SteelSeries 5H v2

Recension av

SteelSeries 5H v2

Sammanvägt betyg (8): Användarnas sammanvägda betyg SteelSeries 5H v2

2 erbjudanden från 399,00 kr till 549,00 kr

Hörlurar med det lilla extra

5  16-06-2010

Fördelar:
bra mikrofon, lätta att transportera, bra ljud, bekväma

Nackdelar:
högt ljud = taskig bas

Design

Kvalitet

Funktioner

Mountainbike

Medlem sedan:18-05-2010

Den här recensionen har betygsatts av 15 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Vad kan man önska sig av ett gamingheadset egentligen? Ganska mycket tycker jag nog. Tur att Steelseries 5H v2 levererar.

Design:
Lurarna kan se lite plastiga ut får jag nog medge men de sticker inte ut lika mycket som andra gamingheadset kan göra vilket i min mening är positivt. Om man får för sig att förflytta hörlurarna så har de en väldigt bra funktion, nämligen att man kan plocka isär dem i tre delar, väldigt smidigt.

Ljud:
För att spela så duger ljudet alldeles utmärkt och de ger ett bra tillskott till spelupplevelsen i sin helhet. När man lyssnar på musik så kan basen dock kännas lite klen om man drar upp volymen rejält, något som man dock inte bör göra för sina egna örons skull.

Mikrofon:
Mikrofonen är helt lysande. För det första så har den väldigt bra ljudupptagning på det sättet att den tar bara ljudet ifrån den som pratar och inte ifrån ljuden runt om.
För det andra så är mikrofonen utdragbar ifrån den vänstra luren, väldigt smidigt.

Funktioner:
På sladden sitter det en liten kontrolldosa med en "klipp" så att man lätt kan fästa den vart man nu vill. Dosan har även en volymscroll och en mikrofon-switch som väljer mellan high, low och off.
Om du tycker att sladden är för kort (den är lite drygt en meter) så följer det faktiskt med en 2m förlängningssladd i förpackningen, stort plus!

Slutsats:
Grymt ljud för alla levererat i en väldigt bekväm förpackning med alla möjliga små finesser man kan tänkas vilja ha. Priset kan jag leva med. 699:-

Fiskelyckan

Fiskelyckan

16-06-2010 16:47

bra då kan man ju lätt packa ned dem i en liten väska !

mattihp

mattihp

16-06-2010 09:37

Bra skrivet!

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av SteelSeries 5H v2 har fått betyget:

1. Sagoalvan