Strange And Beautiful [Digipak] [PA] - Crimson Glory

Strange And Beautiful [Digipak] [PA] - Crimson Glory

Progressiv Metal - Label: Metal Mind

Recension av "Strange And Beautiful [Digipak] [PA] - Crimson Glory"

publicerad 2007-08-16 | live_evil
Medlem sedan : 2007-05-23
Jag är 43 år och är mycket intresserad av musik. Främst då av hårdrock men lyssnar även på annat som pop, rock och dance mm. Jag delar gärna med mig av mina bedömningar av den musik jag har i min egen samling men även annat.
Bra
Fördelar Några guldkorn finns det, Bra sång och Gitarrspel emellanåt.
Nackdelar För dåligt låtmaterial överlag.
användbar
Originalitet
Texter
Musik

"Strange"

Det här albumet från 1991 hade jag höga förväntningar på när det släpptes om man ser på vad Crimson Glory hade gjort tidigare.
Men man blev väl både besviken och glad när man satte på skivspelaren första gången, man kände liksom inte igen sig riktigt och jämfört med Trancendence ser man inte många likheter.
Detta är en väldigt blandad skiva med balladerna som utmärker sig mer än de progressiva metallåtarna.
Inledande titelspåret "Strange And Beautiful" och "Starchamber" är de bästa av de tyngre låtarna.
"Song for Angels" ser jag som det bästa spåret av balladerna men "Love and Dreams" och "Far Away" är inte så pjåkiga heller.
Av de övriga spåren kan man väl nämna den halvlugna "Chant" som väl är helt okej.
Resten är inget speciellt att hänga i Julgranen.
Jag tycker att gitarrspelet och sången på denna platta har sina riktiga höjdpunkter men överlag är låtmaterialet för dåligt helt enkelt, plattan liksom kommer aldrig igång.
Denna skiva kan man väl köpa om man gillar Crimson Glory, men de har gjort bättre album.

Den här inlägget har blivit läst 737 gånger och utvärderats till
användbar

• live_evil publicerad 2007-08-21
    Where Dragons Rule ja :-)
  • JanneRafiki publicerad 2007-08-21
    “In a world between myth and strange reality”. Jag var inne på deras sida och lyssnade …

erbjudanden "Strange And Beautiful [Digipak] [PA] - Crimson Glory"

Produktinformation : Strange And Beautiful [Digipak] [PA] - Crimson Glory

Progressiv Metal - Label: Metal Mind