Swedbanks internettjänster - de mest säkra?

5  04-11-2010

Fördelar:
Lättnavigerat, smidigt, säkert

Nackdelar:
Inga

NilssonPettersson

Om mig: 28årig fembarnsmamma från Skövdetrakten. Är otroligt svag för livets små höjdpunkter och godsaker! ;...

Medlem sedan:03-11-2010

Den här recensionen har betygsatts av 14 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Förut var jag lite tveksam till det här med internetbetalningar, men vem har inte varit det egentligen?

Efter att ha haft Swedbanks internettjänster i ett par år kan jag ärligt säga att jag är jättenöjd! Jag har aldrig stött på problem med betalningar, bank-id eller andra tjänster.

Sidan är lättnavigerad, man hittar lätt det man vill.
Det känns tryggt och säkert med bankdosan som varje gång genererar fram en ny säkerhetskod. Både för inloggning och betalning.
Skulle du skriva in fel kontonummer eller fel ocr-nummer så säger sidan ifrån, och du får göra om det. Allt för att det ska bli rätt!

Gör du betalningar från ditt konto, men utan att vara inloggad så krävs tjänsten "Verified by Visa", som är väldigt enkelt att ladda ner på hemsidan! För att då godkänna en betalning krävs att du skriver in all kortuppgifter men därtill ska du även skriva med ett lösenord som du valt inne på internetbanken.

Vill man ha personlig service är det inga problem, det finns hjälp att få inne på bankens hemsida, annars ringer man enkelt till dom. Nummer finns att tillgå på hemsidan. Hur enkelt som helst, annars ringer man telefonbanken på 0771221122 och får hjälp direkt.

Efter att ha använt swedbanks internettjänster så kan jag inte annat än att varmt rekommendera dom. Jag har även erfarenhet från vissa andra banker, men ingen slår swedbank!
Ingen har kunnat hacka sig in på mitt swedbankkonto, och jag har aldrig haft problem med några betalningar!

Tummen upp för swedbank!

shakke

shakke

04-11-2010 12:53

håller med zlob!

zlob

zlob

04-11-2010 12:33

Bra recension! Fortsätt så :)

Den här recensionen av Swedbank har fått betyget:

1. Mizzyz
  2. StarOfUsA