Hutlöst

1  12-07-2007

Fördelar:

Nackdelar:
Osannolika prishöjningar

Rekommenderas: Nej

chri007

Medlem sedan:23-06-2006

Den här recensionen har betygsatts av 3 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

När jag fick mina barn valde vi efter mycket läsning till slut Trygghansas barnförsäkringar. Någon vecka efter att jag tecknat den hörde dom av sig från Trygghansa och ville att vi skulle teckna fler försäkringar hos dom.

Han som ringde sa att med rabatter för att man har flera försäkringar hos dom så skulle han kunna matcha alla andra försäkringsbolag.

Först räknade han på våra två bilar som vi har hos Aktsam.
Bil 1 betalade vi 3200kr/år för och han fick fram ett pris på 4300kr, Bil 2 betalade vi 3400kr för och han lyckades räkna fram ett fantastiskt pris på låga 3900kr! Tyvärr sa han, skillnaden var för stor så jag skulle vara glad att jag hittat en så billig försäkring.

Sedan ville han räkna på våran Villaförsäkring. Efter mycket räknande kom han fram till ett pris på 4900kr. Men jag hade hos Folksam ett pris på 4200kr. Det priset skulle han kunna matcha sa han och erbjöd mig ett pris på 4100kr om jag bytte och då påstod han att dom hade något bättre villkor.

Jaja jag har ju ändå flera andra försäkringar där så dom får väl villan också tänkte jag.

Nu två efter att jag tecknade försäkringen fick jag en höjning från föregående år på 29% eller ca 1500kr! Jag ringde givitvis direkt upp och undrade varför denna shockhöjning? Ja du det enda jag kan tänka mig är att det varit många vattenskador på ditt postnummer!!! Och tyvärr kan jag inte göra något åt priset utan isådanafall får du byta försäkringsbolag om du är missnöjd!!

Som om många vattenskador på mitt postnummer skulle öka risken för att jag skulle få vattenläckage.....

Ringde folksam igen och dom kunde direkt erbjuda en föräkring som iallafall var 600kr billigare!

RupertB

RupertB

12-07-2007 12:18

Det är sådant här som ger dessa säljare och hela bolagen dåligt rykte! Vi anlitade en oberoende försäkringsrådgivare som utan kostnad för oss gick igenom samtliga våra försäkringar och föreslog sedan de mest prisvärda alternativen. Rekommenderas!

Den här recensionen av Trygg-Hansa har fått betyget:

1. JanneRafiki
  2. andylikescandy