Recension av

Sammanvägt betyg (49): Användarnas sammanvägda betyg Spotify

Alla recensioner om Spotify

Skriv din egen recension

Spotify, tips på julklapp :-)

5  14-12-2011

Fördelar:
Massa låtar att välja mellan .

Nackdelar:
När dottern inte visste att jag redan lyssnade  :  - )

Funktioner

Service, Support & Dokumentation

Kvalitet

kuligheter

Om mig: Stolt tvillingpappa till Sagoalvan och Fiskelyckan här. : - ) ( Blogg :http://sagoalvan.blogspot....

Medlem sedan:10-04-2010

Den här recensionen har betygsatts av 12 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell
Spotify

Jag började prenumerera precis innan de krävde att man hade ett Facebook konto, det har ju varit lite skriverier om detta att andra på Facebook kan se vad man lyssnar på, vissa har varit lite emot det. Och kanske är det så att man vill ha vissa saker privat, inte för att det gör mig något om någon skulle tycka att jag var en gammal stofil som lyssnar på Elvis ibland : - ).

En annan sak svenska Spotify brottats med är ersättningar till de svenska artisterna, många artister har flera tusen lyssningar men ska inte ha fått många kronor för det, lite tråkigt men jag antar att stimpengen blir mer som om man hört låten på radio och inte köpt själva cd skivan.
Kan fler i familjen dela på samma Spotify ?

På det vill jag svara både ja och nej. Nej för man kan inte samtidigt lyssna på Spotify, men det går att ha Spotifyabbonemanget på flera ställen, det är ju bara att logga in sig. Det betyder ett lite svagt ja. Faktiskt hysteriskt roligt när jag satt och lyssnade på jobbet för en tid sedan och plötsligt stängdes det av. Jag satte på och det stängdes av. Jag höll väl på så då jag kom på problemet- ha ha ha dottern hade kommit hem och slagit på det hemma så varje gång hon försökte gå in bröts det och vice versa. Så nu får hon vänta att slå på Spotify till jag kommit hem. Sedan när hon går och sussar då kan jag ha Spotify igen : - )

Det som är kul att dottern är på Spotify med är att jag ser alla hennes playlists, och ibland lyssnar jag på det hon har lyssnat på, rätt kul faktiskt.
Finns alla låtar på Spotify ?

Nej så är det inte , men det finns mycket låtar att välja på och det är musik från Sony BMG, Universal Music Group, EMI Music , Warner Music Group, Merlin och The Orchard.
Vad behövs för att skaffa Spotify

Själva programvaran laddar man hem till sin dator via internet. Ipad:en har en app som fungerar istället
med Spotify.( dottern).

Hur hittar du en låt på Spotify

Jag har mycket använt mig av att bara söka på en viss artist och lyssna på den, därför blir det ofta musik jag redan hört förut och vet att jag gillar. Ibland har dottern hört något nytt som hon skickar länken på till min mail då kan jag lätt bli lite mer ajour med ny musik.

Man kan också söka på ett visst ord. Som ordet heart får väldigt många träffar :- )
Spellista

Om man ändå sitter och väljer olika låtar kan man lägga den i en spellista.
För att få låten till spellistan högerklickar du på den.
Du kan såklart göra flera olika slags listor på vad du vill lyssna på ex. ”jul”, eller ”nya låtar” eller bara ”mina favoriter”.
Vad kostar det att prenumerera

Jag prenumererar på Spotify , premium heter det och det kostar 99 kr/ mån

Det som är smart med premium är att jag kan lyssna jag kan lyssna i mobilen, och dottern kan lyssna via sin Ipad2

Jag har även hört att ljudkvalitén är bättre om man prenumererar men jag vet inte, jag har väldigt bra ljud i alla fall. Men jag har väldigt bra högtalare, både hemma och på jobbet.
Julklappstips

Ge bort ett Spotify premium till någon i julklapp, gå in här : http://www.spotify.com/se/get-spotify/e-card/
Rekommenderas

Ja jag gillar Spotify, mycket för att det är så enkelt att komma i gång och lyssna på det man vill höra.

Bilder på Spotify

exceptionell

froggo2

froggo2

14-12-2011 12:34

Klarar mig inte utan spotify :)

Den här recensionen av Spotify har fått betyget:

1. universum777
  2. rosochris