Tips på spel

Tips på spel

Recension av "Tips på spel"

publicerad 2009-04-13 | duckerdude
Medlem sedan : 2008-05-27
Fördelar Roligt, krävande och bra tidsfördriv
Nackdelar Nej

"Strategi spel funkar alltid"

Strategi Spel

Jag skulle vilja ge lite tips på strategi spel som är rätt underhållande.
Jag själv att strategi spel är bland de roligaste. De innehåller så mycket, tänkande, kreativitet, spänning och så mycket mer. Det bästa är väl att spelen burkar vara ganska länge, majoriteten av spel som innehåller banor brukar vara långa och tankekrävande att klara.
Jag skulle vilja lista mina 4 favorit strategispel som jag råder er att testa.

Det första är Command & Conquer serien som jag har spelat i flera år nu. Det finns tiotal spel i serien att välja mellan och det går oftast ut på bas byggande och uppdrag att klara på banor där motståndaren och har sin bas. Beroende på spel i serien så kan vissa av spelen vara riktigt svåra. Men det är bara roligt att tänka till lite extra och man blir glad av att klara en bana.
Spelet är också känt för sina filmer emellan banorna som innehåller information om uppdraget som skall göras.

Det andra strategispelet är lite mer barnvänligt och är Rollercoaster Tycoon, där du ska bygga ditt egna nöjesfält och klara mål för att komma vidare. Ett spel som håller väldigt länge och man hinner oftast tröttna på det innan man hinner klara det. Men ett mycket välgjort spel som har glädjt många strategi älskare.

Det tredje är Age Of empires, bekämpa dig fram i medeltiden med borgar och riddare. Kämpa mot olika länder och uppnå mål för att komma vidare. Ett äldre spel som än idag har sina ljusa stunder. Också ganska långvarigt beroende på hur smart du är. Vissa banor kan man sitta i timtals utan att ha kommit nått vidare längre. Men i alla fall ett mycket bra spel! Testa om du inte har spelat.

Mitt fjärde strategispel som är värt att pröva är Total annihilation som inte kanske är så jättekänt, men är mycket underhållande ändå. Lite rymdaktigt strategispel där du bygger basar eller använder dig av armeér för att bekämpa fienden. Istället för att sammla mat,trä och sten som i age of empires sammlar du mest metall och energi för att bygga robotar.
Spelet kan ibland vara väldigt krävande, så det gäller att tänka snabbt.
Men för övrigt ett mycket roligt strategispel.

Så pröva gärna något av de spelen jag har nämnt här över. För de är mycket roliga att spela när man väl har kommit igång och lärt sig spelets finnesser.

Den här inlägget har blivit läst 1786 gånger och utvärderats till

• erkan00 publicerad 2009-04-14
    Håller med om att strategispel är det bästa.

Produktinformation : Tips på spel

Publicerad på Ciao sedan: 31/03/2009