Trygg-Hansa

Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Inte ok när det väl gäller"

Jag hade tidigare Trygg Hansa men kände mig inte "Trygg" med dem efter ett inbrott i min lägenhet medan jag var på en längre utlandsvistelse (och hyrde ut i 2:a hand) och trots deklarerade villkor innan fick jag ingen ersättning när jag kom hem och polisamälde förlusterna beroende på att jag just varit utomlands (hade jag varit hemma hade jag fått ersättning).

Däremot fick jag min återresa till Sverige delvis betalad av dem senare.

Det finns många alternativ av försäkringar - olika tillägg och olika ramar att lägga sig i. Det kan både vara en fördel och en nackdel. Om man har ett speciellt behov kan det nog vara väldigt bra men är man som jag en vanlig dödlig med ett vanligt boende blir det liksom bara krångligt. Ska jag ha glasögontillägg eller inte - ja det beror helt på värdet av mina glasögon för att den vanliga försäkringen bara täcker till en viss del osv. Det blir för många val och beslut i onödan tycker jag.

Premierna är medeldyra för hem, rese och olycksfallsförsäkringarna.

Den här inlägget har blivit läst 2794 gånger och utvärderats till
användbar

• yoakeem07 publicerad 2007-05-29
    Ja fy f-n vad försäkringsbolagen är jobbiga.

Produktinformation : Trygg-Hansa

Trygg-Hansa - Hemsida: www.trygghansa.se