Split second

4  20-02-2012

Fördelar:
Skojigt

Nackdelar:
Buggigt

Peter_J

Om mig: Reserverar mig för eventuella stavfel!

Medlem sedan:09-02-2012

Den här recensionen har betygsatts av 17 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Split Second

Ett av dom bästa arcade race spel jag har spelat på PC.

Spelet går ut på att komma först över mållinjen som alla andra bilspel, det som gör att detta spelet skiljer sig från mängden av bilspel är att man ska avlösa bomber som är placerade här och där på tävlingsbanan.

Det finns en del bilar i spelet som man låser upp under spelets gång, ju fler ''credits'' du får ju fler bilar låser du upp. Kommer du etta så får du 50C vilket är max i vinst per race.

Det finns 28 bilar i spelet, och nån extra bil som man kan fuska sig till. I DLC paketet tillkommer det nån extra bil och nån ny bana samt nya utmaningar som endast finns att köpa till Playstations 3 och Xbox 360.

Tyvärr så kostar DLC paket mycket för att ge så lite, runt 100:- för lite nya utmaningar och ny bil..

Grafiken

Jag tycker att grafiken och effekterna i spelet är bra gjort, man får en ''wow vad häftigt'' känsla dom första gångerna man spelar och raserar en byggnad och ser all rök och eld som kommer.

Buggar

Det finns inte så många nämnvärda buggar i singleplayer, men i multiplayer så finns det väldigt många...vi kan börja med att säga, om man ligger nån hundradel för en motståndare och kommer in i mål före han/hon så finns det en chans att personen som kom in efter dig som når linjen först kommer etta pga konstiga nätverkslagg...Ibland så försvinner motståndaren man möter under ''jorden'' men man spelar vidare som vanligt..Det är svårt att förklara, men det är irriterande buggar..Tyvärr har Black rock som gjort spelet inga planer på att göra förbättringar till spelet dvs patchar...jag har frågat dom därför så vet jag..

Sen är det multiplayer som är den roligaste delen av spelet, så det är lite synd på alla buggar där...men det händer kanske 4 av 10 race dessa buggar..

Systemkrav

Lägsta systemkrav:
Processor : Intel Pentium D at 3.0 Ghz or equivalent AMD
Video Card : 256 MB VRAM – DirectX 9.0 compatible with Pixel Shader 3.0 suppot (nVidia GeForce 7600 or better / ATI Radeon X1600 or better)
Memory : 2 GB RAM (XP) / 2.5 GB RAM (Windows 7 / Vista)

Rekommenderat:
Processor : Intel Core 2 Duo at at 3.0 Ghz or AMD Athlon 64 X2 at 2.4 Ghz
Video Card : 512 MB VRAM – DirectX 9.0 compatible with Pixel Shader 3.0 suppot (nVidia GeForce 8800 or better / ATI Radeon HD3870 or better)

jennyS

kuligheter

kuligheter

21-02-2012 23:36

Intressant :-)

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av Split Second - Velocity - [PC] har fått betyget:

1. Sagoalvan
  2. universum777
  3. jennyS

IHRA Drag Racing - [PC] IHRA Drag Racing - [PC]
Genre: Racing - Åldersgräns (PEGI): 3+ - Utgivare:Bethesda Softworks - Releaseår:2000, 2006
Köp nu för endast 79,00 kr
Crashtime - [PC] Crashtime - [PC]