Star nutritions goodlife bar - God och ganska mättande

4  15-02-2012

Fördelar:
god, billig, mättande

Nackdelar:

Effekt

Jonnsen

Om mig: Trots att Ciao har lovat att man skall få 5 kronor per skriven recension i hela november så har man ...

Medlem sedan:04-07-2008

Den här recensionen har betygsatts av 13 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
Om produkten

Detta är en så kallad dietbar som är ett bra kosttillskott vid träning. Det är en bra energikälla innan ett träningspass och den passar också bra som återhämtning efter avslutat träningspass. Den innehåller ganska så mycket protein och den är fri från sötningsmedel och transfetter vilket gör den till ett bra mellanmål eller som ett mer hälsosamt snack när man blir sugen på godis.

Innehåll

Fruktos-glukossirap, mjölkprotein, choklad 20% (socker, kakaomassa, emulgeringsmedel (sojalecitin)), sorbitolsirap, hydrolyserat vassleprotein, sojakrisp (sojaprotein, tapiocastärkelse, salt), sojaolja, avfettat kakaopulver 1,8%, vatten, smakämnen, salt, emulgeringsmedel (soja lecitin).

NäringsvärdePer 50 gram (1 bar)
  • Kj 800
    - därav mättat 3 gram
  • Fibrer 1 gram
  • Natrium 0,1 gram

Förvaring

Produkten skall förvaras torrt och inte i direkt solljus. Det rekommenderas att produkten skall skyddas från kraftiga temperaturvariationer och 15-22 grader är en lämplig temperatur enligt producenten.

Pris och inköpsställe

Jag köpte dessa dietbars på gymgrossistens hemsida. När jag beställde från dom så var det rea och jag har för mig att jag fick 3 stycken bars för 20 kronor, så cirka 7 kronor per bar. Nu när jag gick in på gymgrossisten.com för att kolla vad dom kostar idag så kostar dom 9,50 kronor styck och man kan få en kartong med 15 stycken bars för 139 kronor.

Min åsikt

Jag tycker att denna bar var god samt så var den också ganska så mättande. I vanliga fall när jar äter liknande produkter så brukar jag inte känna någon direkt mättnadekänsla så detta var verkligen ett plus att jag kunde känna mig något mätt trots att baren bara väger 50 gram.

Smaken är ok. Denna sortens bar brukar ofta ha en speciell bismak, men det tycker jag att mintsmaken i denna baren tar bort ganska bra. I vanliga fall tycker jag att dietbars kan smaka ganska salt, men det kände jag inte när jag smakade på dessa. Baren är doppad i choklad vilket gjorde att jag tog en när jag blev godis sugen och då köpte jag inget vanligt godis. Då det inte är så bra att äta vanligt godis när man är mitt uppe i en tränings säsong så tyckte jag att detta var ett bra och nyttigare alternativ till vanligt godis.

Jag kan rekommendera denna produkten till dig som tränar och som vill ha en god bar som mättar lite och som dessutom inte är så dyr. I vanliga affärer har jag hittat liknande produkter som har kostat omkring 20 kronor och jag tycker inte att dom var så mycket bättre än denna som kostar hälften så mycket. Jag köpte mina på gymgrossisten.com men jag vet att det finns att köpa på andra sidor online också. Dock har inte jag sett dom i vanliga affärer.

Bilder på Star Nutrition - Goodlife Mint temptation
Star Nutrition - Goodlife Mint temptation 003 - Star Nutrition - Goodlife Mint temptation
Star Nutrition - Goodlife Mint temptation

Piggelin10

Piggelin10

16-02-2012 22:31

Låter hyfsat god

Den här recensionen av Star Nutrition - Goodlife Mint temptation har fått betyget:

1. Piggelin10
  2. universum777