Swedbank, bra för studenter

4  12-04-2010

Fördelar:
Gratis för studenter, trevliga, bra service

Nackdelar:
Inga alls hittills

chrizzzy

Medlem sedan:11-12-2007

Den här recensionen har betygsatts av 13 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Bytte bank för att få gratis legitimation
Jag bytte bank när jag var tvungen att skaffa mig en legitimation. Jag hittade ett erbjudande för studenter där de erbjöd mig ett gratis bankkonto, internetbank, legitimation (ord 400 kr), sparkonto, fondkonto, VISA-kort och telefonbank utan någon avgift. Jag bokade på Internet att jag ville ha rådgivning och blev uppringd av en trevlig kvinna efter någon dag och vi kom fram till att jag skulle besöka mitt lokala bankkontor. Jag traskade dit och fick all hjälp jag ville ha.

Fick all hjälp jag behövde
Jag fick hjälp med att lägga upp mitt nya konto, flytta över alla fonder och andra tillgångar från min tidigare bank samt en ny legitimation. Jag kunde direkt efter mötet använda min nya bank, men kortet fick jag såklart vänta med.
Efter någon vecka fick jag mitt VISA och hade då allting man behöver för att sköta sin privatekonomi.

Jag tycker att jag fick ett väldigt bra bemötande av banken vilket gav ett bra första intryck. Det skulle visa sig att den goda servicen inte var en engångsföreteelse, utan jag har alltid fått den hjälp jag har behövt. Har haft min bank i snart ett halvår och det har inte varit några problem alls. Jag hade förmodligen behållit min andra bank om det inte var för det generösa erbjudandet, men jag ångrar verkligen inte bytet alls. Swedbank har för mig varit en toppenbank och jag hoppas det förblir så.
Självklart får den mitt stöd och rekommenderas.

dede6236

dede6236

28-07-2010 13:18

Håller med totalt! Är som student också riktigt nöjd med dem. Mer tillmötesgående bank får man leta efter...

kuligheter

kuligheter

12-04-2010 01:30

De är vänliga också - min dotter ska få ha prao där!

Den här recensionen av Swedbank har fått betyget:

1. Mela1
  2. notalone