Tips på fin nagelkonst

Recension av "Tips på fin nagelkonst"

publicerad 2010-05-11 | Sagoalvan
Medlem sedan : 2010-05-04
Läs mer om mig http://sagoalvan.blogspot.se/
Fördelar Billigt och kul att göra själv
Nackdelar Dyrt med nagel lack då när man börjat " leka " bara vill ha fler och fler färger.

"Tips på att göra naglarna fina med exempel och en bild."

Nagelkonst

Hur man kan få användning för sin kreativa talang och andra kan uppskatta ens konst !

Jag tycker att det är kul att fixa snygga naglar- jag roar mig på mig själv, mina kompisar och min mamma !

Intresset började redan i Prag sommaren 2009 då jag fick skulpterade naglar på en nagelsaloon. Hon la någon plast på naglarna så att de blev längre och sedan slipade och putsade hon dem till en vacker form. Jag fick sedan sitta och välja vilken design jag ville ha på naglarna. Det blev rosa med vita blommor, en ” diamant ” på varje nagel och sirliga streck- mycket vackert. Det här var ju inte så dyrt att göra då vi var i Prag.

Hemma från Prag upptäckte jag att utbudet kanske inte är så stort som man trott – men jag tänkte bara att jag var i fel affärer. När vi sedan 2010 åkte till USA och fann massa nagel lacks färger och även pennor ( med fin spets så man lätt kunde göra mönster ) köpte vi många av de färgerna. Nackdelen var att hemma tog sedan pennorna slut rätt fort och jag var ut igen och frågade och frågade. Någon hade tips om att hitta någon sida från USA på Internet men jag tyckte det verkade krångligt med tull och så.

Lösningen

Jag löste detta med att jag inte hade några smala nagel lackspennor med att använda en vanlig tandpetare att doppa i nagel lacks burkarna ( olika för de olika färgerna) och letade sedan mönster på Internet.

Mönster jag provat som blev väldigt lyckade

• Burberry mönster ( jag kollade bara på Internets google bilder ” Burberry pattern ”och kunde lätt överföra till naglarna.
• Zebra randigt mönster
• Regnbågs naglar ( Dra en regnbåge med olika färger)
• 80-tals naglar – bara en rand svart och en rand cerise
• Riktigt vinröda naglar med en liten fastklistrad vit falsk pärla ( man kan köpa i en rundel små fasetter och pärlor att limma fast på naglarna- finns på Lindex och Ica Maxi ).
• Sveriges flagga
Och blommor, blommor blommor !
Blomnaglar

Hur gör man?

1)Rengör naglarna med aceton fri Nagel lacks borttagare ( heter Remover ).
2)Grunda med en genomskinlig lack ( annars får du gula naglar av färgerna)
3)Lägg på lager ett med grön färg min heter China glaze och köpt på Kicks( går säkert med vilken grön som helst )
4)Torka ( har du en liten blåsapa från Coolstuff.se går det fortare.
5)Lägg på ett till lager.
6)Torka
7)Gör gula prickar ( använd tandpetaren i byttan ) där du vill ha mitten på blommorna- gör färre om du är darrig på handen.
8)Tag vitt gör blombladen ( GÖR så på ilken färg du än ska ha ) Om du är stadig på hand och inte har pytteblommor går det bra med penseln- prova först med tandpetaren det vita för att se hur stadigt du är på handen.
9) Torka
10) Tag vitt igen.
11)Torka
12)OM det är vitt du vill ha är färgläggningen av kronbladen klara- annars lägg på önskade färgen- jag har just nu Förgätmigej på naglarna ( ljusblå blommor).
13)Dutta nu i guld glitter i mitten av blommorna för lite struktur.
14)Limma fast gröna fasetter på naglarna.
15) Toppa gärna med ett topcover för bättre hållbarhet.
16)Sätt dig bekvämt framför en Tv serie och låt bli att pilla på naglarna en lång stund.

SE bild för resultatet ( min mamma satt ” mannekäng ” )

Slutligen

till alla karlar som läser!

Se det är inte enkelt av vara tjej- tänk på det nästa gång du ser snygga naglar ( har hon inte gjort dem själv tar det 45 min i salong;- i Prag tog det det i alla fall ).
Lycka till !

Den här inlägget har blivit läst 2603 gånger och utvärderats till

• nina1988 publicerad 2015-06-29
    jag är nyblliven frälst när de gäller naglar och manikyr. så detta va väldigt kul att läsa! bra skrivet!
  • Leyo publicerad 2010-05-12
    bra jobbat! :)
  • lottilina publicerad 2010-05-11
    Vad kul =) Jag tänkte faktiskt köpa en blåsapa en gång för att den var så söt, men gjorde det aldrig. Menar du att den faktiskt funkar?

Produktinformation : Tips på fin nagelkonst

Publicerad på Ciao sedan: 10/05/2010