Sony CyberShot W510

4  11-02-2012

Fördelar:
fina bulder klara tydliga färger

Nackdelar:
inga jag märkt än

Design

Bildkvalitet

Installation

Funktioner

Optisk zoom

Batteri

zwampe

Om mig: Hej! Välkommen till mig:) Kul att ni betygsätter mina recensioner jag gör detsamma med era. Har ja...

Medlem sedan:13-09-2010

Den här recensionen har betygsatts av 10 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Märke: Sony

Produkt: Digitalkamera

Pris: 499:-

Om kameran:

Det här är en liten behändlig digitalkamera med 12,1 megapixels kamera och den har 4 x zoom. Den har en 2,7 tums LCD skärm. Det som är bra med digitalkamera är att man kan ta bort dom bilder som blir dåliga direkt. Den här kameran fick vi och den tar verkligen rena klara bilder och zoomen är riktigt bra. Man kan inte begära mer av en kamera i denna prisklassen tycker jag. Man kan ta fina porträtt bilder och den ställer in sig själv så även den som inte är bra på att fota kan ta fina bilder med denna.

Lite om kameran:

CCD-sensor med 12,1 effektiva megapixel - Tar högkvalitativa bilder, vilket möjliggör detaljrika förstoringar.

4x optisk zoom med 26 mm vidvinkel - Tack vare det högkvalitativa zoomobjektivet kan du fotografera i en mängd olika fotosituationer och använda vidvinkelfunktionen när du tar gruppbilder och landskapsbilder.

Svepande panorering - Tryck bara på slutarknappen och för kameran i sidled: sätter automatiskt samman en bildserie och skapar en extra bred panoramabild.

Läget Intelligent Auto - Kameran känner igen vanliga fotosituationer och väljer optimala inställningar för skarpa, naturtrogna bilder utan krångel.

Spela in film - Spela in skarpa och tydliga videoklipp med ljud: spela upp på en ansluten tv (tillvalskabel (AV) krävs).

SteadyShot - Elektronisk bildstabilisering ger skarpare bilder med mindre oskärpa när du fotar med handhållen kamera.

2,7-tums Clear Photo LCD-skärm - Clear Photo LCD-skärm (med 230 000 bildpunkters upplösning) som ger en bildvisning med stor detaljrikedom, hög kontrast och vid betraktningsvinkel.

ISO 3200 med hög ljuskänslighet - Ger mindre oskärpa vid handhållen kamera. För bilder med hög kvalitet och lite brus även i skymningsljus.

Ansiktsavkänning - Automatisk justering av skärpa, exponering och vitbalans för skarpare porträttbilder: ange prioritet för barn/vuxna.

Smile Shutter - Utlös slutaren automatiskt när den du fotar ler: med justerbara tröskelvärden för leende och val av prioritering av barn eller vuxna

Sammanfattning:

En liten smidig kamera som man kan ta fina bilder med. Du kan se i skärmen hur bilderna ser ut är du inte nöjd med en bild kan du ta bort den direkt det tycker jag är smidigt med dom här digitalkamerorna. Man kan spela in små filmsnuttar och man kan ta porträtt bilder. Man kan ställa in kameran på Auto så fixar den så att skärpan blir bra utan att du behöver göra något. Bra för den ovana fotografen. Ja jag är nöjd med våran gåva och den kommer att användas mycket mycket. Men känner jag min sambo rätt så kommer han att ta med sig den så jag får väl inte se röken av den men jag har min gamla digitalkamera och den duger att ta bilder som jag kan lägga in här på ciao ialla fall. Priset när vi sökte på nätet på denna kamera varierade mellan 499 kr och uppåt. Jag rekommenderar denna den fungerar jätte bra och alla kan använda den.

Bilder på Sony CyberShot W510

Sagoalvan

Sagoalvan

11-02-2012 17:55

exceptionell

Läs mer om den här produkten
Sony CyberShot W510 - recension av Hubbelelle Sony CyberShot Kamera
Den här recensionen av Sony CyberShot W510 har fått betyget: