Trygg-Hansa

publicerad 2009-04-14 | winermaster
Medlem sedan : 2009-04-14
Inget för mig
Fördelar Kan ej
Nackdelar Inkompetens, ingen återkoppling, långa svarstider, dåliga rutiner, ingen intern kommunikation.
användbar
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Inkompetens och blufferbjudanden"

Bytte bil ville behålla Trygghansa som försäkringsbolag. Aldrig haft något ärende hos dem tididgare utan "bara betalat räkningar".

Något gick dock riktigt fel och person efter person ändrar i min försäkring och nya brev och nya belopp kommer ut flera dagar i rad.

Efter samtal kan ingen hos dem reda ut vad de gjort "för de har nytt ekonomisystem". Men jag skulle lita på att det stämde.
Nästa smäll blir att de 20 dagar efter jag begärt pris för att ha försäkring hos dem 1 år höjer priset med mer än 5%. Säljaren jag haft "var ny och visste inte om detta". Säljaren visste tydligen inte heller om de dolda avgifter som han inte informerade mig om heller.

Det hela slutade med en soppa som tog 2 månader, ca 10 telefonsamtal då ingen av alla jag hade att göra med återkom. Samt att ingen handläggare verkar skicka vidare någon informtion vilket gjort att ärendet började om på ruta 1 tre gånger. Tydligen väldigt många "som varit sjuka i några dagar och därför inte hört av sig".

Skandal, rekommenderar inte detta bolag till någon.

Har nu bytt bolag, fått bättre pris, mer förmåner och bättre service.

Den här inlägget har blivit läst 2450 gånger och utvärderats till
användbar

• matti79aa publicerad 2009-06-08
    Jag bytte oxå från TryggHansa till ett annat bolag som var både mycket billigare och hade bättre service. Bra skrivit!

Produktinformation : Trygg-Hansa

Trygg-Hansa - Hemsida: www.trygghansa.se