Vad tycker du om alla hjärtans dag?

Vad tycker du om alla hjärtans dag?

Recension av "Vad tycker du om alla hjärtans dag?"

publicerad 2010-07-08 | Savanna
Medlem sedan : 2009-06-08
Ciao-veteran som skriver mer sporadiskt nu för tiden
Ok
Fördelar ...
Nackdelar ...

"Kul med något som händer men..."

Alla hjärtans dag

Jag tycker att de flesta former av happening, kommersiella som icke-kommersiella är rätt trevliga. Det finns ju något positivt med alla hjärtans dag också genom att fler kanske uppvaktar varandra. Dock har det ju bara handalt om just kommers tycker jag och mindre om kärlek.

Nu är jag vuxen och dessutom lyckligt gift men jag minns när jag gick i skolan och vilket ståhej det kunde vara kring denna dag. Det ordnades blomsterbud till klassrummen där de (främst) coolaste tjejerna fick rosor men de flesta fick klara sig utan. Snacka om att det skapades status för dem som fick sändebud. Med det sagt så tror jag att det kan för många vuxna bli en mindre trivsam dag. Många lever ensamma och vissa har inte ens en nära vän eller släkting för dem blir denna dag bara ett stort bevis för att de inte har någon kärlek i sitt liv. Jag tycker denna dag borde vara en alla vänners dag istället i hopp om att fler kan uppvaktas. Jag tycker alla ska ta denna dagen och lägga en tanke på de som är ensamma....

Nu har jag kastat skit på dessa 14 februari dagar men visst bor det en romantiker i mig och att fira Alla Hjärtans Dag på en exotisk strand är något speciellt som jag gärna gör igen och om igen. Det görs dock totalt kravlöst och utan köptvång vilket är det sätt som jag tycker att dagen gör sig bäst med.

Avslutningsvis några filmtips på temat:
Valentines Day. Drama/Komedi från 2010 med halva Hollywoodeliten.
I hate Valentines Day. Komedi från 2009
Valentines Thriller från 2001

Den här inlägget har blivit läst 1488 gånger och utvärderats till

• froggo2 publicerad 2010-07-08
    Filmen I hate Valentine's Day hade jag inte rekommenderat till min värsta fiende.. kan vara den sämsta filmen någonsin ;)

Produktinformation : Vad tycker du om alla hjärtans dag?

Publicerad på Ciao sedan: 03/02/2010