Swedbank

Swedbank

Recension av "Swedbank"

publicerad 2010-11-04 | NilssonPettersson
Medlem sedan : 2010-11-03
28årig fembarnsmamma från Skövdetrakten. Är otroligt svag för livets små höjdpunkter och godsaker! ;) Bloggar på http://nilssonpettersson.blogg.se ! Blir kanonglad av positiv kritik!
Fördelar Lättnavigerat, smidigt, säkert
Nackdelar Inga
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Swedbanks internettjänster - de mest säkra?"

Förut var jag lite tveksam till det här med internetbetalningar, men vem har inte varit det egentligen?

Efter att ha haft Swedbanks internettjänster i ett par år kan jag ärligt säga att jag är jättenöjd! Jag har aldrig stött på problem med betalningar, bank-id eller andra tjänster.

Sidan är lättnavigerad, man hittar lätt det man vill.
Det känns tryggt och säkert med bankdosan som varje gång genererar fram en ny säkerhetskod. Både för inloggning och betalning.
Skulle du skriva in fel kontonummer eller fel ocr-nummer så säger sidan ifrån, och du får göra om det. Allt för att det ska bli rätt!

Gör du betalningar från ditt konto, men utan att vara inloggad så krävs tjänsten "Verified by Visa", som är väldigt enkelt att ladda ner på hemsidan! För att då godkänna en betalning krävs att du skriver in all kortuppgifter men därtill ska du även skriva med ett lösenord som du valt inne på internetbanken.

Vill man ha personlig service är det inga problem, det finns hjälp att få inne på bankens hemsida, annars ringer man enkelt till dom. Nummer finns att tillgå på hemsidan. Hur enkelt som helst, annars ringer man telefonbanken på 0771221122 och får hjälp direkt.

Efter att ha använt swedbanks internettjänster så kan jag inte annat än att varmt rekommendera dom. Jag har även erfarenhet från vissa andra banker, men ingen slår swedbank!
Ingen har kunnat hacka sig in på mitt swedbankkonto, och jag har aldrig haft problem med några betalningar!

Tummen upp för swedbank!

Den här inlägget har blivit läst 2803 gånger och utvärderats till

• shakke publicerad 2010-11-04
    håller med zlob!
  • zlob publicerad 2010-11-04
    Bra recension! Fortsätt så :)

Produktinformation : Swedbank

Swedbank är en ledande nordisk-baltisk bankkoncern med 87 miljoner privatkunder och 439 000 företagskunder i Sverige, Estland, Lettland och Litauen. Tillsammans med sparbankerna har koncernen drygt 750 kontor i Sverige. I de baltiska länderna finns ytterligare drygt 290 kontor. Koncernen har även närvaro i Helsingfors, Kaliningrad, Köpenhamn, Luxemburg, Marbella, Moskva, New York, Oslo, Shanghai, St Petersburg och Tokyo. 2005 uppgick balansomslutningen till 1200 miljarder kronor och antalet anställda var cirka 16 000.

Hemsida: www.swedbank.se

Sub Name: Swedbank - Hemsida: www.swedbank.se