäkringen vilket i sin tur vilket innebär att företaget tjänar mer pengar på mig som kund.

Under dessa 2 månader tjänade företaget 300:- extra vilket kan låta väldigt lite men säg på 10 personer så blir det helt plötsligt 3000:- extra och fortsätt dubbla detta.

Det innebär massa pengar för företaget i längden.

Den här inlägget har blivit läst 1146 gånger och utvärderats till
användbar