The Event - häftig serie

4  04-11-2010

Fördelar:
Spännande, bra skådespeleri, snyggt utformad, man vill ha mer .

Nackdelar:
För korta avsnitt

Handling

Skådespelare

Musik & Ljud

Specialeffekter

Hur var filmen i jämförelse med liknande filmer?

Övergripande omdöme

mer

Medlem sedan:28-10-2010

Den här recensionen har betygsatts av 11 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget ganska användbar

Jag har sett fyra avsnitt (eller är det tre?) nu. Jag tycker att serien är jättespännande. I första avsnittet blev jag först irriterad över de olika tidsförskjutningarna. Jag fick också en "Lost" känsa av serien. Tidsförskjutningen har jag nu vant mig vid och finner de ganska intressant. Jag gillar när man blandar in lite sci fi i det hela. Jag gillar också skådespelarna. De flesta är ganska okända, för mig i alla fall, men de gör ett bra jobb. Färgerna och upplägget är också bra. Jag kommer inte att missa ett enda avsnitt framöver utan ser med spänning fram emot nästa som kommer nu på söndag. Jag hoppas verkligen att inte serien slutar som det så ofta gör - abrupt - utan att den slutar begripligt inför nästa säsong.

05-11-2010 12:11

Jag har läst min recension och förstår vad ni menar. Man lär så länge man lever. Lovar att försöka bli tydligare om innehåll m m

svanmagnus

svanmagnus

04-11-2010 20:52

Får fram en del intressanta åsikter, skriv lite vad serie handlar om och motivera lite dina åsikter så blir det högre betyg, just nu är det svårt att få grepp som serien från recensionen.

froggo2

froggo2

04-11-2010 20:17

Instämmer, sammanfatta gärna handlingen såhär långt! Och lite om genre/ stämning så att man blir mer nyfiken :)

Den här recensionen av The Event Säsong 1 har fått betyget:

1. Lhasa
  2. Castiel
  3. sandrastomberg

I Am Legend I Am Legend
Science Fiction - 2007 - Av: Francis Lawrence - Med: Will Smith, Salli Richardson
14 recensioner
Köp nu för endast 29,00 kr
Avatar Avatar
Science Fiction - 2009 - Av: James Cameron - Med: Sam Wothington, Zoe Saldana och Sigourney Weaver
38 recensioner
Köp nu för endast 49,00 kr
Source Code Source Code
(+) spännande och explosiv film
(-) Kanske för skruvad handling
8 recensioner