Recension av "Tactic - Rita och gissa junior"

publicerad 2013-03-03 | sjubarnsmamma
Medlem sedan : 2010-11-17
Recensioner : 2087
Jaha, då blev det mindre läsningar och betygsättningar efter ciao:s förändringar. Det var inte oväntat men det är mycket tråkigt.
Fördelar Roligt och underhållande, både liten och stor kan vara med och spela
Nackdelar -
Kvalitet
Design
Pris

"Roligt spel för de flesta. Rita och gissa"

Tactic - Rita och gissa junior

Rita och gissa är ett roligt spel som kan spelas både av äldre och yngre. Detta är juniorversionen som innehåller 600 ord att rita och gissa. Man har kort med olika bilder för de yngre barnen och tre skrivna ord för de äldre. De kategorier som finns är saker, djur och natur samt personer och figurer. Man turas om att rita ledtrådar medan de andra spelarna ska gissa vad det är som ritas. Då detta spel även är till för de mindre barnen som kanske inte kan läsa än så ritar de bara de illustrerade bilderna. Skulle någon gissa rätt så får både den som gissat rätt och den som ritat bilden rätt och få flytta fram ett steg på spelplanen. Spelet går rätt så fort att spela. Det tar ca 30 minuter och den som vinner är den som först kommer till målet.

Innehåller
penna och regler
För 3-6 spelare
speltid ca 30 min

Mitt omdöme

Detta spel är ett spel som både stor och liten kan vara med och spela. Det finns kort för alla och det gör spelet så mycket roligare. Det tar ca 30 minuter att spela och jag tycker att det är en lagom tid. De mindre barnen brukar inte ha ro att sitta för länge och spela. Det medföljer skissblock men när det tar slut så kan man använda sig av egna papper som man har hemma. Barnen älskar detta spel mer än vad jag gör men det är väl det som är huvudsaken. Att jag inte gillar spelet är nog mest för att jag har dåligt med tålamod ibland. Man försöka gissa men det blir fel hela tiden. Sedan när man själv ska göra det så står det still i huvudet och man vet inte hur man ska göra helt plötsligt. Däremot så gillar jag att vara en som tittar på när andra spelar detta spel. Det är roligare tycker jag. Detta spel får fyra stjärnor av fem möjliga.

Den här inlägget har blivit läst 406 gånger och utvärderats till

Produktinformation : Tactic - Rita och gissa junior