Recension av "Sony CyberShot W510"

publicerad 2012-02-11 | zwampe
Medlem sedan : 2010-09-13
Hej! Välkommen till mig:) Kul att ni betygsätter mina recensioner jag gör detsamma med era. Har jag missat någon så hojta till så skall jag kolla=)
Fördelar fina bulder klara tydliga färger
Nackdelar inga jag märkt än
Design

Märke: Sony

Produkt: Digitalkamera

Pris: 499:-

Om kameran:

Det här är en liten behändlig digitalkamera med 12,1 megapixels kamera och den har 4 x zoom. Den har en 2,7 tums LCD skärm. Det som är bra med digitalkamera är att man kan ta bort dom bilder som blir dåliga direkt. Den här kameran fick vi och den tar verkligen rena klara bilder och zoomen är riktigt bra. Man kan inte begära mer av en kamera i denna prisklassen tycker jag. Man kan ta fina porträtt bilder och den ställer in sig själv så även den som inte är bra på att fota kan ta fina bilder med denna.

Lite om kameran:

CCD-sensor med 12,1 effektiva megapixel - Tar högkvalitativa bilder, vilket möjliggör detaljrika förstoringar.

4x optisk zoom med 26 mm vidvinkel - Tack vare det högkvalitativa zoomobjektivet kan du fotografera i en mängd olika fotosituationer och använda vidvinkelfunktionen när du tar gruppbilder och landskapsbilder.

Svepande panorering - Tryck bara på slutarknappen och för kameran i sidled: sätter automatiskt samman en bildserie och skapar en extra bred panoramabild.

Läget Intelligent Auto - Kameran känner igen vanliga fotosituationer och väljer optimala inställningar för skarpa, naturtrogna bilder utan krångel.

Spela in film - Spela in skarpa och tydliga videoklipp med ljud: spela upp på en ansluten tv (tillvalskabel (AV) krävs).

SteadyShot - Elektronisk bildstabilisering ger skarpare bilder med mindre oskärpa när du fotar med handhållen kamera.

2,7-tums Clear Photo LCD-skärm - Clear Photo LCD-skärm (med 230 000 bildpunkters upplösning) som ger en bildvisning med stor detaljrikedom, hög kontrast och vid betraktningsvinkel.

ISO 3200 med hög ljuskänslighet - Ger mindre oskärpa vid handhållen kamera. För bilder med hög kvalitet och lite brus även i skymningsljus.

Ansiktsavkänning - Automatisk justering av skärpa, exponering och vitbalans för skarpare porträttbilder: ange prioritet för barn/vuxna.

Smile Shutter - Utlös slutaren automatiskt när den du fotar ler: med justerbara tröskelvärden för leende och val av prioritering av barn eller vuxna

Sammanfattning:

En liten smidig kamera som man kan ta fina bilder med. Du kan se i skärmen hur bilderna ser ut är du inte nöjd med en bild kan du ta bort den direkt det tycker jag är smidigt med dom här digitalkamerorna. Man kan spela in små filmsnuttar och man kan ta porträtt bilder. Man kan ställa in kameran på Auto så fixar den så att skärpan blir bra utan att du behöver göra något. Bra för den ovana fotografen. Ja jag är nöjd med våran gåva och den kommer att användas mycket mycket. Men känner jag min sambo rätt så kommer han att ta med sig den så jag får väl inte se röken av den men jag har min gamla digitalkamera och den duger att ta bilder som jag kan lägga in här på ciao ialla fall. Priset när vi sökte på nätet på denna kamera varierade mellan 499 kr och uppåt. Jag rekommenderar denna den fungerar jätte bra och alla kan använda den.

