Tänkte berätta något. Alla hjärtans dag.

5  12-02-2012

Fördelar:
Alla hjärtans dag kan vara hur romantiskt som helst !

Nackdelar:
Själv känner jag en viss vemod i och med min väninna .

rosochris

Om mig: Sagoalvan och Fiskelyckan är mina barn.

Medlem sedan:23-02-2011

Den här recensionen har betygsatts av 21 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
Alla hjärtans dag

Vad tycker jag om Alla Hjärtans dag? Vid Alla hjärtansdag, någon dag före eller efter ett år fick jag veta om min väninnas situation. Hon hade fått cancer. Då hade jag aldrig hört talas om livmoderhals cancer men jag kan säga att det var en väckarklocka utan dess like. Att se sin bästa vän nästan dö framför en är inget jag önskar någon. Tyvärr har även min make varit med om detta då även han har en vän som dött dock inte i cancer.

Min man överkompenserar alltid på Alla hjärtansdag och det är något han inte behöver. Den här smärtan med min väninna är ändå sund. Visst gör det ont i hjärtat att sakna min bästa vän. På kransen lät jag skriva: ” Gud har hämtat hem sin ängel ! ”och precis så var det. Hon var en ängel som gick omkring oss på jorden. Klart hon bara var till låns!

En sak som inte folk tänker på med Alla Hjärtans dag är att det är ett utmärkt tillfälle att tala om för alla du gillar att du gör det. Har du en eller två föräldrar i livet? Gör ett kort till dem och skicka.

Jag kom att tänka på en dikt jag läst och den går ut på att var gärning god som man gör får man tusenfalt igen och jag tror att det stämmer. Om du är snäll mot någon kanske inte exakt samma person är snäll mot dig men någon annan är det. Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad.
Jag är dålig på att köpa saker på Alla hjärtansdag, kanske bara Alladinchokladhjärtan eller de där röda geléhjärtana men jag lägger ner hela min själ i att rita och skriva kort med fina texter. Jag tror att mina vänner och min make uppskattar det. Även barnen även om de kanske lägger kortet längst ned i en låda sedan.
Min man är däremot svår att stoppa, fast han verkar gilla det så jag brukar låta honom hållas... Men jag blir nervös ibland då han gillar att överraska en och då gäller det att stålsätta sig och känna sig beredd. Ibland vill jag bara sitta uppkurad i soffan med en tidning men det är klart att jag aldrig säger nej till äventyr.
Ett tips jag kan ge till andra män är något som jag verkligen gillade är att köp mindre presenter och lite fler och ge över hela dagen. Så har jag haft det (fast inte just på Alla hjärtans dag) och det är jätteromantiskt.

Angående så detta med livmodershalscancer. Nu erbjuder Stockholms läns Landsting gratis Vaccination till flickor födda 1993-1998. Vår dotter har redan fått alla tre sprutorna och vi finansierade det hela själva – men jag ber alla se till att er dotter får sprutan. Det här är faktiskt en cancersort vi kan bekämpa!

Jag tycker faktiskt att vi ska erbjuda vaccinationen även till pojkar som av HPV = humant papillomvirus kan få peniscancer.

Sammanfattning

Jag rekommenderar alla att vaccinera sig mot HPV för det känns hårt i hjärtat att förlora en vän i cancer. Jag tar alltså denna Alla hjärtansdag tillfället att berätta om min väninna. Men här hittar ni även lite råd om romantisk Alla Hjärtans dag.

Ha en mycket trevlig Alla Hjärtans dag !
Bilder på Vad tycker du om alla hjärtans dag?
Vad tycker du om alla hjärtans dag? hjärtvacc1 - Vad tycker du om alla hjärtans dag?
Vad tycker du om alla hjärtans dag?

Lhasa

Lhasa

13-02-2012 13:57

Alla hjärtans dag är även i vår familj förknippad med både sorg och glädje men visst ska man uppmärksamma dagen lite i alla fall, det mår alla bra av.

universum777

universum777

13-02-2012 13:46

Jag har inga föräldrar i livet och har inga syskon. Men jag försöker att tala om så ofta jag kan hur duktig vår 28-åriga dotter är på att sköta om sin familj med matlagning och barn. I morse var jag med min sambo till läkaren, han ska opereras för andra ggn för hjärtat nästa måndag. Lite viktigare tycker jag att tänka på än saker. Men det brukar komma ett godishjärta smygande hit den 14/2 från dottern, med underbara ord på ett kort, som hon har gjort själv.

Den här recensionen av Vad tycker du om alla hjärtans dag? har fått betyget:

1. Majkens
  2. naytie