Swedbank

Swedbank

Recension av "Swedbank"

publicerad 2010-04-11 | chrizzzy
Medlem sedan : 2007-12-11
Fördelar Gratis för studenter, trevliga, bra service
Nackdelar Inga alls hittills
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Swedbank, bra för studenter"

Bytte bank för att få gratis legitimation
Jag bytte bank när jag var tvungen att skaffa mig en legitimation. Jag hittade ett erbjudande för studenter där de erbjöd mig ett gratis bankkonto, internetbank, legitimation (ord 400 kr), sparkonto, fondkonto, VISA-kort och telefonbank utan någon avgift. Jag bokade på Internet att jag ville ha rådgivning och blev uppringd av en trevlig kvinna efter någon dag och vi kom fram till att jag skulle besöka mitt lokala bankkontor. Jag traskade dit och fick all hjälp jag ville ha.

Fick all hjälp jag behövde
Jag fick hjälp med att lägga upp mitt nya konto, flytta över alla fonder och andra tillgångar från min tidigare bank samt en ny legitimation. Jag kunde direkt efter mötet använda min nya bank, men kortet fick jag såklart vänta med.
Efter någon vecka fick jag mitt VISA och hade då allting man behöver för att sköta sin privatekonomi.

Jag tycker att jag fick ett väldigt bra bemötande av banken vilket gav ett bra första intryck. Det skulle visa sig att den goda servicen inte var en engångsföreteelse, utan jag har alltid fått den hjälp jag har behövt. Har haft min bank i snart ett halvår och det har inte varit några problem alls. Jag hade förmodligen behållit min andra bank om det inte var för det generösa erbjudandet, men jag ångrar verkligen inte bytet alls. Swedbank har för mig varit en toppenbank och jag hoppas det förblir så.
Självklart får den mitt stöd och rekommenderas.

Den här inlägget har blivit läst 2726 gånger och utvärderats till

• dede6236 publicerad 2010-07-28
    Håller med totalt! Är som student också riktigt nöjd med dem. Mer tillmötesgående bank får man leta efter...
  • kuligheter publicerad 2010-04-11
    De är vänliga också - min dotter ska få ha prao där!

Produktinformation : Swedbank

Swedbank är en ledande nordisk-baltisk bankkoncern med 87 miljoner privatkunder och 439 000 företagskunder i Sverige, Estland, Lettland och Litauen. Tillsammans med sparbankerna har koncernen drygt 750 kontor i Sverige. I de baltiska länderna finns ytterligare drygt 290 kontor. Koncernen har även närvaro i Helsingfors, Kaliningrad, Köpenhamn, Luxemburg, Marbella, Moskva, New York, Oslo, Shanghai, St Petersburg och Tokyo. 2005 uppgick balansomslutningen till 1200 miljarder kronor och antalet anställda var cirka 16 000.

Hemsida: www.swedbank.se

Sub Name: Swedbank - Hemsida: www.swedbank.se