Den här inlägget har blivit läst 1369 gånger och utvärderats till

Digital zoomning: 8, 2 x

Bildskärm / Diagonal storlek: 2.7

Optisk sensor / Bildsensortyp: Super HAD CCD

Optisk sensor / Sensorupplösning: 12.1

Flash-minne / Minneskort som stöds: Memory Stick Duo; Memory Stick PRO Duo; Memory Stick PRO Duo High Speed; Memory Stick PRO-HG Duo; SD/SDHC Memory Card

Märke: Sony

Max. videoupplösning: 640 x 480

Dimensioner (BxDxH): 9.6 cm x 1.9 cm x 5.4 cm

Fokuseringsjustering: Automatisk

Objektivsystem: 4 x zoomlins - 4.7 - 18.8 mm - f/2.8-5.9

Bildprocessor: BIONZ

Sensorupplösning: 12.1 Megapixel

AV-gränssnitt: Komposit video/ljud

Bildstabilisator: Elektronisk (Steady Shot)

Kamerablixt: Inbyggd blixt

Display: LCD-display - 2.7"

Batterier som stöds: 1 x litiumjonbatteri - 630 mAh ( inkluderad )

Färg: Röd, Svart, Rosa, Silver

Produktbeskrivning: Sony Cyber-shot DSC-W510 - digitalkamera

Vikt: 103 g

Exponering och vitbalans

Ljuskänslighet: ISO 100, ISO 800, ISO 400, ISO 200, ISO 80, ISO 1600, ISO 3200, ISO automatisk

Exponeringsmätning: Flersegment, centrerad, punkt

Exponeringslägen: Program, automatisk

Vitbalans: Anpassad, automatisk, förinställningar

Förinställningar för vitbalans: Bländande, molnigt, Flash, dagsljus, fluorescerande ljus (isvitt), fluorescerande ljus (dagsljus), fluorescerande ljus (varmt vitt)

Max slutartid: 1/1500 sek

Min temperatur vid drift: 0 °C

Max temperatur vid drift: 40 °C

Batteri

Batterityp: Sony NP-BN1

Specifikationer: 1 x litiumjonbatteri - 630 mAh ( inkluderad )

Diverse

Display-egenskaper: Inbyggd

Ytterligare funktioner

Bildmatningshastighet: 1,17 frames per second

Fördröjning för självutlösare: 10 sek, 2 sek

Ytterligare funktioner: Ljudinspelning, USB 2.0-kompatibilitet, inbyggd högtalare, RGB primärt färgfilter, automatisk effektsparande, DPOF-stöd, rotering av digital bild, Bildoptimering för utskrift, avkänningsfunktion för kameraorientering, beskära en bild, iSCN ((Intelligent Scene Recognition), Sweep Panorama-teknik, inbyggd korrigering av röda ögon, Dynamic Range Optimizer, ansiktsdetektering, Exif Print-stöd, Blinkdetekteringsteknik, Smile Detection-teknik, Clear RAW-brusreducering

Objektivsystem

Optisk konstruktion: 5 grupper / 6 element

Zoomjustering: Motordriven drivenhet

Makrofokusområde: 4cm

Brännvidd motsvarande 35 mm-kamera: 26 - 105mm

Fokuseringsjustering: Automatisk

Typ: 4 x zoomlins - 4.7 - 18.8 mm - f/2.8-5.9

Funktioner: Inbyggt linsskydd, icke sfärisk lins

Kamerablixt

Avståndsområde för blixt: 0.2 m - 4.8 m

Kamerablixt: Inbyggd blixt

Blixtlägen: Utfyllnadsläge, långsam synkro, auto-läge, läge för avstängd blixt, röda ögon reduktion

Minne / Lagring

Minneskort som stöds: Memory Stick Duo, SD Memory Card, Memory Stick PRO Duo, SDXC Memory Card, Memory Stick PRO Duo Mark2, SDHC-minneskort, Memory Stick PRO-HG Duo

Videotagning: AVI - 640 x 480 - 30 fps ¦ AVI - 320 x 240 - 30 fps

Bildlagring: JPEG 4000 x 3000 ¦ JPEG 4000 x 2248 ¦ JPEG 3264 x 2448 ¦ JPEG 2592 x 1944 ¦ JPEG 1920 x 1080 ¦ JPEG 640 x 480

Allmänt

Effektiv sensorupplösning: 12 100 000 pixlar

Bildsensor storlek: 1/2.3"

Digital zoomning: 2 x

Bildprocessor: BIONZ

Bildstabilisator: Elektronisk (Steady Shot)

Autofokus: TTL kontrastmätning

Format för digital video: AVI